Telefon: 021.314.23.15

Email: registratura@dgas.ro

Logo

Serviciul Urgențe Sociale

24/24 la 021/9524

fiipregătit.ro

Situații de Urgență Proiect DSU

021 9524 - Victimele Violenței Domestice

Disponibil 24/24

Prelucrarea datelor cu caracter personal

Politica generală de confidențialitate

Pentru Direcția Generală de Asistență Socială a Municipiului București, protecția datelor personale este foarte importantă. Prelucrarea datelor se face în condiții de legalitate, echitate și transparență, cu asigurarea securității adecvate a datelor, inclusiv protecția împotriva prelucrării neautorizate sau ilegale și împotriva pierderii, a distrugerii sau a deteriorării accidentale. Personalul Direcției Generale de Asistență Socială a Municipiului București respectă cu strictețe cerințele legale în privința protecției datelor și are grijă ca toate operațiunile de prelucrare să fie realizate numai în interesul persoanelor vizate.

Prezentul angajament de respectare a confidențialității explică toate aspectele cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și asigură respectarea tuturor principiilor referitoare la prelucrare, stabilite de legislația în vigoare, precum și de Regulamentul (UE) 679/2016 (GDPR).

Direcția Generală de Asistență Socială a Municipiului București nu răspunde pentru politica de confidențialitate practicată de către oricare alt terț la care se poate ajunge prin legături, indiferent de natura acestora, în afara website-ului.

Pentru orice prelucrare efectuată total sau parțial prin mijloace automatizate, precum și prelucrarea prin alte mijloace decât cele automatizate a datelor cu caracter personal care fac parte dintr-un sistem de evidență a datelor sau care sunt destinate să facă parte dintr-un sistem de evidență a datelor, vă vom asigura că datele dumneavoastră sunt:

  • prelucrate în mod legal, echitabil și transparent;
  • colectate în scopuri determinate, explicite și legitime și nu sunt prelucrate ulterior într-un mod incompatibil cu aceste scopuri; prelucrarea ulterioară în scopuri de arhivare în interes public, în scopuri de cercetare științifică sau istorică ori în scopuri statistice nu este considerată incompatibilă cu scopurile inițiale;
  • adecvate, relevante și limitate la ceea ce este necesar în raport cu scopurile în care sunt prelucrate;
  • exacte și, în cazul în care este necesar să fie actualizate vom lua toate măsurile necesare pentru a ne asigura că datele cu caracter personal care sunt inexacte, având în vedere scopurile pentru care sunt prelucrate, sunt șterse sau rectificate fără întârziere;
  • păstrate într-o formă care permite identificarea dumneavoastră pe o perioadă care nu depășește perioada necesară îndeplinirii scopurilor în care sunt prelucrate datele; datele cu caracter personal vor fi stocate pe perioade mai lungi în măsura în care acestea vor fi prelucrate exclusiv în scopuri de arhivare în interes public, în scopuri de cercetare științifică sau istorică ori în scopuri statistice;
  • prelucrate într-un mod care asigură securitatea adecvată, inclusiv protecția împotriva prelucrării neautorizate sau ilegale și împotriva pierderii, a distrugerii sau a deteriorării accidentale, prin luarea de măsuri tehnice sau organizatorice corespunzătoare.

Serviciile noastre sunt dinamice și introducem frecvent funcționalități noi, ceea ce poate necesita colectarea de informații noi. În cazul în care colectăm date personale cu diferențe materiale sau aducem modificări materiale modului de utilizare a datelor, vă vom notifica și este posibil să modificăm și această politică de confidențialitate.

Website-ul nostru utilizează cookie-uri sau tehnologii similare pentru a asigura cea mai bună experiență pentru dumneavoastră și pentru a analiza trenduri, a administra website-ul, a urmări utilizarea de către client în cadrul website-ului și pentru a colecta informații demografice despre baza de utilizatori ca întreg. Cookie-urile sunt mici fișiere-text care sunt plasate pe dispozitivul clientului pentru a urmări modul de utilizare și a înregistra preferințele. Cookie-urile noastre nu conțin informații care pot identifica persoane.

Colectăm anumite informații automatizat prin utilizarea cookie-urilor și tehnologiilor de urmărire cum ar fi adrese Internet Protocol (IP), tip de browser, Furnizor Internet (Internet Service Provider – ISP), referințe/ieșiri pagini, paginile vizualizate pe site-ul nostru (ex. pagini HTML, grafice), sistem operare, data/ora și/sau seria de click-uri pentru a analiza trendul ca ansamblu și a administra site-ul. Utilizatorii site-ului pot controla folosirea cookie-urilor la nivelul browser-ului, dar dacă utilizatorul decide să dezactiveze cookie-urile, această acțiune va determina o limitare a anumitor caracteristici și funcții în website-ul și serviciile noastre.

