DirecÅ£ia GeneralÄ de AsistenÅ£Ä SocialÄ a Municipiului BucureÅti organizeazÄ concurs în data de 11.03.2024, pentru ocuparea pe perioadÄ nedeterminatÄ a posturilor contractuale de execuÅ£ie vacante, în baza prevederilor:
– H.G. nr. 1336/28.10.2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea Èi dezvoltarea personalului contractual din sectorul bugetar plÄtit din fonduri publice,
– Regulamentul privind ocuparea unui post vacant sau temporar vacant corespunzÄtor unei funcÈii contractuale Èi promovarea personalului contractual din cadrul instituÈiilor/ serviciilor publice de interes local al municipiului BucureÈti, aprobat prin DispoziÅ£ia Primarului General nr. 45/ 17.01.2023,
– Memorandumul nr. 4849/16.01.2024, aprobat în ÈedinÈa Guvernului, iniÈiat de Ministerul DezvoltÄrii, LucrÄrilor Publice Èi AdministraÈiei, pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante instituÈiile publice locale, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006 privind finanÈele publice locale, cu modificÄrile Èi completÄrile ulterioare.
– Referatul P.M.B. â D.M.R.U. nr. 9537/31.01.2024 înregistrat la D.G.A.S.M.B. sub nr. 414/02.02.2024, privind aprobarea ocupÄrii prin concurs a unor posturi de execuÅ£ie vacante din statul de funcÅ£ii al D.G.A.S.M.B.
Nr crt |
Poz stat func. |
FuncÅ£ia Nivel de studii Grad/ treaptÄ profesionalÄ |
Serviciul/ Compartimentul | Condiţii specifice de participare la concurs | Condiţii specifice referitoare la studii |
1 | 839 |
Asistent social S Principal, 1 post 8h/zi/40h/ sÄptÄmânÄ |
Serviciul âCÄminul pentru Persoane Vârstnice al Municipiului BucureÈti â Academician Nicolae Cajalâ | aviz de exercitare a profesiei de asistent social, de la Colegiul NaÅ£ional al AsistenÅ£ilor Sociali, treapta de competenÈÄ profesionalÄ principal, min. 5 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitÄrii profesiei de asistent social | studii superioare absolvite cu diplomÄ de licenÅ£Ä Ã®n domeniul asistenÅ£Ä socialÄ |
2 |
300
|
Asistent social S Practicant, 1 post 8h/zi/40h/ sÄptÄmânÄ |
Serviciul Incluziune SocialÄ | aviz de exercitare a profesiei de asistent social, de la Colegiul NaÅ£ional al AsistenÅ£ilor Sociali, treapta de competenÈÄ profesionalÄ practicant, min. 1 an vechime în specialitatea studiilor necesare exercitÄrii profesiei de asistent social | studii superioare absolvite cu diplomÄ de licenÅ£Ä Ã®n domeniul asistenÅ£Ä socialÄ |
3 | 326, 388 |
Asistent social S Debutant, 2 posturi 8h/zi/40h/ sÄptÄmânÄ |
Serviciul ProtecÈia Persoanelor Adulte, Centrul de Informare Èi Sprijin pentru Femei
|
nu se solicitÄ cerinÈe privind vechimea în specialitate | studii superioare absolvite cu diplomÄ de licenÅ£Ä Ã®n domeniul asistenÅ£Ä socialÄ |
4 |
200, 201, 362, 368 -370, 478,841
|
Asistent medical Pl, 8 posturi 12/24,12/48h |
Serviciul UrgenÅ£e Sociale, Biroul âCentrul de Primire în Regim de UrgenÈÄ pentru Victimele ViolenÈei Domesticeâ, Serviciul âCentrul RezidenÅ£ial de Ãngrijire Èi AsistenÅ£Ä pentru Persoane Dependente-Berceni”, Serviciul âCentrul RezidenÈial â Sfânta Teodoraâ, Serviciul Ãngrijiri la Domiciliu, Serviciul âCÄminul pentru Persoane Vârstnice al Municipiului BucureÈti â Academician Nicolae Cajalâ | certificat de membru al OAMGMAMR â specialitatea medicinÄ generalÄ, avizat Åi valabil la data concursului/ adeverinÅ£Ä pentru participare la concurs; | studii postliceale sanitare/ echivalent, absolvite cu diplomÄ sau certificat de absolvire |
5
|
514, 528, 532, 533, 536, 544, 549, 551, 555, 558 -560, 760, 763, 767 -771, 848, 862
|
InfirmierÄ G, 21 posturi 12/24,12/48h
|
Serviciul âCentrul RezidenÅ£ial de Ãngrijire Èi AsistenÅ£Ä pentru Persoane Dependente-Berceni”, Serviciul âCentrul RezidenÈial â Sfânta Teodoraâ, Serviciul âCÄminul pentru Persoane Vârstnice al Municipiului BucureÈti â Academician Nicolae Cajalâ |
nu se solicitÄ vechime în muncÄ | învÄÅ£Ämânt general obligatoriu, diplomÄ de absolvire a cursului de infirmiere* |
6 |
359, 419, 596 |
Ãngrijitoare, 3 posturi 12/24h
|
Biroul âCentrul de Primire în Regim de UrgenÈÄ pentru Victimele ViolenÈei Domestice, Serviciul âComplexul Integrat de Servicii Sociale pentru AdulÈi â Sfântul Ioanâ, Serviciul âCentrul RezidenÅ£ial de Ãngrijire Èi AsistenÅ£Ä pentru Persoane Dependente-Berceniâ |
nu se solicitÄ vechime în muncÄ | nu existÄ cerinÅ£e de studii |
7 |
667
|
Muncitor calificat tr. I M,G (bucÄtar) 1 post 8h/zi/40h/ sÄptÄmânÄ |
Serviciul Cantina SocialÄ Ferentari | minimum 4 ani experienÈa de lucru în domeniu, în unitÄÅ£i de alimentaÅ£ie publicÄ, certificat de calificare pentru bucÄtar | studii generale sau medii |
8 |
255, 286
|
Ãngrijitoare 2 posturi 8h/zi/40h/ sÄptÄmânÄ |
Biroul âCentrul de Zi pentru Consiliere Èi Sprijin pentru PÄrinÈi Èi Copiiâ |
reprezintÄ avantaj experienÈa de lucru în colectiv. de copii, unitÄÅ£i de alimentaÈie publicÄ |
nu existÄ cerinÅ£e de studii |
* Ãn cazul în care nu posedÄ diplomÄ, persoanele care vor ocupa postul de infirmierÄ sunt obligate sÄ urmeze pe cont propriu acest curs în termen de 6 luni de la data angajÄrii.
Condiţii generale de participare la concurs:
Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplineÅte condiÅ£iile prevÄzute de Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicatÄ, cu modificÄrile Åi completÄrile ulterioare, Åi cerinÅ£ele specifice prevÄzute la art. 542 alin. (1) Åi (2) din OrdonanÅ£a de urgenÅ£Ä a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificÄrile Åi completÄrile ulterioare:
- a) are cetÄÅ£enia românÄ sau cetÄÅ£enia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind SpaÅ£iul Economic European (SEE) sau cetÄÅ£enia ConfederaÅ£iei ElveÅ£iene;
- b) cunoaÅte limba românÄ, scris Åi vorbit;
- c) are capacitate de muncÄ Ã®n conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicatÄ, cu modificÄrile Åi completÄrile ulterioare;
- d) are o stare de sÄnÄtate corespunzÄtoare postului pentru care candideazÄ, atestatÄ pe baza adeverinÅ£ei medicale eliberate de medicul de familie sau de unitÄÅ£ile sanitare abilitate;
- e) îndeplineÅte condiÅ£iile de studii, de vechime în specialitate Åi, dupÄ caz, alte condiÅ£ii specifice potrivit cerinÅ£elor postului scos la concurs;
- f) nu a fost condamnatÄ definitiv pentru sÄvârÅirea unei infracÅ£iuni contra securitÄÅ£ii naÅ£ionale, contra autoritÄÅ£ii, contra umanitÄÅ£ii, infracÅ£iuni de corupÅ£ie sau de serviciu, infracÅ£iuni de fals ori contra înfÄptuirii justiÅ£iei, infracÅ£iuni sÄvârÅite cu intenÅ£ie care ar face o persoanÄ candidatÄ la post incompatibilÄ cu exercitarea funcÅ£iei contractuale pentru care candideazÄ, cu excepÅ£ia situaÅ£iei în care a intervenit reabilitarea;
- g) nu executÄ o pedeapsÄ complementarÄ prin care i-a fost interzisÄ exercitarea dreptului de a ocupa funcÅ£ia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfÄÅura activitatea de care s-a folosit pentru sÄvârÅirea infracÅ£iunii sau faÅ£Ä de aceasta nu s-a luat mÄsura de siguranÅ£Ä a interzicerii ocupÄrii unei funcÅ£ii sau a exercitÄrii unei profesii;
- h) nu a comis infracÅ£iunile prevÄzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naÅ£ional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracÅ£iuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum Åi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea Åi funcÅ£ionarea Sistemului NaÅ£ional de Date Genetice Judiciare, cu modificÄrile ulterioare.
