Telefon: 021.314.23.15

Email: registratura@dgas.ro

Logo

Serviciul Urgențe Sociale

24/24 la 021/9524

fiipregătit.ro

Situații de Urgență Proiect DSU

021 9524 - Victimele Violenței Domestice

Disponibil 24/24

Anunț promovare

oct. 11, 2024

Anunt promovare: Nr. 4065/11.10.2024

Având în vedere prevederile:

– H.G. nr. 1336/28.10.2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice,

– art.31 din Legea cadru  nr. 153 din 28 iunie 2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice – cu modificările şi completările ulterioare,

– Regulamentul privind ocuparea unui post vacant sau temporar vacant corespunzător unei funcții contractuale și promovarea personalului contractual din cadrul instituțiilor/ serviciilor publice de interes local al municipiului București, aprobat prin Dispoziţia Primarului General nr. 45/ 17.01.2023,

Ţinând seama de:

– Referatul DMRU nr. 164775/07.10.2024 privind promovarea în grad profesional superior a unor salariați din cadrul Direcției Generale de Asistență Socială a Municipiului București, înregistrat la DGASMB cu nr. 3901/08.10.2024, aprobat de către Primarul General și

– Referatul DMRU nr. 164777/07.10.2024 privind promovarea în grad profesional superior a unor salariați din cadrul Direcției Generale de Asistență Socială a Municipiului București, înregistrat la DGASMB cu nr. 3899/08.10.2024, aprobat de către Primarul General,

prin transformarea postului din statul de funcţii în care salariatul este încadrat;

 

Direcţia Generală de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti organizează examen pentru promovarea unor salariați, în data de 25.10.2024, prin transformarea posturilor ocupate de aceștia, prin trecerea pe o funcție pentru care este prevăzut un nivel de studii superior sau într-un grad profesional superior, astfel:

 

  1. Promovare în grad profesional superior

 

Nr. poz.

Stat fcții

Compartiment Niv        studii Grad profesional anterior promovării Niv        studii Grad profesional după promovare
Funcţia
0 1 2 3 4 5
BIROUL RELAȚII PUBLICE

 

32 Inspector de specialitate

 

S  II S  I
BIROU MANAGEMENTUL CALITĂŢII ŞI CONTROL INTERN MANAGERIAL

 

138 Inspector de specialitate S I S IA
BIROUL STIMULENT ADULŢI CU HANDICAP

 

151 Inspector de specialitate

 

S  I S  IA
BIROUL INTERVENȚIE COMUNITARĂ INTEGRATĂ

 

185 Inspector de specialitate

 

S  II S  I
BIROUL VOUCHER MATERNA ŞI SPRIJIN FINANCIAR

 

294 Inspector de specialitate

 

S  II S  I
SERVICIUL PROTECȚIA PERSOANELOR ADULTE
309 Inspector de specialitate

 

S  I S  IA
BIROUL ”CENTRUL DE PRIMIRE ÎN REGIM DE URGENȚĂ PENTRU VICTIMELE VIOLENȚEI DOMESTICE – FEMINA”
378 Inspector de specialitate S  I S  IA

 

SERVICIUL CANTINA SOCIALĂ  FERENTARI

 

678 Inspector de specialitate S II S I

 

 

Nr. poz.

Stat funcții

Anterior promovării După promovare
Compartiment Funcţia Nivel       studii Treaptă profesională Funcția Nivel        studii Grad profesional
0 1 2 3 4 5 6
SERVICIUL SECURITATEA ȘI SĂNĂTATEA ÎN MUNCĂ ȘI GESTIONAREA SITUAȚIILOR DE URGENȚĂ
50 Referent M IA Inspector de specialitate S II
SERVICIUL URGENȚE SOCIALE
186 Referent M IA Inspector de specialitate S II
193 Referent M IA Inspector de specialitate S II

 

  1. Promovare în funcție pentru care este prevăzut un nivel de studii superior

 

Condiţii generale de participare la examen:

 

  1. pentru promovarea personalului contractual în grad profesional superior candidatul trebuie să fi obținut calificativul ”foarte bine” la evaluarea performanțelor profesionale individuale de cel puțin două ori în ultimii 3 ani în care acesta s-a aflat în activitate și să aibă o vechime de minimum 3 ani în gradul profesional deținut.