Datele dumneavoastră personale vor fi păstrate într-o formă care permite identificarea dumneavoastră pe o perioadă care nu depășește perioada necesară îndeplinirii scopurilor în care sunt prelucrate datele.

Scopul prelucrării datelor cu caracter personal

Scopul principal pentru care procesăm datele dumneavoastră personale sunt de a asigura că înțelegerile contractuale dintre noi pot fi implementate în mod corespunzător, astfel încât relația să poată funcționa fără probleme și să respecte cerințele legale, soluționarea disputelor și implementarea acordurilor noastre.

În vederea îndeplinirii obligațiilor legale care îi revin, Direcția Generală de Asistență Socială a Municipiului București colectează date cu caracter personal atât în format fizic (depunere documente la sediile DGASMB), cât și pe prin intermediul website-lui https://online.dgas.ro în următoarele scopuri:

  • întocmirea contractelor de furnizare a serviciilor sociale pentru beneficiari;
  • acordarea diverselor stimulente persoanelor eligibile;
  • întocmire de registre ale beneficiarilor, stocare de baze;
  • scopuri de cercetare și efectuarea de statistici;
  • trimiterea de comunicări, testare a serviciilor online, dezvoltare, utilizare.

În cazul în care intenționăm să prelucrăm ulterior datele dumneavoastră cu caracter personal într-un alt scop decât cel pentru care acestea au fost colectate, vă vom furniza, înainte de această prelucrare ulterioară, informații privind scopul prelucrării și orice informații suplimentare relevante solicitate de dumneavoastră care includ:

  • perioada pentru care vor fi stocate datele cu caracter personal conform criteriilor utilizate pentru a stabili această perioadă;
  • existența dreptului de a ne solicita în ceea ce privește datele cu caracter personal ale dumneavoastră, accesul la acestea, rectificarea sau ștergerea acestora sau restricționarea prelucrării sau a dreptului de a vă opune prelucrării, precum și a dreptului la portabilitatea datelor;
  • atunci când prelucrarea se bazează pe consimțământul dumneavoastră pentru prelucrarea datelor cu caracter personal pentru unul sau mai multe scopuri specifice existența dreptului de a vă retrage consimțământul în orice moment, fără a afecta legalitatea prelucrării efectuate pe baza consimțământului înainte de retragerea acestuia;
  • dreptul de a depune o plângere în fața unei autorități de supraveghere;
  • dacă furnizarea de date cu caracter personal reprezintă o obligație legală sau contractuală sau o obligație necesară pentru încheierea unui contract, precum și dacă dumneavoastră sunteți obligat să furnizați aceste date cu caracter personal și care sunt eventualele consecințe ale nerespectării acestei obligații;
  • existența unui proces decizional automatizat incluzând crearea de profiluri.

În această situație, Direcția Generală de Asistență Socială a Municipiului București va prelucra datele personale numai pe bază de consimțământ al persoanelor vizate.

Beneficiarii își pot retrage consimțământul în orice moment, acest lucru neafectând prelucrarea efectuată pe baza consimțământului înainte de retragerea acestuia. Retragerea consimțământului se poate face simplu prin transmiterea unui e-mail la registratură@dgas.ro, cu subiectul “GDPR-DPO” urmând ca acesta să producă efect doar dacă nu există norme legale contrare.

De ce colectăm și prelucrăm datele personale?

Colectăm datele pentru a vă furniza serviciile sociale (inclusiv acordarea de stimulente diverse) pe care le solicitați. În cazul în care alegeți să nu furnizați date care sunt necesare pentru a furniza un serviciu sau stimulent, nu puteți utiliza serviciul sau accesa stimulentul respectiv.

Beneficiarul are dreptul de a se opune colectării datelor sale personale și să solicite ștergerea acestora, revocându-și astfel acordul dat pentru document și renunțând astfel la orice drept implicit specificat în acesta și fără nicio obligație ulterioară a vreunei părți față de cealaltă sau fără ca vreo parte să poată pretinde celeilalte daune-interese, doar până în momentul anterior începerii efective a furnizării de servicii de către Direcția Generală de Asistență Socială a Municipiului București.

Pentru exercitarea drepturilor conform legislației în vigoare, persoana vizată se va adresa Direcției Generale de Asistență Socială a Municipiului București, conform datelor de contact disponibile pe website valabile la acea dată.

Folosindu-se de formularele disponibile pe website, beneficiarul are dreptul de a modifica datele pe care le-a declarat inițial pentru a reflecta orice modificare survenită, în cazul în care aceasta există.