Documente necesare pentru înscrierea la concurs:
Conform prevederilor art. 35 din HG nr.1336/2022, pentru înscrierea la concurs candidaÅ£ii vor prezenta un dosar care va conÅ£ine urmÄtoarele documente:
- a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevÄzut la anexa nr. 2 a HG nr. 1336/2022;
- b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestÄ identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
- c) copia certificatului de cÄsÄtorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, dupÄ caz;
- d) copiile documentelor care atestÄ nivelul studiilor Åi ale altor acte care atestÄ efectuarea unor specializÄri, precum Åi copiile documentelor care atestÄ Ã®ndeplinirea condiÅ£iilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituÅ£ia publicÄ;
- e) copia carnetului de muncÄ, a adeverinÅ£ei eliberate de angajator pentru perioada lucratÄ, care sÄ ateste vechimea în muncÄ Åi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
- f) certificat de cazier judiciar sau, dupÄ caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
- g) adeverinÅ£Ä medicalÄ care sÄ ateste starea de sÄnÄtate corespunzÄtoare, eliberatÄ de cÄtre medicul de familie al candidatului sau de cÄtre unitÄÅ£ile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulÄrii concursului;
- h) certificatul de integritate comportamentalÄ din care sÄ reiasÄ cÄ nu s-au comis infracÅ£iuni prevÄzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naÅ£ional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracÅ£iuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum Åi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea Åi funcÅ£ionarea Sistemului NaÅ£ional de Date Genetice Judiciare, cu modificÄrile ulterioare, pentru candidaÅ£ii înscriÅi pentru posturile din cadrul sistemului de învÄÅ£Ämânt, sÄnÄtate sau protecÅ£ie socialÄ, precum Åi orice entitate publicÄ sau privatÄ a cÄrei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstÄ, persoane cu dizabilitÄÅ£i sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizicÄ sau evaluarea psihologicÄ a unei persoane;
- i) curriculum vitae, model comun european.
Modelul orientativ al adeverinÅ£ei menÅ£ionate la pct. (1) lit. e) este prevÄzut în anexa nr. 3 la HG nr. 1336/2022;
AdeverinÅ£a care atestÄ starea de sÄnÄtate conÅ£ine, în clar, numÄrul, data, numele emitentului Åi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sÄnÄtÄÅ£ii. Pentru candidaÅ£ii cu dizabilitÄÅ£i, în situaÅ£ia solicitÄrii de adaptare rezonabilÄ, adeverinÅ£a care atestÄ starea de sÄnÄtate trebuie însoÅ£itÄ de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiÅ£iile legii.
Copiile de pe actele prevÄzute la pct.1 lit. b)-e), precum Åi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap se prezintÄ Ã®nsoÅ£ite de documentele originale, care se certificÄ cu menÅ£iunea âconform cu originalulâ de cÄtre secretarul comisiei de concurs.
Documentul prevÄzut la lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraÈie pe proprie rÄspundere privind antecedentele penale. Ãn acest caz, candidatul declarat admis la selecÈia dosarelor Èi care nu a solicitat expres instituÈiei organizatoare, la înscrierea la concurs, preluarea informaÈiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituÈia publicÄ competentÄ are obligaÈia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevÄzut la lit. f) anterior datei de susÈinere a probei scrise.
Documentul prevÄzut la lit. h) poate fi solicitat Èi de cÄtre instituÈia publicÄ organizatoare a concursului, cu acordul persoanei verificate, potrivit legii.
Concursul pentru ocuparea posturilor vacante menÅ£ionate, constÄ Ã®n urmÄtoarele etape:
– selecÈia dosarelor de înscriere
– proba scrisÄ
– interviul.
Â
Procedura de desfÄÅurare
Perioada de depunere a dosarelor este de 10 zile lucrÄtoare începând cu data de 15.02.2024 (data publicÄrii anunÈului) Èi pânÄ la data de 28.02.2024, în intervalul orar 08.00 – 16.00, la sediul instituÈiei din Str. Constantin Mille nr.10 Sector 1 BucureÈti, Serviciul Resurse Umane.
Concursul se va desfÄÅura la sediul din Str Caporal Grigore Marin nr. 42-44 Sector 4 BucureÅti Åi va avea urmÄtoarele etape:
- SelecÅ£ia dosarelor de înscriere – se apreciazÄ cu menÅ£iunea admis/ respins, însoÅ£itÄ de motivul respingerii dosarului.
Ãn termen de maximum 2 zile lucrÄtoare de la data expirÄrii termenului de depunere a dosarelor, comisia de examinare selecteazÄ dosarele de concurs pe baza îndeplinirii condiÅ£iilor de participare 29.02. -01.03. 2024.
Rezultatele selecÈiei dosarelor de înscriere se afiÅeazÄ Ã®n termen de o zi lucrÄtoare de la expirarea termenului de selecÅ£ie a dosarelor â 04.03.2024 ora 16.30.
DupÄ afiÅarea rezultatelor obÅ£inute la selecÅ£ia dosarelor, candidaÅ£ii nemulÅ£umiÅ£i pot depune contestaÅ£ie în termen de cel mult o zi lucrÄtoare de la data afiÅÄrii rezultatului selecÅ£iei dosarelor, sub sancÅ£iunea decÄderii din acest drept â 05.03.2024, pânÄ la ora 16.30. Ãn situaÅ£ia contestaÅ£iilor formulate faÅ£Ä de rezultatul selecÅ£iei dosarelor, comisia de soluÅ£ionare a contestaÅ£iilor va verifica îndeplinirea de cÄtre candidatul contestatar a condiÅ£iilor pentru participare la concurs în termen de maximum o zi lucrÄtoare de la expirarea termenului de depunere a contestaÅ£iilor. Comunicarea rezultatelor la contestaÅ£iile depuse se face imediat dupÄ soluÅ£ionarea contestaÅ£iilor.
- Proba scrisÄ â se va desfÄÅura în data de 11.03.2024 ora 10.00 la punctul de lucru al instituÈiei din Str Caporal Grigore Marin nr. 42-44 Sector 4 BucureÅti Åi va consta în redactarea unei lucrÄri sau în rezolvarea unor teste grilÄ, în baza tematicii Åi bibliografiei ataÅate.
– se apreciazÄ cu puncte de la 1 la 100, punctajul minimum de promovare fiind 50 pentru funcÅ£iile contractuale de execuÅ£ie, cu afiÅarea rezultatelor în termen de o zi lucrÄtoare de la data finalizÄrii probei scrise, în data de  12.03.2024, ora 16.30.
CandidaÅ£ii care nu se vor afla în salÄ Ã®n momentul înmânÄrii subiectelor pierd dreptul de a mai susÅ£ine testul profesional respectiv.
Orice fraudÄ sau tentativÄ de fraudÄ doveditÄ se sancÅ£ioneazÄ cu eliminarea din concurs.
LucrÄrile care prezintÄ Ã®nsemnÄri de naturÄ sÄ conducÄ la identificarea candidaÅ£ilor se anuleazÄ Åi nu se mai evalueazÄ.
DupÄ afiÅarea rezultatelor obÅ£inute la proba scrisÄ, candidaÅ£ii nemulÅ£umiÅ£i pot depune contestaÅ£ie în termen de cel mult o zi lucrÄtoare de la data afiÅÄrii rezultatului probei scrise, sub sancÅ£iunea decÄderii din acest drept â 13.03.2024, pânÄ la ora 16.30. Ãn situaÅ£ia contestaÅ£iilor formulate faÅ£Ä de rezultatul probei scrise, comisia de soluÅ£ionare a contestaÅ£iilor va analiza lucrarea doar pentru candidatul contestatar în termen de maximum o zi lucrÄtoare de la expirarea termenului de depunere a contestaÅ£iilor. Comunicarea rezultatelor la contestaÅ£iile depuse se face imediat dupÄ soluÅ£ionarea contestaÅ£iilor.
- Interviul â poate fi înregistrat audio, se va desfÄÅura în data de 15.03.2024, începând cu ora 09.30 Åi va fi susÅ£inut numai de candidaÅ£ii declaraÅ£i admiÅi la celelalte probe. Data exactÄ, ora Åi locul susÅ£inerii interviului vor fi afiÅate obligatoriu împreunÄ cu rezultatele la proba scrisÄ.
Interviul se apreciazÄ cu puncte de la 1 la 100, punctajul minim de promovare fiind 50 pentru funcÅ£iile contractuale de execuÅ£ie, pe baza criteriilor de evaluare: abilitÄÅ£i Åi cunoÅtinÅ£e impuse de funcÅ£ie; capacitatea de analizÄ Åi sintezÄ; motivaÅ£ia candidatului; comportament în situaÅ£iile de crizÄ; abilitÄÅ£i de comunicare, iniÅ£iativÄ Åi creativitate.