În vederea participării la examenul de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare, candidații depun dosarul de examen care conține în mod obligatoriu:

– cerere de înscriere

– adeverințe eliberate de angajatori din care să reiasă vechimea în gradul sau treapta profesională din care promovează

– copii ale rapoartelor de evaluare a performanțelor profesionale din ultimii 3 ani în care s-a aflat în activitate.

 

  1. pentru promovarea personalului contractual într-o funcție pentru care este prevăzut un nivel de studii superior: obținerea, în timpul executării contractului individual de muncă, a unei diplome de nivel superior eliberate de o instituție de învățământ superior acreditată, în specialitatea în care angajatul își desfășoară activitatea sau considerată de autoritatea ori instituția publică ca fiind utilă pentru desfășurarea activității, în măsura în care atribuțiile din fișa postului sunt modificate în mod corespunzător;

 

Dosarele de participare la examen pot fi depuse de candidaţi, în termen de 5 zile lucrătoare de la data afişării anunţului 11.10. – 17.10.2024, la Serviciul Resurse Umane.

 

Procedura de desfăşurare

Examenul se va desfăşura în data de 25 octombrie 2024 ora 10.00 la sediul din str. Constantin Mille nr. 10 sector 1 Bucureşti şi va avea următoarele etape:

 

  1. Verificarea îndeplinirii condiţiilor de participare de către candidaţii înscrişi: 18.10.2024
  2. Proba scrisă – se va desfăşura în data de 25.10.2024 ora 10.00, şi constă în redactarea unei lucrări pe un subiect din domeniul de activitate al angajatului care să ateste pregătirea profesională şi gradul de acumulare a experienţei profesionale în domeniul respectiv, în baza tematicii şi bibliografiei ataşate.

Notă:

Lucrările redactate la proba scrisă, vor fi notate de fiecare membru al comisiei de examinare, cu un punctaj maxim de 100 de puncte.

Punctajul minim de promovare este de 50 de puncte.

Rezultatul examenului de promovare se afişează la sediul instituţiei şi pe pagina de internet a acesteia, în termen de 1 zi lucrătoare de la data finalizării probei.

Încadrarea în noua funcţie ca urmare a promovării examenului se va face începând cu prima zi a lunii următoare celei în care a avut loc examenul de promovare.

 

Contestaţii

Candidaţii nemulţumiţi de rezultatul obţinut pot depune contestaţie în termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatelor.

Relaţii suplimentare la tel. 021/314.23.15 int. 305, 0751519854 (Serviciul Resurse Umane)

 

Zenovia ROPOTICĂ                                                                                                                             

Şef serviciu Resurse Umane         

 

 

TEMATICA ŞI BIBLIOGRAFIA
  1. A) Promovarea în grad sau treaptă profesională imediat superioară:

 

  1. Inspector de specialitate gr I

poz. 32 în Statul de funcţii în cadrul Biroului Relații Publice

Bibliografie

– Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

– Legea 319 din 2006 actualizata, Legea privind securitatea si sanatatea in munca, HG nr. 1425/ 2006 Norme Metodologice din 11 octombrie 2006 de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006,

– OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, art. 551 alin (3), art. 376 alin. (2), 430, 432-434, 437-441, 443-449, 458, 506 alin. (1)-(9), art. 368, art. 538, Titlul IV-V,

– Legea nr. 292/2011 a asistenței sociale, cu modificările și completările ulterioare,

– OG nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor

– Legea nr. 233/2002 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor

– Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare

– HG 123/2002, pentru aplicarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001, privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare

– H.C.G.M.B. nr. 601/31.10.2022 privind aprobarea organigramei, numărului total de posturi, statului de funcţii şi Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Direcţiei Generale de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti, site: www.pmb.ro acte normative.

 

Tematica

– Răspunderea disciplinară, Modificarea contractului individual de muncă, Executarea contractului individual de muncă,

– Primul ajutor, stingerea incendiilor, evacuarea lucrătorilor, pericol grav şi iminent. Informarea lucrătorilor. Obligaţiile lucrătorilor,

– Liberul acces la informatiile de interes public,

– Soluționarea petițiilor,

– Sistemul de servicii sociale,

– Sistemul de beneficii de asistență socială,

– Măsuri integrate de asistență socială,

– Atribuțiile Biroului Relații Publice,

– Atribuțiile consiliului local și ale consiliului general al municipiului București,

– Rolul și atribuțiile primarului,

– Administrația publică a municipiului București,

– Actele autorităților administrației publice locale,

– Principii aplicabile conduitei profesionale a personalului contractual din administrația publică,

– Îndatoririle personalului contractual (Codul administrativ).