Direcția Generală de Asistență Socială a Municipiului București se obligă ca datele colectate ale beneficiarilor să fie folosite numai în conformitate cu scopurile declarate și să nu facă publică, să vândă, închirieze, licențieze, transfere etc. baza de date conținând informații referitoare la datele cu caracter personal sau special ale beneficiarilor vreunui terț neimplicat în îndeplinirea scopurilor declarate.

Direcția Generală de Asistență Socială a Municipiului București garantează că datele personale ale unui Utilizator colectate prin intermediul formularului de contact vor fi folosite numai până la soluționarea problemei comunicate de acesta, după care vor deveni date cu caracter exclusiv statistic.

Ce tipuri de date cu caracter personal colectăm?

Datele furnizate către noi pot include

  • numele și prenumele dumneavoastră, adresa de e-mail, adresa poștală, numărul de telefon;
  • date despre dispozitivul dumneavoastră și despre modul în care dumneavoastră și dispozitivul interacționați cu noi și cu serviciile noastre;
  • date privind starea de sănătate, confesiune religioasă etc.

Informații pe care le obținem atunci când folosiți serviciile noastre

Informații de jurnal: când utilizați site-ul sau call-centerul DGASMB, colectăm și stocăm manual sau automat anumite informații care includ:

  • detalii despre modul în care ați utilizat serviciul nostru, cum ar fi interogările de căutare;
  • informații înregistrate în jurnalele de telefonie, cum ar fi numărul de telefon, numărul apelantului, numerele de redirecționare, ora și data apelurilor, durata acestora, informațiile de direcționare a mesajelor SMS și tipurile de apeluri;
  • adresa IP;
  • informații despre evenimentele survenite pe dispozitiv, cum ar fi erorile, activitatea sistemului, setările hardware, tipul de browser, limba acestuia, data și ora solicitării dumneavoastră și adresa URL de referință;
  • cookie-uri care pot identifica în mod unic browserul dumneavoastră.

Datele dumneavoastră personale pe care le colectăm sau le stocăm nu vor fi prelucrate mai înainte ca:

  • dumneavoastră să vă dați consimțământul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal pentru unul sau mai multe scopuri specifice;

sau

  • prelucrarea să fie necesară pentru executarea unui contract la care dumneavoastră sunteți parte sau pentru a face demersuri la cererea dumneavoastră înainte de încheierea unui contract;

sau

  • prelucrarea să fie necesară în vederea îndeplinirii unei obligații legale care ne revine;

sau

  • prelucrarea să fie necesară în scopul intereselor legitime urmărite de către Direcția Generală de Asistență Socială a Municipiului București sau de o parte terță, cu excepția cazului în care prevalează interesele sau drepturile și libertățile fundamentale ale dumneavoastră, care necesită protejarea datelor cu caracter personal, în special atunci când este vorba despre datele cu caracter personal ale unui copil sau direct marketing.

Principiile protecției datelor nu se aplică informațiilor anonime, adică informațiilor care nu sunt legate de o persoană fizică identificată sau identificabilă sau datelor cu caracter personal care sunt anonimizate astfel încât dumneavoastră nu sunteți sau nu mai sunteți identificabil. Prin urmare, această politică de confidențialitate nu vizează prelucrarea unor astfel de informații anonime, inclusiv în cazul în care acestea sunt utilizate în scopuri statistice sau de cercetare sau în alte scopuri.

Utilizarea datelor personale

Vom utiliza datele personale numai pentru scopul în care au fost colectate și vom stoca datele numai atât cât este necesar pentru acel scop.

Dacă prelucrarea este necesară pentru executarea unui contract sau pentru a face demersuri înainte de încheierea unui contract, perioada de utilizare a datelor este întreaga perioada contractuală, precum și 3 ani de la data încheierii acesteia.

Dacă prelucrarea se face în baza consimțământulului pentru unul sau mai multe scopuri specifice perioada de utilizare a datelor este 3 ani.

Perioada de păstrare/stocare a datelor cu caracter personal aparținând persoanelor vizate care au beneficiat de serviciile sociale sau stimulentele acordate de Direcția Generală de Asistență Socială a Municipiului București este de 10 ani, cu începere de la data încheierii exerciţiului financiar în cursul căruia au fost întocmite (data de 1 ianuarie a anului următor celui în care s-au acordat ultimele servicii/ stimulente), conform art. 38 din Ordinul nr. 2634/2015 din 5 noiembrie 2015 privind documentele financiar-contabile, emis de Ministerul Finanțelor Publice, coroborat cu prevederile Legii nr. 82 din 1991 (Legea contabilității – republicată) și ale Legii nr. 16 din 1996 (Legea Arhivelor Naționale – republicată)

Direcția Generală de Asistență Socială a Municipiului București nu va opera transferuri de date cu caracter personal către o țară terță sau o organizație internațională, exceptând situațiile în care intervine obligația legală sau contractuală de a o face. În cazul transferului de date cu caracter personal către o țară terță sau organizație internațională, dacă aceasta nu constituie o obligație legală vi se va solicita consimțământul expres în vederea efectuării respectivului transfer.