AfiÈarea rezultatelor interviului: în termen de o zi lucrÄtoare de la data finalizÄrii interviului â 18.03.2024 ora 16.30.
* DupÄ afiÅarea rezultatelor obÅ£inute la interviu, candidaÅ£ii nemulÅ£umiÅ£i pot depune contestaÅ£ie în termen de cel mult o zi lucrÄtoare de la data afiÅÄrii rezultatului interviului, sub sancÅ£iunea decÄderii din acest drept â 19.03.2024, pânÄ la ora 16.30. Ãn situaÅ£ia contestaÅ£iilor formulate faÅ£Ä de rezultatul interviului, comisia de soluÅ£ionare a contestaÅ£iilor va analiza consemnarea rÄspunsurilor la interviu doar pentru candidatul contestatar în termen de maximum o zi lucrÄtoare de la expirarea termenului de depunere a contestaÅ£iilor. Comunicarea rezultatelor la contestaÅ£iile depuse se face imediat dupÄ soluÅ£ionarea contestaÅ£iilor.
NotÄ: Fiecare probÄ de concurs este eliminatorie.
Se considerÄ admis candidatul care a obÅ£inut cel mai mare punctaj dintre candidaÅ£ii care au concurat, cu condiÅ£ia ca acesta sÄ fi obÅ£inut punctajul minim necesar.
AfiÈarea rezultatelor finale: Rezultatele finale se afiÅeazÄ Ã®n termen de o zi lucrÄtoare de la expirarea termenului de soluÈionare a contestaÈiilor pentru proba interviului â 21.03.2024.
Pentru afiÈarea rezultatelor obÈinute de candidaÈi la probele concursului, se folosesc codurile numerice pentru identificare, atribuite la înregistrarea dosarelor de concurs.
Contestaţii
Comunicarea rezultatelor la fiecare probÄ a concursului se face în termen de o zi lucrÄtoare de la data finalizÄrii probei.
CandidaÅ£ii nemulÅ£umiÅ£i de rezultatele obÅ£inute la selecÅ£ia dosarelor, proba scrisÄ, practicÄ, interviu, dupÄ caz, pot depune contestaÅ£ie la Biroul RegistraturÄ, în termen de cel mult o zi lucrÄtoare de la data afiÅÄrii rezultatului selecÅ£iei dosarelor, respectiv de la data afiÅÄrii rezultatului la proba scrisÄ Åi sau/ a probei interviu, sub sancÅ£iunea decÄderii din acest drept.
Termenul de soluÅ£ionare a contestaÅ£iilor este de o zi lucrÄtoare de la expirarea termenului de depunere a contestaÅ£iilor.
Candidaţii pot contesta numai punctajul propriu obţinut.
Relaţii suplimentare la tel. 0751.519.854 (Serviciul Resurse Umane)
Se solicitÄ disponibilitatea pentru desfÄÅurarea activitÄÅ£ii în alte servicii/ compartimente/ locaÅ£ii/ în regim de ture, în funcÅ£ie de necesitÄÅ£ile/ urgenÅ£ele apÄrute. Prin depunerea dosarului candidatul îÈi exprimÄ acordul cu privire la cele prevÄzute în prezentul anunÈ.
Depunerea dosarului de înscriere atestÄ luarea la cunoaÈtinÈÄ Èi însuÈirea celor prezentate mai sus.
Åef Serviciu Resurse Umane
RopoticÄ Zenovia
Calendarul de desfÄÈurare a concursului pentru ocuparea pe perioadÄ nedeterminatÄ a posturilor vacante cu normÄ Ã®ntreagÄ, în cadrul DGASMB:
Â
Nr. crt | Denumire etapÄ | DatÄ/perioadÄ etapÄ | NumÄr zile necesare pentru organizarea etapei |
1. | Publicarea anunÈului privind organizarea concursului la sediu, pe pagina proprie de internet: www.dgas.ro Èi portalul posturi.gov.ro | 15 februarie 2024 | Cu cel puÈin 15 zile lucrÄtoare înainte de data stabilitÄ pentru susÈinerea primei probe â proba scrisÄ |
2. | Depunerea dosarelor | 15 â 28 februarie 2024 | 10 zile lucrÄtoare de la data afiÈÄrii/ publicÄrii anunÈului |
3. | SelecÈia dosarelor | 29 februarie â 01 martie 2024 | 2 zile lucrÄtoare de la data expirÄrii termenului de depunere a dosarelor |
4. | AfiÈarea rezultatelor selecÈiei dosarelor la sediu, pe pagina proprie de internet: www.dgas.ro | 04 martie 2024 | 1 zi lucrÄtoare de la expirarea termenului de selecÈie a dosarelor |
5. | Depunerea contestaÈiilor | 05 martie 2024 | 1 zi lucrÄtoare de la data afiÈÄrii rezultatului selecÈiei dosarelor |
6. | SoluÈionarea contestaÈiilor | 06 martie 2024 | 1 zi lucrÄtoare de la expirarea termenului de depunere a contestaÈiilor |
7. | AfiÈarea rezultatelor contestaÈiilor la sediu, pe pagina proprie de internet: www.dgas.ro | 07 martie 2024 | Imediat dupÄ soluÈionare, dar nu mai târziu de 1 zi lucrÄtoare de la expirarea termenului de soluÈionare a contestaÈiilor |
8.
|
Proba scrisÄ | 11 martie 2024, ora 10.00 | DupÄ cel puÈin 15 zile lucrÄtoare de la data publicÄrii anunÈului de concurs |
9. | AfiÈarea rezultatelor la sediu, pe pagina proprie de internet: www.dgas.ro | 12 martie 2024 | 1 zi lucrÄtoare de la data finalizÄrii probei |
10. | Depunerea contestaÈiilor | 13 martie 2024 | 1 zi lucrÄtoare de la data afiÈÄrii rezultatului probei |
11. | SoluÈionarea Èi afiÈarea rezultatelor contestaÈiilor la sediu, pe pagina proprie de internet: www.dgas.ro | 14 martie 2024 | 1 zi lucrÄtoare de la expirarea termenului de depunere a contestaÈiilor |
12. | Interviul | 15 martie 2024 | 4 zile lucrÄtoare de la proba scrisÄ |
13. | AfiÈarea rezultatelor la sediu, pe pagina proprie de internet: www.dgas.ro | 18 martie 2024 | 1 zi lucrÄtoare de la data finalizÄrii probei |
14. | Depunerea contestaÈiilor | 19 martie 2024 | 1 zi lucrÄtoare de la data afiÈÄrii rezultatului probei |
15. | SoluÈionarea Èi afiÈarea rezultatelor contestaÈiilor la sediu, pe pagina proprie de internet: www.dgas.ro | 20 martie 2024 | 1 zi lucrÄtoare de la expirarea termenului de depunere a contestaÈiilor |
16.
|
AfiÈarea rezultatelor finale la sediu, pe pagina proprie de internet: www.dgas.ro | 21 martie 2024 | 1 zi lucrÄtoare de la expirarea termenului de soluÈionare a contestaÈiilor la ultima probÄ |
17. | Prezentare la post | Ãn termen de 15 zile calendaristice de la data afiÈÄrii rezultatului final al concursului | Nu mai târziu de termenul de preaviz prevÄzut de Legea nr 53/2003 pentru demisie, prin solicitare scrisÄ Ã®n acest sens în termen de 3 zile lucrÄtoare de la data afiÈÄrii rezultatului final al concursului. |
BIBLIOGRAFIE, TEMATICÄ, ATRIBUÅ¢II
Â
NotÄ: la studierea actelor normative din bibliografie, candidaÅ£ii vor trebui sÄ cunoascÄ
toate modificÄrile, completÄrile Åi republicÄrile intervenite pânÄ la data concursului
Â
ASISTENT SOCIAL PRINCIPAL
BIBLIOGRAFIA
- Legea nr. 53/24 ianuarie 2003 – Codul Muncii – republicatÄ, cu modificÄrile Åi completÄrile ulterioare;
- H.G. nr. 867/14 octombrie 2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum Åi a regulamentelor-cadru de organizare Åi funcÅ£ionare a serviciilor sociale;
- H.G. nr. 1253/2022 pentru modificarea HotÄrârii Guvernului nr. 426/2020 privind aprobarea standardelor de cost pentru serviciile sociale;
- H.G. nr. 797/8 noiembrie 2017 pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare Åi funcÅ£ionare ale serviciilor publice de asistenÅ£Ä socialÄ Åi a structurii orientative de personal;
- Legea nr. 292 /2011 a asistenÅ£ei sociale, cu modificÄrile Èi completÄrile ulterioare;
- Legea nr. 208 din 15 decembrie 1997, privind cantinele de ajutor social,
- Legea nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune;
- Legea nr. 466 din 4 noiembrie 2004, privind Statutul asistentului social,
- Codul Deontologic al profesiei de asistent social, nr.1 din 14.12.2007,
- Legea nr. 217 din 22 mai 2003 RepublicatÄ, pentru prevenirea Èi combaterea violenÈei domestice,
- Legea nr. 17/2000 privind asistenÅ£a socialÄ a persoanelor vârstnice
- Ordin nr. 28/2019 din 3 ianuarie 2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate prevenirii Åi combaterii violenÅ£ei domestice)
- Ordinul nr. 29/2019pentru aprobarea Standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor fÄrÄ adÄpost, tinerilor care au pÄrÄsit sistemul de protecÈie a copilului Èi altor categorii de persoane adulte aflate în dificultate, precum Èi pentru serviciile acordate în comunitate, serviciile acordate în sistem integrat Èi cantinele sociale
- Legea 319 din 2006 actualizatÄ, Legea privind securitatea Èi sÄnÄtatea în muncÄ, HG nr. 1425/ 2006 Norme Metodologice din 11 octombrie 2006 de aplicare a prevederilor Legii securitÄÈii Èi sÄnÄtÄÈii în muncÄ nr. 319/2006
- OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, art. 551 alin (3), art. 376 alin. (2), 430, 432-434, 437-441, 443-449, 458, 506 alin. (1)-(9)
- H.C.G.M.B. nr. 601/31.10.2022 privind aprobarea organigramei, numÄrului total de posturi, statului de funcÅ£ii Åi Regulamentului de organizare Åi funcÅ£ionare ale DirecÅ£iei Generale de AsistenÅ£Ä SocialÄ a Municipiului BucureÅti.