 

  1. Inspector de specialitate gr IA

poz. 138 în Statul de funcţii în cadrul Biroului Managementul Calității și Control Intern Managerial

Bibliografie

– Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

– Legea 319 din 2006 actualizata, Legea privind securitatea si sanatatea in munca, HG nr. 1425/ 2006 Norme Metodologice din 11 octombrie 2006 de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006,

– OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, art. 551 alin (3), art. 376 alin. (2), 430, 432-434, 437-441, 443-449, 458, 506 alin. (1)-(9), art. 368, art. 538, Titlul IV-V,

– H.C.G.M.B. nr. 601/31.10.2022 privind aprobarea organigramei, numărului total de posturi, statului de funcţii şi Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Direcţiei Generale de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti, site: www.pmb.ro acte normative,

– Legea nr. 292/2011 a asistenței sociale, cu modificările și completările ulterioare,

– OG nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor,

– Legea nr. 233/2002 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor,

– Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare,

– HG 123/2002, pentru aplicarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001, privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare,

– Ordin Secretariat General al Guvernului nr. 600 din 20 aprilie 2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităților publice.

 

Tematica

– Răspunderea disciplinară, Modificarea contractului individual de muncă, Executarea contractului individual de muncă,

– Primul ajutor, stingerea incendiilor, evacuarea lucrătorilor, pericol grav şi iminent. Informarea lucrătorilor. Obligaţiile lucrătorilor,

– Liberul acces la informatiile de interes public,

– Soluționarea petițiilor,

– Standarde de control intern managerial,

– Comisia de monitorizare a controlului intern managerial,

– Prevenirea și combaterea sărăciei și riscului de excluziune social,

– Atribuțiile Biroului Managementul Calității și Control Intern Managerial,

– Atribuțiile consiliului local și ale consiliului general al municipiului București,

– Rolul și atribuțiile primarului,

– Administrația publică a municipiului București,

– Actele autorităților administrației publice locale,

– Principii aplicabile conduitei profesionale a personalului contractual din administrația publică,

– Îndatoririle personalului contractual (Codul administrativ).

 

  1. Inspector de specialitate gr IA

poz. 151 în Statul de funcţii în cadrul Biroului Stimulent Adulți cu Handicap

Bibliografie

– Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

– Legea 319 din 2006 actualizata, Legea privind securitatea si sanatatea in munca, HG nr. 1425/ 2006 Norme Metodologice din 11 octombrie 2006 de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006,

– OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, art. 551 alin (3), art. 376 alin. (2), 430, 432-434, 437-441, 443-449, 458, 506 alin. (1)-(9), art. 368, art. 538, Titlul IV-V,

– H.C.G.M.B. nr. 601/31.10.2022 privind aprobarea organigramei, numărului total de posturi, statului de funcţii şi Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Direcţiei Generale de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti, site: www.pmb.ro acte normative,

– Legea nr. 292/2011 a asistenței sociale, cu modificările și completările ulterioare,

– OG nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor,

– Legea nr. 233/2002 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor,

– Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare,

– HG 123/2002, pentru aplicarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001, privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare,

– Legea nr. 448/2006 din 6 decembrie 2006 *** Republicată privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap,

– HG nr. 268 din 14 martie 2007 (*actualizată*), pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap,

– HG nr. 89 din 5 februarie 2010, pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 268/2007,

– H.C.G.M.B. nr. 330/2017 privind acordarea unui stimulent pentru integrarea socială a persoanelor adulte cu handicap,

– H.C.G.M.B. nr. 297/2018 privind stanilirea unor condiții de acordare a stimulentelor financiare,

– OUG nr. 41 din 28 iunie 2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative,

– Legea nr. 9 din 4 ianuarie 2023 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative.

