Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Telefon: 021.314.23.15

Email: registratura@dgas.ro

Logo

Serviciul Urgențe Sociale

24/24 la 021/9524

fiipregătit.ro

Situații de Urgență Proiect DSU

021 9524 - Victimele Violenței Domestice

Disponibil 24/24

Stimulent financiar pentru nou-născuți

Info & Contact

Adresă:

Str. Constantin Mille nr. 10, Sector 1.

Contact:

Șef serviciu:
Sârghi Raluca-Alexandra
Telefon: 021.314.23.15 tasta #4

Telefon:

021 314.23.15 

Program de lucru cu publicul

Luni, Marţi, Miercuri, Joi: 09:00 – 15:00

Atenție: În zilele de Vineri NU se lucrează cu Publicul!

Locație

Str. Constantin Mille nr. 10
Marker
Leaflet © OpenStreetMap contributors

Mijloace de Transport

Următoarele linii de tranzit au rute care ajung aproape de Str. Constantin Mille 10:

Autobuz: 100122137178205;
Troleibuz: 
61, 66, 69, 70, 85;
Metrou: M2M3.

Autobuze:
Troleibuz
Metrou

Galerie Foto

Social Media

Stimulentul financiar pentru nou-născuți, în cuantum de 2.500 lei net per nou-născut, este acordat pentru a sprijini părinții în primele etape de îngrijire a copilului. Acest ajutor financiar are scopul de a contribui la acoperirea costurilor inițiale asociate nașterii și îngrijirii nou-născutului, oferind un sprijin direct familiilor pentru asigurarea unui start armonios în viața copilului.

Beneficiarii stimulentului financiar pentru nou-născuți sunt părinții/părintele copilului/copiilor nou-născuți, cu domiciliul sau reședința pe raza administrativ-teritorială a municipiului București de cel puțin 6 luni înainte de depunerea cererii, iar nașterea este necesar să fie înregistrată într-o maternitate din cadrul unităților sanitare cu paturi de la nivelul municipiului București.

  • Stimulentul financiar se acordă o singură dată, pentru fiecare nou-născut, pe bază de cerere;
  • Termenul de depunere a dosarului este de 1 (o) lună de la data nașterii copilului;
  • Cel puțin un părinte are domiciliul sau reședința în municipiul București de cel puțin 6 (șase) luni înainte de depunerea cererii;
  • Pentru cetățenii cu domiciliul/reședința în sectorul 6 pentru care este necesar istoric de domiciliu în vederea dovedirii îndeplinirii acestui criteriu de eligibilitate, DGASMB interoghează, în mod direct, la DLEP S6 situația privind domiciliul/reședința, în baza Protocolului de colaborare încheiat între cele două instituții
  • Nașterea s-a înregistrat într-o maternitate din cadrul unităților sanitare, publice sau private, cu paturi de la nivelul municipiului București;
  • La depunerea dosarului, beneficiarul este obligat să prezinte actul de identitate și certificatul de naștere al copilului, ambele în original;
  • Dosarul cu actele doveditoare este acceptat numai dacă este complet;
  • Stimulentul financiar nu se acordă solicitanților care au datorii neeșalonate către bugetul local.

Nu beneficiază de stimulentul financiar persoanele care:

  • Nu se încadrează în criteriile de eligibilitate stabilite de Metodologia de acordare;
  • Au depus dosar incomplet sau actele care fac obiectul dosarului nu sunt valabile;
  • Nu au respectat termenul de depunere a cererii;

Acte Necesare

  • Declarație de consimțământ completată de părintele în contul căruia nu se virează stimulentul / nu încasează stimulentul în numerar. Această declarație este necesară pentru prevenirea situațiilor în care unul dintre părinți nu este de acord ca celălalt părinte să încaseze stimulentul.
  • Certificatul de naștere al copilului, original sau bon cu număr de înregistrare care conține CNP-ul copilului, eliberat de Stare Civilă | Direcția Generală de Evidență a Persoanelor, în cazul în care nu s–a eliberat certificatul de naștere; dosarul se completează cu certificatul de naștere al copilului imediat ce este emis de Stare Civilă | Direcția Generală de Evidență a Persoanelor ( poză/scan a originalului – pentru dosarele depuse prin e-mail // original pentru dosarele depuse fizic, la punctul de lucru);
  • Biletul de ieșire din spital al nou-născutului sau certificat medical constatator al nașterii emis de către unitatea sanitară;
  • Actul de identitate al părinților, original; este necesar ca solicitantul să aibă domiciliul stabil sau reședința în municipiul București de cel puțin 6 luni înainte de depunerea cererii (dovada acestui fapt se face prin cartea de identitate anterior deținută sau prin adeverință privind istoricul de domiciliu, eliberată de Direcția de Evidență a Persoanelor de sector); viza de reședință, dacă este cazul;
  • Extras de cont pentru efectuarea viramentului bancar, după caz; extrasul de cont se obține de la banca unde este deschis contul, eliberându-se pe loc sau on-line, în formatul standard al băncii (în care să se regăsească datele de identificare ale titularului de cont);
  • Certificat de atestare fiscală emis de Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale (DGITL) de sector pentru solicitantul stimulentului, din care reiese faptul că acesta nu are datorii neeșalonate către bugetul local (în situația în care datoriile către bugetul local au fost eșalonate, este necesar să depuneți documentele doveditoare, respectiv: Decizie/Hotărâre judecătorească de eșalonare etc., grafic, ultima chitanță); a NU se confunda cu ANAF;
  • *excepție fac sectoarele 1, 3, 5 și 6 unde D.G.A.S.M.B., conform Protocoalelor de colaborare, are posibilitatea tehnică de a interoga situația privind datoriile la bugetul local
  • Solicitantul(titularul de dosar) care, în ultimele 6 luni de la data depunerii cererii și-a schimbat domiciliul sau reședința din sau pe raza sectoarelor 2 sau/și 4, este necesar să depună la dosar Certificat de atestare fiscală obținut de la ambele sectoare (aferente domiciliului și reședinței actuale și anterioare).

Pentru dosarele depuse prin e-mail, toate documentele se vor încărca în format poză/scan a originalului (după caz)

* instituția noastră asigură, în mod gratuit, realizarea fotocopiilor după documentele necesare la dosar, însă sunt acceptate și fotocopii ale documentelor (altele decât cele care trebuie prezentate în original), în situația în care le aveți, la momentul prezențării la ghișeu.

 *Acest document se completează și se depune DOAR în situația în care titularul dosarului pentru stimulent nou-născuți nu s-a prezentat, la casierie, în data programării pentru ridicarea în numerar a stimulentului; Cererea de reprogramare trebuie să fie însoțită de o copie a actului de identitate a titularului de dosar.

Informații suplimentare

Motivele cele mai întâlnite care stau la baza respingerii unor dosare privind acordarea stimulentului financiar pentru nou-născuți, sunt următoarele:

1. Solicitantul/ titularul dosarului figurează cu datorii la bugetul local (la momentul depunerii dosarului) este necesar să nu aveți datorii la Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale (DGITL); a nu se confunda cu ANAF;
2. Depășirea termenului de depunere a dosarului, respectiv o lună de la nașterea copilului;
3. Solicitantul/ titularul dosarului NU are domiciliul sau reședința de cel puțin 6 luni pe raza Municipiului București.

Astfel, vă rugăm, ca înainte de depunerea dosarului, să vă asigurați că nu sunteți în una dintre situațiile menționate și să citiți cu atenție condițiile de acordare a stimulentului.

Legislație în domeniu