- Legea nr. 448/2006 privind protecÅ£ia Åi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap,
- HG nr. 89/2010 pentru modificarea Åi completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 448/2006 privind protecÅ£ia Åi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, aprobate prin HotÄrârea Guvernului nr. 268/2007
- Legea nr. 272 din 21 iunie 2004 RepublicatÄ privind protecÅ£ia Åi promovarea drepturilor copilului
- Legea nr. 116 din 15 martie 2002 privind prevenirea Åi combaterea marginalizÄrii sociale, HG nr. 1149 din 17 octombrie 2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 116/2002 privind prevenirea Åi combaterea marginalizÄrii sociale
- Legea nr. 114 din 11 octombrie 1996 (republicatÄ) privind locuinÈele
- OUG nr. 6 din 18 februarie 2009 privind instituirea indemnizaÈiei sociale pentru pensionari
- OUG nr. 74 din 28 iunie 2007 privind asigurarea fondului de locuinÈe sociale destinate chiriaÈilor evacuaÈi sau care urmeazÄ a fi evacuaÈi din locuinÈele retrocedate foÈtilor proprietari
TEMATICA
- Executarea contractului individual de muncÄ; Modificarea contractului individual de muncÄ; RÄspunderea disciplinarÄ.
- Nomenclatorul serviciilor sociale
- Regulament cadru de organizare Èi funcÈionare a serviciului social cu cazare
- Regulament-cadru de organizare Åi funcÅ£ionare a serviciilor publice de asistenÅ£Ä socialÄ
- Sistemul de beneficii de asistenÅ£Ä socialÄ
- Sistemul de servicii sociale
- MÄsuri integrate de asistenÈÄ socialÄ: Prevenirea Èi combaterea sÄrÄciei Èi riscului de excluziune socialÄ
- ConstrucÅ£ia instituÅ£ionalÄ a sistemului naÅ£ional de asistenÅ£Ä socialÄ â Nivelul local
- IndependenÈa profesionalÄ Èi responsabilitatea asistentului social
- ObligaÈiile asistentului social faÈÄ de beneficiari
- Principii etice ale profesiei de asistent social
12.Standarde minime de calitate pentru cantina socialÄ (An.9), pentru serviciile sociale cu cazare organizate ca centre rezidenÅ£iale destinate persoanelor vârstnice (An.1), îngrijiri la domiciliu (An.8), pentru serviciile sociale acordate în comunitate, organizate ca adÄposturi de noapte (An.5), pentru serviciile sociale acordate în comunitate, organizate ca Centre de zi de integrare/reintegrare socialÄ (An. 6)
- Standarde minime de calitate pentru serviciile sociale cu cazare pe perioadÄ determinatÄ organizate ca centre de primire în regim de urgenÅ£Ä pentru protecÅ£ia victimelor violenÅ£ei domestice (An.1), pentru serviciile sociale, organizate ca centre de asistenÅ£Ä destinate agresorilor (An.6).
- OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, art. 551 alin (3), art. 376 alin. (2), 430, 432-434, 437-441, 443-449, 458, 506 alin. (1)-(9)
- Atribuţiile centrului rezidenţial pentru persoane dependente
- Primul ajutor, stingerea incendiilor, evacuarea lucrÄtorilor, pericol grav Åi iminent. Informarea lucrÄtorilor. ObligaÅ£iile lucrÄtorilor
- Statutul Èi rolul asistentului social
- Stabilirea cuantumului ajutorului de incluziune
Â
ASISTENT SOCIAL PRACTICANT
BIBLIOGRAFIA
- Legea nr. 53/24 ianuarie 2003 – Codul Muncii – republicatÄ, cu modificÄrile Åi completÄrile ulterioare;
- H.G. nr. 867/14 octombrie 2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum Åi a regulamentelor-cadru de organizare Åi funcÅ£ionare a serviciilor sociale;
- H.G. nr. 797/8 noiembrie 2017 pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare Åi funcÅ£ionare ale serviciilor publice de asistenÅ£Ä socialÄ Åi a structurii orientative de personal;
- Legea nr. 292 /2011 a asistenÅ£ei sociale, cu modificÄrile Èi completÄrile ulterioare;
- Legea nr. 466 din 4 noiembrie 2004, privind Statutul asistentului social,
- Codul Deontologic al profesiei de asistent social, nr.1 din 14.12.2007, Cod privind practica asistentului social â CNASR
- Ordin nr. 28/2019 din 3 ianuarie 2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate prevenirii Åi combaterii violenÅ£ei domestice*)
- Ordinul nr. 29/2019 pentru aprobarea Standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor fÄrÄ adÄpost, tinerilor care au pÄrÄsit sistemul de protecÈie a copilului Èi altor categorii de persoane adulte aflate în dificultate, precum Èi pentru serviciile acordate în comunitate, serviciile acordate în sistem integrat Èi cantinele sociale
- Legea 319 din 2006 actualizata, Legea privind securitatea Èi sÄnÄtatea în muncÄ, HG nr. 1425/ 2006 Norme Metodologice din 11 octombrie 2006 de aplicare a prevederilor Legii securitÄÈii Èi sÄnÄtÄÈii în muncÄ nr. 319/2006
- OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, art. 551 alin (3), art. 376 alin. (2), 430, 432-434, 437-441, 443-449, 458, 506 alin. (1)-(9)
- H.C.G.M.B. nr. 601/31.10.2022 privind aprobarea organigramei, numÄrului total de posturi, statului de funcÅ£ii Åi Regulamentului de organizare Åi funcÅ£ionare ale DirecÅ£iei Generale de AsistenÅ£Ä SocialÄ a Municipiului BucureÅti.
12.Legea nr. 217 din 22 mai 2003 RepublicatÄ, pentru prevenirea Èi combaterea violenÈei domestice
13.Ordin nr. 20.840 din 21 septembrie 2022 pentru aprobarea Standardelor minime obligatorii privind aplicarea managementului de caz în cadrul serviciilor sociale destinate victimelor violenÈei domestice
- Ordin nr. 20.841 din 21 septembrie 2022 pentru aprobarea Standardelor minime obligatorii privind aplicarea managementului de caz în cadrul serviciilor sociale de asistenÈÄ destinate agresorilor.
- Legea nr. 208 din 15 decembrie 1997, privind cantinele de ajutor social,
- Legea nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune;
TEMATICA
- Executarea contractului individual de muncÄ; Modificarea contractului individual de muncÄ; RÄspunderea disciplinarÄ.