 

Tematica Inspector de specialitate IA

– Răspunderea disciplinară, Modificarea contractului individual de muncă, Executarea contractului individual de muncă,

– Primul ajutor, stingerea incendiilor, evacuarea lucrătorilor, pericol grav şi iminent. Informarea lucrătorilor. Obligaţiile lucrătorilor,

– Liberul acces la informatiile de interes public,

– Soluționarea petițiilor,

– Condiții privind acordarea stimulentului financiar pentru adulți cu handicap,

–  Drepturile persoanelor cu handicap,

– Sistemul de beneficii de asistență socială,

– Măsuri integrate de asistență social,

– Construcția instituțională a sistemului national de asistență social la nivel local,

– Atribuțiile Biroului Stimulent Adulți cu handicap,

– Atribuțiile consiliului local și ale consiliului general al municipiului București,

– Rolul și atribuțiile primarului,

– Administrația publică a municipiului București,

– Actele autorităților administrației publice locale,

– Principii aplicabile conduitei profesionale a personalului contractual din administrația publică,

– Îndatoririle personalului contractual (Codul administrativ).

 

  1. Inspector de specialitate gr I

poz. 185   în Statul de funcţii în cadrul Serviciului Urgențe Sociale

Bibliografie

– Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

– Legea 319 din 2006 actualizata, Legea privind securitatea si sanatatea in munca, HG nr. 1425/ 2006 Norme Metodologice din 11 octombrie 2006 de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006,

– OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, art. 551 alin (3), art. 376 alin. (2), 430, 432-434, 437-441, 443-449, 458, 506 alin. (1)-(9), art. 368, art. 538, Titlul IV-V,

– H.C.G.M.B. nr. 601/31.10.2022 privind aprobarea organigramei, numărului total de posturi, statului de funcţii şi Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Direcţiei Generale de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti, site: www.pmb.ro acte normative,

– Legea nr. 292/2011 a asistenței sociale, cu modificările și completările ulterioare,

– OG nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor,

– Legea nr. 233/2002 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor,

– Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare,

– HG 123/2002, pentru aplicarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001, privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare,

– Legea nr. 17 din 6 martie 2000 (**republicată**), privind asistența socială a persoanelor vârstnice,

– OUG nr. 34/2016 din 28 iunie 2016, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 17/2000 privind asistenţa socială a persoanelor vârstnice,

– Legea nr. 116 din 15 martie 2002, privind prevenirea şi combaterea marginalizării sociale,

– Legea nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările și completările ulterioare.

 

Tematica Inspector de specialitate gr I

– Răspunderea disciplinară, Modificarea contractului individual de muncă, Executarea contractului individual de muncă,

– Primul ajutor, stingerea incendiilor, evacuarea lucrătorilor, pericol grav şi iminent. Informarea lucrătorilor. Obligaţiile lucrătorilor,

– Liberul acces la informatiile de interes public,

– Soluționarea petițiilor,

– Sistemul de beneficii de asistență socială,

– Măsuri integrate de asistență socială,

– Prevenirea şi combaterea marginalizării sociale,

– Servicii și prestații sociale pentru persoanele vârstnice,

– Procedura de stabilire, suspendare şi încetare a drepturilor de asistenţă socială pentru persoanele vârstnice,

– Personalul din sistemul de asistență socială,

– Atribuțiile consiliului local și ale consiliului general al municipiului București,

– Rolul și atribuțiile primarului,

– Administrația publică a municipiului București,

– Actele autorităților administrației publice locale,

– Principii aplicabile conduitei profesionale a personalului contractual din administrația publică,

– Îndatoririle personalului contractual (Codul administrativ).

 

  1. Inspector de specialitate gr I

poz. 294 în Statul de funcţii în cadrul Biroului Voucher Materna și Sprijin Financiar

Bibliografie

– Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

– Legea 319 din 2006 actualizata, Legea privind securitatea si sanatatea in munca, HG nr. 1425/ 2006 Norme Metodologice din 11 octombrie 2006 de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006,

– OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, art. 551 alin (3), art. 376 alin. (2), 430, 432-434, 437-441, 443-449, 458, 506 alin. (1)-(9), art. 368, art. 538, Titlul IV-V,

– H.C.G.M.B. nr. 601/31.10.2022 privind aprobarea organigramei, numărului total de posturi, statului de funcţii şi Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Direcţiei Generale de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti, site: www.pmb.ro acte normative,

– Legea nr. 292/2011 a asistenței sociale, cu modificările și completările ulterioare,

– Legea nr. 272 din 21 iunie 2004 *** Republicată, privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului,

– H.G.  nr. 867 din 14 octombrie 2015, pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum și a regulamentelor-cadru de organizare și funcționare a serviciilor sociale,

– Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare,

– HG 123/2002, pentru aplicarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001, privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare,

– OG nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor,

– Legea nr. 233/2002 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor,

– HG nr. 797/2017 din 8 noiembrie 2017, pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţă socială şi a structurii orientative de personal,

– HCGMB nr. 120/ 28.03.2018 privind acordarea unui sprijin financiar femeilor gravide din București pentru achitarea medicamentelor ți serviciilor medicale, denumit Voucher-ul Materna București,

– HCGMB nr. 260/ 04.05.2018 pentru modificarea și completarea HCGMB nr. 120/ 28.03.2018 privind acordarea unui sprijin financiar femeilor gravide din București pentru achitarea medicamentelor și serviciilor medicale, denumit Voucher-ul Materna București,

– HCGMB nr. 824/ 22.11.2018 pentru modificarea și completarea HCGMB nr. 120/ 28.03.2018 privind acordarea unui sprijin financiar femeilor gravide din București pentru achitarea medicamentelor și serviciilor medicale, denumit Voucher-ul Materna București.

 

Tematica Inspector de specialitate gr I

– Răspunderea disciplinară, Modificarea contractului individual de muncă, Executarea contractului individual de muncă,

– Primul ajutor, stingerea incendiilor, evacuarea lucrătorilor, pericol grav şi iminent. Informarea lucrătorilor. Obligaţiile lucrătorilor,

– Liberul acces la informatiile de interes public,

– Soluționarea petițiilor,

– Drepturile copilului, Legea 272/2004,

– Sistemul de beneficii de asistență socială,

– Atribuţiile Biroului Voucher Materna și Sprijin Financiar,

– Acordarea Voucher-ului Materna București,

– Atribuțiile consiliului local și ale consiliului general al municipiului București,

– Rolul și atribuțiile primarului,

– Administrația publică a municipiului București,

– Actele autorităților administrației publice locale,

– Principii aplicabile conduitei profesionale a personalului contractual din administrația publică,

– Îndatoririle personalului contractual (Codul administrativ).

 

 

  1. Inspector de specialitate gr IA,

poz. 309 în Statul de funcţii în cadrul Serviciului Protecția Persoanelor Adulte

Bibliografie

– Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

– Legea 319 din 2006 actualizata, Legea privind securitatea si sanatatea in munca, HG nr. 1425/ 2006 Norme Metodologice din 11 octombrie 2006 de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006,

– OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, art. 551 alin (3), art. 376 alin. (2), 430, 432-434, 437-441, 443-449, 458, 506 alin. (1)-(9), art. 368, art. 538, Titlul IV-V,

– H.C.G.M.B. nr. 601/31.10.2022 privind aprobarea organigramei, numărului total de posturi, statului de funcţii şi Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Direcţiei Generale de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti, site: www.pmb.ro acte normative,

– Legea nr. 292/2011 a asistenței sociale, cu modificările și completările ulterioare,

– H.G.  nr. 867 din 14 octombrie 2015, pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum și a regulamentelor-cadru de organizare și funcționare a serviciilor sociale,

– Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare,

– HG 123/2002, pentru aplicarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001, privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare,

– OG nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor,

– Legea nr. 233/2002 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor,

– HG nr. 797/2017 din 8 noiembrie 2017, pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţă socială şi a structurii orientative de personal.

 

 

Tematica

– Răspunderea disciplinară, Modificarea contractului individual de muncă, Executarea contractului individual de muncă,

– Primul ajutor, stingerea incendiilor, evacuarea lucrătorilor, pericol grav şi iminent. Informarea lucrătorilor. Obligaţiile lucrătorilor,

– Liberul acces la informatiile de interes public,

– Soluționarea petițiilor,

– Sistemul de beneficii de asistență socială,

– Organizarea şi funcţionarea sistemului de asistenţă socială,

– Atribuțiile consiliului local și ale consiliului general al municipiului București,

– Rolul și atribuțiile primarului,

– Administrația publică a municipiului București,

– Actele autorităților administrației publice locale,

– Principii aplicabile conduitei profesionale a personalului contractual din administrația publică,

– Îndatoririle personalului contractual (Codul administrativ),

– Valorile și principiile generale pe care se întemeiază Sistemul național de asistență socială,

– Construcția instituțională a sistemului național de asistență socială la nivel local.