- Nomenclatorul serviciilor sociale
- Regulament-cadru de organizare Åi funcÅ£ionare a serviciului social cu cazare
- Regulament-cadru de organizare Åi funcÅ£ionare a serviciilor publice de asistenÈÄ social
- Sistemul de beneficia de asistenÈÄ socialÄ
- Sistemul de servicii sociale
- MÄsuri integrate de asistenÈÄ socialÄ: Prevenirea Èi combaterea sÄrÄciei Èi riscului de excluziune socialÄ
- ConstrucÈia instituÈionalÄ a sistemului naÈional de asistenÈÄ socialÄ â Nivelul local
- 9. IndependenÈa profesionalÄ Èi responsabilitatea asistentului social
- ObligaÈiile asistentului social faÈÄ de beneficiari
- Principii etice ale profesiei de asistent social
- Standarde minime de calitate pentru serviciile sociale cu cazare organizate ca centre de informare Èi sensibilizare a populaÈiei în domeniul prevenirii Èi combaterii violenÈei domestice (anexa 5), pentru serviciile sociale, organizate ca centre de asistenÈÄ destinate agresorilor (anexa 6)
- Standarde minime de calitate pentru serviciile sociale cu cazare pe perioadÄ determinatÄ organizate ca centre de primire în regim de urgenÅ£Ä pentru protecÅ£ia victimelor violenÅ£ei domestice (anexa1), pentru serviciile sociale cu cazare pe perioadÄ de lungÄ duratÄ organizate ca locuinÈe protejate pentru persoanele victime ale violenÈei domestice (anexa 3)
- OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, art. 551 alin (3), art. 376 alin. (2), 430, 432-434, 437-441, 443-449, 458, 506 alin. (1)-(9)
- Atribuţiile centrului rezidenţial pentru persoane dependente
- Primul ajutor, stingerea incendiilor, evacuarea lucrÄtorilor, pericol grav Åi iminent. Informarea lucrÄtorilor. ObligaÅ£iile lucrÄtorilor.
- Statutul Èi rolul asistentului social
Â
ASISTENT SOCIAL DEBUTANT
BIBLIOGRAFIA
- Legea nr. 53/24 ianuarie 2003 – Codul Muncii – republicatÄ, cu modificÄrile Åi completÄrile ulterioare;
- H.G. nr. 867/14 octombrie 2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum Åi a regulamentelor-cadru de organizare Åi funcÅ£ionare a serviciilor sociale;
- H.G. nr. 797/8 noiembrie 2017 pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare Åi funcÅ£ionare ale serviciilor publice de asistenÅ£Ä socialÄ Åi a structurii orientative de personal;
- Legea nr. 292 /2011 a asistenÅ£ei sociale, cu modificÄrile Èi completÄrile ulterioare;
- Legea nr. 466/2004 privind statutul asistentului social;
- Ordin nr. 28/2019 din 3 ianuarie 2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate prevenirii Åi combaterii violenÅ£ei domestice*)
- Ordinul nr. 29/2019 pentru aprobarea Standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor fÄrÄ adÄpost, tinerilor care au pÄrÄsit sistemul de protecÈie a copilului Èi altor categorii de persoane adulte aflate în dificultate, precum Èi pentru serviciile acordate în comunitate, serviciile acordate în sistem integrat Èi cantinele sociale.
- Legea 319 din 2006 actualizatÄ, Legea privind securitatea Èi sÄnÄtatea în muncÄ, HG nr. 1425/ 2006 Norme Metodologice din 11 octombrie 2006 de aplicare a prevederilor Legii securitÄÈii Èi sÄnÄtÄÈii în muncÄ nr. 319/2006
- OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, art. 551 alin (3), art. 376 alin. (2), 430, 432-434, 437-441, 443-449, 458, 506 alin. (1)-(9)
- H.C.G.M.B. nr. 601/31.10.2022 privind aprobarea organigramei, numÄrului total de posturi, statului de funcÅ£ii Åi Regulamentului de organizare Åi funcÅ£ionare ale DirecÅ£iei Generale de AsistenÅ£Ä SocialÄ a Municipiului BucureÅti
11.Legea nr. 217 din 22 mai 2003 RepublicatÄ, pentru prevenirea Èi combaterea violenÈei domestice
12.Ordin nr. 20.840 din 21 septembrie 2022 pentru aprobarea Standardelor minime obligatorii privind aplicarea managementului de caz în cadrul serviciilor sociale destinate victimelor violenÈei domestice
- Ordin nr. 20.841 din 21 septembrie 2022 pentru aprobarea Standardelor minime obligatorii privind aplicarea managementului de caz în cadrul serviciilor sociale de asistenÈÄ destinate agresorilor..
TEMATICA
- Executarea contractului individual de muncÄ; Modificarea contractului individual de muncÄ; RÄspunderea disciplinarÄ.
- Nomenclatorul serviciilor sociale
- Sistemul de servicii sociale
- IndependenÈa profesionalÄ Èi responsabilitatea asistentului social
- ObligaÈiile asistentului social faÈÄ de beneficiari
- Principii etice ale profesiei de asistent social
7.Standarde minime de calitate pentru serviciile sociale, organizate ca centre de asistenÈÄ destinate agresorilor (Anexa 6)
- Standarde minime de calitate pentru serviciile sociale cu cazare pe perioadÄ determinatÄ organizate ca centre de primire în regim de urgenÅ£Ä pentru protecÅ£ia victimelor violenÅ£ei domestice (An.1)
- OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, art. 551 alin (3), art. 376 alin. (2), 430, 432-434, 437-441, 443-449, 458, 506 alin. (1)-(9)
- AtribuÅ£iile Centrului de Informare Èi Sprijin pentru Femei
- Primul ajutor, stingerea incendiilor, evacuarea lucrÄtorilor, pericol grav Åi iminent. Informarea lucrÄtorilor. ObligaÅ£iile lucrÄtorilor.
Principalele atribuÈii/ responsabilitÄÈi:
– se adreseazÄ tuturor categoriilor de beneficiari Åi familiilor acestora, fiind disponibil 24 de ore/ zi, 7 zile pe sÄptÄmânÄ, inclusiv în perioada sÄrbÄtorilor legale;
– acÅ£ioneazÄ Ã®n cadrul echipelor mobile care se deplaseazÄ Ã®n teren pentru evaluare Åi intervenÅ£ii în situaÅ£ii de urgenÅ£Ä;
– asigurÄ mÄsurile necesare pentru protecÅ£ia în regim de urgenÅ£Ä a persoanei aflate în nevoie, inclusiv prin organizarea Åi asigurarea funcÅ£ionÄrii în structura proprie a unor centre specializate;
– evalueazÄ nevoile imediate ale beneficiarului Åi potenÅ£ialul de risc privind expunerea la abuz, neglijare Åi exploatare;
– primeÅte sesizÄri Åi se autosesizeazÄ Ã®n cazul tuturor categoriilor de persoane aflate în situaÅ£ii de risc, pentru care sunt necesare mÄsuri urgente de intervenÅ£ie;
– identificÄ familiile în care existÄ riscul dezvoltÄrii unor forme de situaÅ£ii de urgenÅ£Ä de abuz, neglijare, trafic Åi migraÅ£ie;
– acordÄ consiliere tuturor categoriilor de persoane aflate în situaÅ£ii de risc Åi familiilor acestora;
– asigurÄ de urgenÅ£Ä sprijin sociol pentru persoanele cu grad ridicat de risc;
– oferÄ servicii de urgenÈÄ persoanelor aflate în dificultate, la domiciliu, în cazul în care este pusÄ Ã®n pericol securitatea lor;
– identificÄ persoanele Åi familiile aflate în situaÅ£ii de risc, în vederea realizÄrii de acÅ£iuni Åi mÄsuri cu scopul de a preveni situaÈiile de crizÄ;
– identificarea, evaluarea Åi monitorizarea familiilor/ persoanelor aflate în situaÅ£ii de crizÄ prin autosezizare sau prin intermediul partenerilor sociali;
– orientare pentru consilierea juridicÄ/ psihologicÄ/ medicalÄ a beneficiarilor;
– propune Åi aplicÄ mÄsuri de urgenÅ£Ä Ã®n vederea înlÄturÄrii situaÅ£iei de crizÄ a persoanei/ familiei;
– determinarea nevoilor sociale ale populaÅ£iei cu grad ridicat de risc;
– participÄ la aplicarea mÄsurilor de prevenire Åi combatere a eventualelor focare de infecÅ£ii;
– dupÄ administrarea mÄsurilor de urgenÅ£Ä, redirecÅ£ioneazÄ cazul serviciilor competente din cadrul D.G.A.S.M.B. sau  instituÅ£iilor abilitate;
– pÄstrarea confidenÅ£ialitÄÅ£ii cazurilor sociale aflate în atenÅ£ia serviciului;
– realizeazÄ rapoarte statistice lunare, trimestriale Åi anuale;
– participÄ la pregÄtirea documentaÅ£iei necesare acreditÄrii serviciilor sociale în vederea furnizÄrii acestora ca servicii sociale publice;
– gestioneazÄ Åi asigurÄ respectarea procedurilor privind înhumarea gratuitÄ a persoanelor decedate neidentificate sau nereclamate de familie, ori fÄrÄ susÅ£inÄtori legali, aflate pe raza Municipiului BucureÅti;
– elaboreazÄ procedurile de lucru specifice;
– îndeplineÅte Åi alte sarcini la solicitarea Åefului ierarhic superior, în condiÅ£iile legii.