 

  1. Inspector de specialitate gr IA,

poz. 378 în Statul de funcţii în cadrul Biroului ”Centrul de Primire în Regim de Urgență pentru Victimele Violenței Domestice – Femina”

Bibliografie

– Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

– Legea 319 din 2006 actualizata, Legea privind securitatea si sanatatea in munca, HG nr. 1425/ 2006 Norme Metodologice din 11 octombrie 2006 de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006,

– OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, art. 551 alin (3), art. 376 alin. (2), 430, 432-434, 437-441, 443-449, 458, 506 alin. (1)-(9), art. 368, art. 538, Titlul IV-V,

– H.C.G.M.B. nr. 601/31.10.2022 privind aprobarea organigramei, numărului total de posturi, statului de funcţii şi Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Direcţiei Generale de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti, site: www.pmb.ro acte normative,

– Legea nr. 292/2011 a asistenței sociale, cu modificările și completările ulterioare,

– Legea nr. 217 din 22 mai 2003 Republicată, pentru prevenirea și combaterea violenței domestice,

– H.G.  nr. 867 din 14 octombrie 2015, pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum și a regulamentelor-cadru de organizare și funcționare a serviciilor sociale,

– Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare,

– HG 123/2002, pentru aplicarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001, privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare,

– OG nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor,

– Legea nr. 233/2002 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor,

– HG nr. 797/2017 din 8 noiembrie 2017, pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţă socială şi a structurii orientated de personal,

– Ordinul MMJS nr. 28/2019 din 3 ianuarie 2019, privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate prevenirii şi combaterii violenţei domestice*).

 

Tematica

– Răspunderea disciplinară, Modificarea contractului individual de muncă, Executarea contractului individual de muncă,

– Primul ajutor, stingerea incendiilor, evacuarea lucrătorilor, pericol grav şi iminent. Informarea lucrătorilor. Obligaţiile lucrătorilor,

– Liberul acces la informatiile de interes public,

– Soluționarea petițiilor,

– Organizarea și funcționarea sistemului de asistență socială,

– Atribuțiile serviciului public de asistență socială,

– Furnizorii și beneficiarii de servicii sociale,

– Procesul de acordare a serviciilor sociale,

– Standarde minime de calitate pentru serviciilr sociale cu cazare pe perioadă determinată organizate ca centre de primire în regim de urgență pentru protecția victimelor violenței domestice (anexa 1), pentru serviciile cu cazare pe perioadă de lungă durată organizate ca locuințe protejate pentru victim ale violenței domestice (anexa3),

– Servicii sociale pentru victimele violenței domestice,

– Atribuțiile Serviciului Prevenirea și Combaterea Violenței în Familie,

– Atribuțiile consiliului local și ale consiliului general al municipiului București,

– Rolul și atribuțiile primarului,

– Administrația publică a municipiului București,

– Actele autorităților administrației publice locale,

– Principii aplicabile conduitei profesionale a personalului contractual din administrația publică,

– Îndatoririle personalului contractual (Codul administrativ).

 

 

  1. Inspector de specialitate gr I

poz. 678 în Statul de funcţii în cadrul Compartimentului evaluare/ reevaluare, monitorizare beneficiari Ferentari – Serviciul Cantina Socială Ferentari

Bibliografie

– Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

– Legea 319 din 2006 actualizata, Legea privind securitatea si sanatatea in munca, HG nr. 1425/ 2006 Norme Metodologice din 11 octombrie 2006 de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006,

– OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, art. 551 alin (3), art. 376 alin. (2), 430, 432-434, 437-441, 443-449, 458, 506 alin. (1)-(9), art. 368, art. 538, Titlul IV-V,

– Legea nr. 292/2011 a asistenței sociale, cu modificările și completările ulterioare,

– Legea nr. 208/1977 privind cantinele de ajutor social,

– Legea nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările și completările ulterioare,

– Ordin MMJS nr. 29 din 3 ianuarie 2019 pentru aprobarea standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost, tinerilor care au părăsit sistemul de protecție a copilului și altor categorii de persoane adulte aflate în dificultate, precum și a serviciilor acordate în comunitate, serviciilor acordate în sistem integrat și cantinele sociale,

– OG nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor

– Legea nr. 233/2002 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor

– H.C.G.M.B. nr. 601/31.10.2022 privind aprobarea organigramei, numărului total de posturi, statului de funcţii şi Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Direcţiei Generale de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti, site: www.pmb.ro acte normative.

 

Tematica

– Răspunderea disciplinară, Modificarea contractului individual de muncă, Executarea contractului individual de muncă,

– Primul ajutor, stingerea incendiilor, evacuarea lucrătorilor, pericol grav şi iminent. Informarea lucrătorilor. Obligaţiile lucrătorilor,

– Liberul acces la informatiile de interes public,

– Soluționarea petițiilor,

– Măsuri integrate de asistență socială,

– Standarde minime de calitate pentru cantinele sociale,

– Cantinele de ajutor social,

– Stabilirea cuantumului ajutorului social,

– Stabilirea și plata ajutorului social,

– Obligațiile beneficiarilor de ajutor social,

– Atribuțiile Serviciului Cantina Socială,

– Atribuțiile consiliului local și ale consiliului general al municipiului București,

– Rolul și atribuțiile primarului,

– Administrația publică a municipiului București,

– Actele autorităților administrației publice locale,

– Principii aplicabile conduitei profesionale a personalului contractual din administrația publică,

– Îndatoririle personalului contractual (Codul administrativ).

 

  1. B) Promovarea în funcție pentru care este prevăzut un nivel de studii superior:

 

  1. Inspector de specialitate gr. II

poz. 50 în Statul de funcţii în cadrul Serviciului Securitatea și Sănătatea în Muncă și Gestionarea Situațiilor de Urgență

Bibliografie

– Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

– Legea 319 din 2006 actualizata, Legea privind securitatea si sanatatea in munca, HG nr. 1425/ 2006 Norme Metodologice din 11 octombrie 2006 de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006,

– OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, art. 551 alin (3), art. 376 alin. (2), 430, 432-434, 437-441, 443-449, 458, 506 alin. (1)-(9), art. 368, art. 538, Titlul IV-V,

– H.C.G.M.B. nr. 601/31.10.2022 privind aprobarea organigramei, numărului total de posturi, statului de funcţii şi Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Direcţiei Generale de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti, site: www.pmb.ro acte normative,

– HG nr. 971 din 26 iulie 2006 (*actualizată*) privind cerinţele minime pentru semnalizarea de securitate şi/sau de sănătate la locul de muncă,

– HG nr. 1.028 din 9 august 2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate în munca referitoare la utilizarea echipamentelor cu ecran de vizualizare,

– HG nr. 1.048 din 9 august 2006 (*republicată*) privind cerințele minime de securitate și sănătate pentru utilizarea de către lucrători a echipamentelor individuale de protecție la locul de muncă,

– HG nr. 1.146 din 30 august 2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru utilizarea în munca de către lucrători a echipamentelor de muncă,

– HG nr. 355 din 11 aprilie 2007 (*actualizată*) privind supravegherea sănătăţii lucrătorilor,

– Legea nr. 307 din 12 iulie 2006 (*republicată*) privind apărarea împotriva incendiilor,

– Legea nr. 481 din 8 noiembrie 2004 (*republicată*) privind protecția civilă (Dispozitii generale, Organizarea protecției civile),

– Ordin MAI nr. 163 din 28 februarie 2007 pentru aprobarea Normelor generale de apărare împotriva incendiilor,

– Ordin MAI nr. 1.184 din 6 februarie 2006 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi asigurarea activităţii de evacuare în situaţii de urgenţă,

– Ordin MAI nr. 712 din 23 iunie 2005 pentru aprobarea Dispozițiilor generale privind instruirea salariaților în domeniul prevenirii și stingerii incendiilor și instruirea în domeniul protecției civile**),

– Ordin MAI nr. 786 din 2 septembrie 2005 privind modificarea și completarea Ordinului ministrului administrației și internelor nr. 712/2005 pentru aprobarea Dispozițiilor generale privind instruirea salariaților în domeniul situațiilor de urgență.