Â
ASISTENT MEDICAL PL
BIBLIOGRAFIA
- Legea nr. 53/ 24 ianuarie 2003 â Codul Muncii â republicatÄ, cu modificÄrile Åi completÄrile ulterioare;
- Legea nr. 292 /2011 a asistenÅ£ei sociale, cu modificÄrile Èi completÄrile ulterioare;
- Legea 46/2003 privind drepturile pacientilor; Ordinul nr. 1410/2016 privind aprobarea Normelor de aplicare a Legii drepturilor pacientului nr. 46/2003;
- OUG nr. 144 din 28 octombrie 2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaÅÄ Åi a profesiei de asistent medical, precum Åi organizarea Åi funcÅ£ionarea Ordinului AsistenÅ£ilor Medicali GeneraliÅti, MoaÅelor Åi AsistenÅ£ilor Medicali din România, cu modificÄrile Èi completÄrile ulterioare, Codul de eticÄ Åi deontologie al asistentului medical, adoptat prin HotÄrâre AdunÄrii generale naÈionale a OAMGMAMR nr. 2/ 9 iulie 2009, cu modificÄrile Èi completÄrile ulterioare ( HotÄrârea nr. 28/2020)
- Ordinul MS nr. 1226/2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deÈeurilor rezultate din activitÄÈi medicale Èi a metodologiei de culegere a datelor pentru baza nationalÄ de date privind deÈeurile rezultate din activitÄÈi medicale;
- Legea nr. 17/2000 privind asistenÈa socialÄ a persoanelor vârstnice, cu modificÄrile Èi completÄrile ulterioare
- Legea 319 din 2006 actualizatÄ, Legea privind securitatea Èi sÄnÄtatea în muncÄ, HG nr. 1425/ 2006 Norme Metodologice din 11 octombrie 2006 de aplicare a prevederilor Legii securitÄÈii Èi sÄnÄtÄÈii în muncÄ nr. 319/2006
- H.C.G.M.B. nr. 601/31.10.2022 privind aprobarea organigramei, numÄrului total de posturi, statului de funcÅ£ii Åi Regulamentului de organizare Åi funcÅ£ionare ale DirecÅ£iei Generale de AsistenÅ£Ä SocialÄ a Municipiului BucureÅti
- Ordinul nr. 29/2019 pentru aprobarea Standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor fÄrÄ adÄpost, tinerilor care au pÄrÄsit sistemul de protecÈie a copilului Èi altor categorii de persoane adulte aflate în dificultate, precum Èi pentru serviciile acordate în comunitate, serviciile acordate în sistem integrat Èi cantinele sociale
TEMATICA
- Drepturile pacientului la tratament Åi îngrijiri medicale
- Normele de aplicare a Legii drepturilor pacientului
- Secretul profesional
- Drepturile pacientului
- Exercitarea profesiei de asistent medical generalist. Executarea contractului individual de muncÄ. RÄspunderea disciplinarÄ
- Obligatia acordarii ingrijirilor medicale
- Ãngrijirea persoanelor vârstnice.
- ParticularitÄÅ£i legate de patologia vârstnicului
- Obligatii etice si deontologice
- Modificarea contractului individual de muncÄ;
- Evaluarea situaÅ£iei persoanelor vârstnice care necesitÄ asistenÅ£Ä socialÄ.
- Ambalarea deÅeurilor medicale
- Stocarea temporarÄ a deÅeurilor rezultate din activitÄÈile medicale.
- Prevenirea Åi combaterea sÄrÄciei Åi riscului de excluziune socialÄ â mÄsurÄ integratÄ de asistenÈÄ socialÄ
- Clasificarea pe categorii a deseurilor rezultate din activitatea medicalÄ
- Primul ajutor, stingerea incendiilor, evacuarea lucrÄtorilor, pericol grav Åi iminent. Informarea lucrÄtorilor. ObligaÅ£iile lucrÄtorilor
- Recoltarea probelor de sânge în vacutainere â pregîtirea materialelor, tehnica Èi clasificarea vacutainerelor în funcÈie de culoarea acestora
- Diabetul zaharat de tip II â simptome hipoglicemie
- Ãngrijirea escarelor â tratament Èi prevenire.
Principalele atribuÈii/ responsabilitÄÈi:
– AcordÄ serviciile medicale, tehnicile de îngrijire Èi monitorizarea medicalÄ a beneficiarilor internaÈi pentru menÈinerea stÄrii de sÄnÄtate corespunzÄtoare vârstei Èi patologiei lor Èi asigurÄ gestiunea materialelor primite
– Trebuie sa posede autorizatie de liberÄ practicÄ la zi, conform legislatiei in vigoare
– AdministreazÄ tratamentul medical beneficiarilor din complex, conform prescripÈiilor medicului
– CompleteazÄ medicaÈia, ori de cate ori este nevoie, conform prescripÈiilor medicului sau prescripÈiilor din fiÈÄ
– RespectÄ orele de administrare a medicamentelor Èi calea de administrare a acestora, conform prescripÈiei medicului
– NoteazÄ Ã®n raportul de gardÄ toate acÈiunile medicale, tratamentele efectuate sau orice acÈiune neobiÈnuitÄ care s-a întamplat pe parcursul turei lor
– MonitorizeazÄ zilnic, sau ori de cate ori este nevoie, anumiÈi parametri funcÈionali ai beneficiarilor (ex TA, puls, glicemie, respiraÈie, temperaturÄ, etc)
– Ãn cazul unei urgenÈe medicale anunÈÄ ambulanÈa Èi acordÄ primul ajutor pânÄ la venirea acesteia. Ãn caz cÄ este necesar însoÈeÈte beneficiarul în altÄ unitate medicalÄ, pentru a da relaÈii despre beneficiar Èi pentru a se asigura cÄ acesta este în siguranÈÄ
– InformeazÄ medicul colaborator cât se poate de rapid de agravarea stÄrii unui pacient, de plecarea acestuia cu ambulanÈa în altÄ unitate medicalÄ sau în cazul unui deces
– UrmareÈte ca personalul auxiliar (infirmiere Èi îngrijitoare) sÄ Ã®Èi îndeplineascÄ atribuÈiile de serviciu, referitor la starea igienico-sanitarÄ a beneficiarilor, instruieÈte personalul auxiliar în caz de necunoaÈtere a activitÄÈilor ce trebuie efectuate
– MonitorizeazÄ curÄÈenia pe etaj (curÄÈenia pardoselii, curÄÈenia în camerÄ, în oficii, în toalete Èi în sala de mese), deschiderea periodicÄ a geamurilor, schimbatul pamperÈilor Èi mirosul de pe etaj
– VerificÄ zilnic efectuarea bÄilor conform graficului de bÄi Èi semneazÄ Ã®n caietul de bÄi
– UrmareÈte distribuirea hranei cÄtre toÈi beneficiarii, hrÄnirea celor inconÈtienÈi, ridicarea în decubit dorsal Èi hrÄnirea celor imobilizaÈi.
– Raspunde de aparatura medicalÄ Èi medicamentele din gestiune pe parcursul turei
– SupravegheazÄ personalul auxiliar în îndeplinirea sarcinilor vitale cum ar fi hidratarea pacienÈilor, efectuarea mobilizÄrilor anti-escare, hrÄnire, igiena corporalÄ, igiena eliminÄrilor Èi informeazÄ medicul Èi asistentul coordonator de orice abatere sesizatÄ
– AplaneazÄ conflictele între beneficiari Èi informeazÄ conducerea de orice conflict sau manifestÄri agresive
– RespectÄ confidenÈialitatea tuturor datelor Èi aspectelor legate de locul sau de muncÄ. Nu oferÄ date despre beneficiari nimanui din afara instituÈiei
– RespectÄ drepturile beneficiarilor
– FoloseÈte cu eficienÈÄ Èi în totalitate timpul de lucru zilnic, executând activitÄÈile specific fiÈei postului
Â
INFIRMIERÄ
BIBLIOGRAFIA
- Legea nr. 53/ 24 ianuarie 2003 â Codul Muncii â republicatÄ, cu modificÄrile Åi completÄrile ulterioare;
2. Ordin nr. 1.761/ 3 septembrie 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curÄÅ£area, dezinfecÅ£ia Åi sterilizarea în unitÄÅ£ile sanitare publice Åi private, evaluarea eficacitÄÅ£ii procedurilor de curÄÅ£enie Åi dezinfecÅ£ie efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecÅ£ia mâinilor în funcÅ£ie de nivelul de risc, precum Åi metodele de evaluare a derulÄrii procesului de sterilizare Åi controlul eficienÅ£ei acestuia â Anexa 1 Normele tehnice privind curÄÅ£area, dezinfecÅ£ia Åi sterilizarea în unitÄÅ£ile sanitare publice Åi private. - Ordinul nr. 1226/ 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deÅeurilor rezultate din activitÄÅ£i medicale
- Curs pentru infirmiere, editat de Ordinul asistentelor medicale Èi moaÈelor din România
- Legea 319 din 2006 actualizatÄ, Legea privind securitatea Èi sÄnatatea în muncÄ, HG nr. 1425/ 2006 Norme Metodologice din 11 octombrie 2006 de aplicare a prevederilor Legii securitÄÈii Èi sÄnÄtÄÈii în muncÄ nr. 319/2006.
TEMATICA
- RÄspunderea disciplinarÄ
- Modificarea contractului individual de muncÄ. Executarea contractului individual de muncÄ
- Clasificarea pe categorii a deÈeurilor rezultate din activitatea medicalÄ
- Schimbarea lenjeriei de corp în cazul pacientului imobilizat
- Ajutarea bolnavului sÄ mÄnânce Åi sÄ bea
- Norme tehnice privind curÄÈarea Èi dezinfecÈia:DezinfecÈia
- Schimbarea lenjeriei patului ocupat de pacientul imobilizat
8.Primul ajutor, stingerea incendiilor, evacuarea lucrÄtorilor, pericol grav Åi iminent. Informarea lucrÄtorilor. ObligaÅ£iile lucrÄtorilor
- Baia parÈialÄ la pat a pacientului â materiale necesare Èi tehnicÄ
- AlimentaÈia bolnavului imobilizat
- Mobilizarea pacientului cu escare.
Principalele atribuÈii/ responsabilitÄÈi:
– AsigurÄ Ã®ngrijirea socio medicalÄ a beneficiarilor din centre în vederea menÈinerii unei stÄri de sÄnÄtate fizicÄ, psihicÄ Èi mentalÄ corespunzÄtoare vârstei Èi patologiei beneficiarilor
– EfectueazÄ zilnic igiena corporalÄ Èi vestimentarÄ a beneficiarilor din centru, preiau beneficiarii la internare Èi asigurÄ igiena personalÄ, preluarea hainelor Èi chiar deparazitarea dacÄ este necesarÄ
– AjutÄ beneficiarii sÄ se alimenteze conform indicaÈiilor date de medic
– HidrateazÄ beneficiarii care nu pot sÄ bea Èi asigurÄ recipiente cu apÄ la dispoziÈia celor care pot sa bea singuri.
– AjutÄ asistenta medicalÄ la manevre medicale când este solicitatÄ
– InlocuieÈte Èi transportÄ rufele murdare ale beneficiarilor în condiÈiile stabilite de normele igienico-sanitare.
– AsigurÄ igiena pÄturilor Èi a mobilierului din camerÄ. SchimbÄ lenjeria ori de cate ori este nevoie. O datÄ pe lunÄ asigurÄ o curaÈenie generalÄ
– EfectueazÄ baile zilnice Èi le consemneazÄ Ã®n caietul de bÄi conform graficului de bÄi
– AsigurÄ transportul resturilor menajere Èi a deÈeurilor medicale la locul de depozitare, conform normelor sanitare în vigoare
– ColecteazÄ materialele sanitare de unicÄ folosinÈÄ utilizate, în recipiente speciale Èi asigura transportul lor in spatii special amenajate în vederea colectÄrii
– AsigurÄ transportul alimentelor preluate de la oficiu Èi asigurÄ distribuirea meselor în condiÈii igienice corespunzatoare conform normelor sanitare în vigoare
– SesizeazÄ asistenta medicalÄ Ã®n cazul deteriorÄrii stÄrii unui beneficiar
– SupravegheazÄ Èi monitorizeazÄ beneficiarii Èi ziua Èi noaptea. AnunÈÄ asistenta de turÄ de orice eveniment ieÈit din comun, defecÈiune tehnicÄ sau posibilÄ problemÄ sesizatÄ
– SupravegheazÄ Èi îndrumÄ activitatea îngrijitoarelor
– AplaneazÄ conflictele între beneficiari Èi informeazÄ conducerea de orice conflict sau manifestÄri agresive
– RespectÄ confidenÈialitatea tuturor datelor Èi aspectelor legate de locul sÄu de muncÄ. Nu oferÄ date despre beneficiari nimanui din afara instituÈiei
– RespectÄ drepturile beneficiarilor
– CunoaÈte, respectÄ Èi este capabil sÄ indeplineascÄ oricare dintre atribuÈiile Èi competenÈele din fiÈa postului
– CunoaÈte Èi respectÄ prevederile Regulamentului de Ordine InterioarÄ (ROI)
– FoloseÈte cu eficienÈÄ Èi în totalitate timpul de lucru zilnic, executând activitÄÈile specific fiÈei postului
Â
ÃNGRIJITOARE
BIBLIOGRAFIA
- Legea nr. 53/ 24 ianuarie 2003 â Codul Muncii â republicatÄ, cu modificÄrile Åi completÄrile ulterioare;
- Ordin nr. 1.761/ 3 septembrie 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curÄÅ£area, dezinfecÅ£ia Åi sterilizarea în unitÄÅ£ile sanitare publice Åi private, evaluarea eficacitÄÅ£ii procedurilor de curÄÅ£enie Åi dezinfecÅ£ie efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecÅ£ia mâinilor în funcÅ£ie de nivelul de risc, precum Åi metodele de evaluare a derulÄrii procesului de sterilizare Åi controlul eficienÅ£ei acestuia â Anexa 1 Normele tehnice privind curÄÅ£area, dezinfecÅ£ia Åi sterilizarea în unitÄÅ£ile sanitare publice Åi private.
- Ordinul MS nr. 1226/2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deseurilor rezultate din activitati medicale si a metodologiei de culegere a datelor pentru baza nationala de date privind deseurile rezultate din activitati medicale
- Legea 319 din 2006 actualizatÄ, Legea privind securitatea Èi sÄnÄtatea în muncÄ, HG nr. 1425/ 2006 Norme Metodologice din 11 octombrie 2006 de aplicare a prevederilor Legii securitÄÈii Èi sÄnÄtÄÈii în muncÄ nr. 319/2006.
TEMATICA
- RÄspunderea disciplinarÄ
- Modificarea contractului individual de muncÄ
- Clasificarea pe categorii a deÈeurilor rezultate din activitatea medicalÄ
- Norme tehnice privind curÄÈarea Èi dezinfecÈia:CuraÈarea
- Norme tehnice privind curÄÈarea Èi dezinfecÈia:DezinfecÈia
- Primul ajutor, stingerea incendiilor, evacuarea lucrÄtorilor, pericol grav Åi iminent. Informarea lucrÄtorilor. ObligaÅ£iile lucrÄtorilor
- Executarea contractului individual de muncÄ
Principalele atribuÈii/ responsabilitÄÈi:
– AsigurÄ operaÈiunile de curÄÈenie, dezinfecÈie Èi gospodÄrire în spaÈiile comune ale clÄdirilor Èi anexelor ei respectând normele de protecÈie a muncii Èi PSI
– EfectueazÄ zilnic curaÈenia în sectorul repartizat (spÄlat coridoare, holuri, scÄri, geamuri, pardosealÄ, mobilier, etc) ori de cate ori este nevoie
– CuraÈÄ cel puÈin o datÄ pe zi scarile de acces, Èi spaÈiile de intrare comune cu spitalul
– CuraÈÄ Èi dezinfecteazÄ toaletele, holurile Èi camerele cu soluÈiile special antibacteriene
– EfectueazÄ aerisirea periodicÄ a holului Èi a camerelor
– TransportÄ gunoiul Èi rezidurile alimentare în condiÈii corespunzatoare la locurile de depozitare. CuraÈÄ Èi dezinfecteazÄ recipientele de transport ale gunoiului
– AjutÄ infirmiera în acÈiuni specific de mobilizare a beneficiarului, sub supravegherea infirmierei (de ex. baie, mobilizare, etc)
– SesizeazÄ infirmierei Èi asistentei orice defecÈiune tehnicÄ sau orice posibilÄ problemÄ
– AplaneazÄ conflictele între beneficiari Èi informeazÄ conducerea de orice conflict sau manifestÄri agresive
– RespectÄ confidenÈialitatea tuturor datelor Èi aspectelor legate de locul sÄu de muncÄ. Nu oferÄ date despre beneficiari nimanui din afara instituÈiei
– RespectÄ drepturile beneficiarilor
– FoloseÈte cu eficienÈÄ Èi în totalitate timpul de lucru zilnic, executând activitaÈile specific fiÈei postului
– ÃndeplineÅte orice alte atribuÅ£ii dispuse de conducerea instituÅ£iei, în vederea realizÄrii sarcinilor Åi obiectivelor instituÅ£iei, în limitele Regulamentului de Organizare Åi FuncÅ£ionare al D.G.A.S.M.B., precum Åi alte atribuÅ£ii cu caracter specific ce decurg din actele normative în vigoare, cu respectarea pregÄtirii Åi experienÅ£ei profesionale.