 

Tematica

– Răspunderea disciplinară, Modificarea contractului individual de muncă, Executarea contractului individual de muncă,

– Primul ajutor, stingerea incendiilor, evacuarea lucrătorilor, pericol grav şi iminent. Informarea lucrătorilor. Obligaţiile lucrătorilor,

– Atribuțiile Serviciului Securitatea și Sănătatea în Muncă și Gestionarea Situațiilor de Urgență,

– Noțiuni generale privind semnalizarea de securitate şi/sau de sănătate la locul de muncă,

– Cerinţele minime de securitate şi sănătate în munca referitoare la utilizarea echipamentelor cu ecran de vizualizare,

– Obligațiile angajatorilor privind cerințele minime de securitate și sănătate pentru utilizarea de către lucrători a echipamentelor individuale de protecție la locul de muncă,

– Cerinte minime aplicabile instalatiilor si echipamentelor de munca electrice,

– Servicii medicale profilactice,

– Obligații privind apărarea împotriva incendiilor, Obligațiile administratorului, conducătorului instituției, utilizatorului și salariatului privind apărarea împotriva incendiilor,

– Obligațiile conducătorilor instituțiilor publice și salariaților privind protecția civilă,

– Norme privind organizarea și asigurarea activității de evacuare în situații de urgență,

– Instruirea salariaților în domeniul situațiilor de urgență: instructajul introductiv general; instructajul specific locului de muncă; instructajul periodic,

– Administrația publică a municipiului București,

– Actele autorităților administrației publice locale,

– Principii aplicabile conduitei profesionale a personalului contractual din administrația publică,

– Îndatoririle personalului contractual (Codul administrativ).

 

  1. Inspector de specialitate gr II

poz. 186, 193  în Statul de funcţii în cadrul Serviciului Urgențe Sociale

Bibliografie

– Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

– Legea 319 din 2006 actualizata, Legea privind securitatea si sanatatea in munca, HG nr. 1425/ 2006 Norme Metodologice din 11 octombrie 2006 de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006,

– OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, art. 551 alin (3), art. 376 alin. (2), 430, 432-434, 437-441, 443-449, 458, 506 alin. (1)-(9), art. 368, art. 538, Titlul IV-V,

– H.C.G.M.B. nr. 601/31.10.2022 privind aprobarea organigramei, numărului total de posturi, statului de funcţii şi Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Direcţiei Generale de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti, site: www.pmb.ro acte normative,

– Legea nr. 292/2011 a asistenței sociale, cu modificările și completările ulterioare,

– OG nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor,

– Legea nr. 233/2002 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor,

– Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare,

– HG 123/2002, pentru aplicarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001, privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare,

– Legea nr. 17 din 6 martie 2000 (**republicată**), privind asistența socială a persoanelor vârstnice,

– OUG nr. 34/2016 din 28 iunie 2016, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 17/2000 privind asistenţa socială a persoanelor vârstnice,

– Legea nr. 116 din 15 martie 2002, privind prevenirea şi combaterea marginalizării sociale,

– Legea nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările și completările ulterioare;

 

Tematica Inspector de specialitate gr II

– Răspunderea disciplinară, Modificarea contractului individual de muncă, Executarea contractului individual de muncă,

– Primul ajutor, stingerea incendiilor, evacuarea lucrătorilor, pericol grav şi iminent. Informarea lucrătorilor. Obligaţiile lucrătorilor,

– Liberul acces la informatiile de interes public,

– Soluționarea petițiilor,

– Sistemul de beneficii de asistență socială,

– Măsuri integrate de asistență socială,

– Prevenirea şi combaterea marginalizării sociale,

– Servicii și prestații sociale pentru persoanele vârstnice,

– Procedura de stabilire, suspendare şi încetare a drepturilor de asistenţă socială pentru persoanele vârstnice,

– Personalul din sistemul de asistență social,

– Administrația publică a municipiului București,

– Actele autorităților administrației publice locale,

– Principii aplicabile conduitei profesionale a personalului contractual din administrația publică,

– Îndatoririle personalului contractual (Codul administrativ).

 

Notă: la studierea actelor normative din bibliografie, candidaţii vor trebui să cunoască toate modificările, completările şi republicările intervenite până la data concursului

 

Șef Serviciu
Serviciul Resurse Umane
Ropotică Zenovia

Articole Similare