Â
ÃNGRIJITOARE
în cadrul Centrelor de Zi pentru Consiliere Èi Sprijin pentru PÄrinÈi Èi Copii
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicatÄ, cu modificÄrile Èi completÄrile ulterioare,
- Legea 319 din 2006 actualizata, Legea privind securitatea Èi sÄnÄtatea în muncÄ, HG nr. 1425/ 2006 Norme Metodologice din 11 octombrie 2006 de aplicare a prevederilor Legii securitÄÈii Èi sÄnÄtÄÈii în muncÄ nr. 319/2006,
- Lege nr. 132 din 30 iunie 2010 privind colectarea selectivÄ a deÈeurilor în instituÈiile publice,
- Ordinul nr. 1456/2020 pentru aprobarea Normelor de igienÄ din unitÄÅ£ile pentru ocrotirea, educarea, instruirea, odihna Åi recreerea copiilor Åi tinerilor
- HG nr. 1252/2012 privind aprobarea Metodologiei de organizare Èi funcÈionare a creÈelor Èi a altor unitÄÈi de educaÈie timpurie antepreÈcolarÄ.
- Ordin nr. 1.955 din 18 octombrie 1995(*actualizat*) pentru aprobarea Normelor de igiena privind unitÄÅ£ile pentru ocrotirea, educarea Åi instruirea copiilor Åi tinerilor.
- Ordinul nr. 976 din 16/12/1998 pivind Normele de igiena pentru productia, prelucrarea, depozitarea, pastrarea, transportul si desfacerea alimentelor.
TEMATICÄ
- RÄspunderea disciplinarÄ
- ObligaÈiile persoanelor care lucreazÄ la manipularea, prepararea, transportul, servirea Åi desfacerea alimentelor
- Norme tehnice privind curÄÈarea Èi dezinfecÈia: CurÄÈenia
- Norme generale de igienÄ Ã®n unitÄÈile pentru antepreÈcolari
- Mediul educaÈional în creÈÄ Èi în alte unitÄÈi de educaÈie timpurie antepreÈcolarÄ
- Norme tehnice privind curÄÈarea Èi dezinfecÈia:DezinfecÈia
- Norme specifice unitÄÈilor pentru copii antepreÈcolari
- ObligaÅ£iile lucrÄtorilor
- MÄsuri specific de prevenire a accidentelor în activitÄÈile cu copii
Principalele atribuÈii/ responsabilitÄÈi:
– AjutÄ/ asistÄ copilul pentru dezvoltarea deprinderilor de autonomie personalÄ Èi socialÄ Èi pentru dezvoltarea unei atitudini pozitive faÈÄ de sine Èi faÈÄ de lume;
-ParticipÄ la servirea mesei, la schimbarea copiilor de pampers Èi haine, contribuind astfel la însuÈirea corectÄ Èi formarea deprinderilor igienico-sanitare Èi premisele unui comportament civilizat, adecvat normelor sociale;
– SemnaleazÄ cu promptitudine echipei pluridisciplinare orice modificare legatÄ de comportament, stare de sÄnÄtate;
– AsigurÄ securitatea copiilor Èi verificÄ Ã®n permanenÈÄ starea spaÈiului grupei, a sÄlii pentru servirea mesei, a dormitorului ( mobilier, echipamente etc.) a materialelor puse la dispoziÈia copiilor în timpul desfÄÈurÄrii activitÄÈilor instructiv-educative sau pentru formarea deprinderilor pentru preîntampinarea unor accidente sau evenimente nedorite;
-IdentificÄ situaÅ£iile de risc, înlÄturÄ situaÅ£iile de risc Åi acordÄ mÄsuri de prim-ajutor cu operativitate, pentru înlaturarea cauzelor incidentului/ accidentului;
– ParticipÄ alÄturi de educator/ pedagog la activitÄÈile instructiv-educative desfÄÈurate;
âInsoÈeÈte, supravegheaza Èi asigurÄ securitatea copiilor în timpul jocului în aer liber, al plimbÄrilor prin parc etc.
âAsigurÄ curÄÅ£enia corespunzÄtoare a spaÅ£iilor în care se desfÄÅoarÄ activitÄÅ£ile (sÄli de joacÄ, recepÅ£ie, salÄ pentru servitul mesei,dormitoare, curte interioarÄ, alte dependinÈe) ;
âAsigurÄ curÄÈarea Èi dezinfecÈia periodicÄ a jucÄriilor Èi materialelor didactice utilizate;
âSprijinÄ ceilalÈi membrii ai echipei pluridisciplinare;
MUNCITOR CALIFICAT (BUCÄTAR) M,G TR I
BIBLIOGRAFIE
- Legea 319 din 2006 actualizata, Legea privind securitatea Èi sÄnÄtatea în munca, HG nr. 1425/ 2006 Norme Metodologice din 11 octombrie 2006 de aplicare a prevederilor Legii securitÄÈii Èi sÄnÄtÄÈii în muncÄ nr. 319/2006
- Norme de igienÄ din 16 decembrie 1998 (*actualizate*), privind producÅ£ia, prelucrarea, depozitarea, pÄstrarea, transportul Åi desfacerea alimentelor, aprobate prin Ordinul MS nr. 976 din 16 decembrie 1998
- Legea nr. 53/ 24 ianuarie 2003 – Codul Muncii – republicatÄ, cu modificÄrile Åi completÄrile ulterioare
- H.G. nr. 924/ 11 august 2005 privind aprobarea Regulilor generale pentru igiena produselor alimentare
TEMATICA
- Modificarea contractului individual de muncÄ
- RÄspunderea disciplinarÄ
- Norme generale de igienÄ privind producÅ£ia, prelucrarea, depozitarea, pÄstrarea, transportul Åi desfacerea alimentelor
- Norme privind prepararea alimentelor (alimentaÅ£ia publicÄ Åi colectivÄ)
- Norme privind depozitarea Åi transportul alimentelor
- Norme privind personalul unitÄÅ£ilor alimentare
- CondiÈii pentru servirea meselor în sÄlile de grupÄ din creÈe Èi grÄdiniÈe
- CerinÈe generale pentru obiective din domeniul alimentar
- CerinÈe specifice pentru încÄperile unde sunt preparate, tratate sau procesate produse alimentare
- Igiena personalului care lucreazÄ Ã®n zona de manipulare a alimentelor; Ambalarea Èi împachetarea produselor alimentare
- Primul ajutor, stingerea incendiilor, evacuarea lucrÄtorilor, pericol grav Åi iminent. Informarea lucrÄtorilor. ObligaÅ£iile lucrÄtorilor.
Principalele atribuÈii/ responsabilitÄÈi:
– RÄspunde de pregÄtire corectÄ a mesei Åi de calitatea preparatelor executate;
– RÄspunde de respectarea cerinÅ£elor igienico-sanitare în bucÄtÄrie Åi dependinÅ£e, spalÄ Åi dezinfecteazÄ atât vesela din dotare dupÄ fiecare utilizare, cât Åi a veselei pentru servirea mesei;
– RÄspunde de împÄrÅ£irea corectÄ a mesei;
– Produsele alimentare ce nu corespund organoleptic vor fi scoase imediat din uz cu acordul administratorului, magazinerului, asistentei medicale Åi Åefului ierarhic;
– Va pÄstra în frigider, timp de 36-48 ore, toate probele din alimentele consumate cu scopul de a preveni toxiinfecÅ£iile alimentare;
– Colectarea reziduurilor solide, cât Åi a resturilor alimentare lichide se va face în recipiente etanÅe cu capac, confecÅ£ionate din material rezistent, uÅor de spÄlat Åi de dezinfectat;
– SpalÄ Åi dezinfecteazÄ ori de câte ori este nevoie pereÅ£ii impermeabili Åi perimetrul impermeabil prevÄzut cu sifoane de scurgere la reÅ£eaua de canalizare;
– Ia mÄsuri pentru dezinsecÅ£ie periodicÄ a blocului alimentar Åi a anexelor acestora;
– Nu va depozita în acelaÅi loc produsele finite cu cele neprelucrate termic, produsele care emanÄ mirosuri specifice cu cele ce împrumutÄ mirosuri;
– Decongelarea alimentelor va fi fÄcutÄ Ã®n încÄperi neexpuse contactului cu insecte;
– Va respecta circuitele de intrare Åi ieÅire a alimentelor în Åi din bucÄtÄrie, fÄrÄ a intersecta fazele insalubre cu cele salubre;
– Va respecta spaÅ£iile de prelucrare preliminarÄ a alimentelor (curÄÅ£are, spÄlare, tocare) care sunt spaÅ£ii cu circuite separate pentru legume, carne, peÅte, ouÄ;
– PÄstreazÄ vesela pentru masÄ, curatÄ, în rafturi prevÄzute cu uÅi glisante sau perdeluÅ£Ä din pânzÄ sau tifon, iar vasele de bucÄtÄrie pe rastele sau dulapuri închise sau mese de lucru tip dulap;
– RÄspunde de starea tehnicÄ Åi de buna funcÅ£ionare a utilajelor pe care le are în dotare;
– RÄspunde de inventarul aflat în grija sa Åi respectÄ regulile de exploatare tehnicÄ a instalaÅ£iilor Åi utilajelor deservite;
– RÄspunde de condiÅ£iile de manipulare, depozitare Åi pÄstrare a mÄrfurilor;