Stocarea datelor cu caracter personal. Durata

Stocăm datele dumneavoastră cu caracter personal atât timp cât este necesar pentru a furniza serviciile sociale și a desfășura tranzacțiile pe care le-ați solicitat sau în alte scopuri esențiale, precum respectarea obligațiilor legale, soluționarea disputelor și implementarea acordurilor noastre.

Deoarece aceste necesități pot varia în funcție de tipurile de date diferite din contextul proiectelor diferite, perioadele reale de retenție pot varia semnificativ. Criteriile utilizate pentru a determina perioadele de retenție cuprind:

  • menținerea și îmbunătățirea performanței serviciilor noastre, menținerea în siguranță a sistemelor noastre și menținerea de înregistrări financiar-contabile corespunzătoare, conform legislației în vigoare;
  • perioada pentru care dumneavostră v-ați exprimat consimțământul sau până când vă exprimați intenția într-una din modalitățile prevăzute în prezenta politică de a nu mai păstra datele cu caracter personal furnizate;
  • situația în care o lege prevede obligativitatea retenției datelor personale pentru justificări conform legislației financiar-contabile în vigoare, pentru menținerea datelor relevante în cazul unei investigații sau date care trebuie să fie păstrate în cazul unui litigiu.

În virtutea dreptului de control al datelor personale pe care le avem despre dumneavoastră, în cazul în care prelucrarea este efectuată în baza consimțământului puteți opta pentru/puteți opta la:

  • Dreptul de a fi informat – se referă la obligația de a vă furniza informații corecte cu privire la prelucrare datelor, în ceea ce privește modul în care sunt utilizate datele dumneavoastră cu caracter personal.
  • Dreptul de acces – înseamnă că aveți dreptul de a obține din partea noastră o confirmare că vă prelucrăm sau nu date cu caracter personal, iar dacă da, vă oferim accesul la aceste date, precum și informații despre cum sunt prelucrate.
  • Dreptul la portabilitate – se referă la faptul că puteți primi datele cu caracter personal într-un format structurat, utilizat în mod curent și care poate fi citit automat, precum și transmiterea acestor date altui operator la cererea dumneavoastră.
  • Dreptul la opoziție – vizeaza dreptul de a vă opune prelucrării datelor personale atunci când această opoziție deservește un interes public ori un interes legitim al nostru.
  • Dreptul la rectificare – se referă la corectarea, fără întârzieri nejustificate, a datelor personale inexacte.
  • Dreptul la ștergere/dreptul de a fi uitat – înseamnă că aveți dreptul să vă ștergem datele colectate fără întârzieri nejustificate, în oricare din următoarele situații: nu mai sunt necesare pentru îndeplinirea scopurilor pentru care au fost colectate, retragerea consimțământului, opunerea la prelucrare, colectarea ilegală, ștergerea pentru respectarea unei obligații legale sau colectarea făcută cu oferirea de servicii ale societății informaționale.
  • Dreptul la restricționarea prelucrării – poate fi exercitat dacă se contestă exactitatea datelor pe o anumită perioadă, suficientă pentru verificarea datelor, dacă prelucrarea este ilegală dar nu se dorește ștergerea datelor, doar restricționarea, în cazul în care nu mai avem nevoie de datele personale în vederea prelucrării, însă ni le solicitați pentru apărarea unui drept în instanță sau dacă v-ați opus prelucrării.
  • Dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată, inclusiv crearea de profiluri.

Contact și suport privind datele dumneavoastră

Telefon: 021 314.23.15;

TelVerde: 0800.821.218

E-mail: registratura@dgas.ro cu subiectul “Solicitare conform GDPR”.

 

Plângeri

În situația în care considerați că datele dumneavoastră nu sunt prelucrate legal, sau în cazul în care vă simțiți lezat/ă în vreun fel prin prelucrarea datelor cu caracter personal care vă aparțin, vă informăm că aveți dreptul să depuneți în termen de 30 de zile de la data constatării o plângere la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, situată în bulevardul G-ral. Gheorghe Magheru 28-30, Sector 1, cod poștal 010336, București, România, tel. +40.318.059.211, +40.318.059.212 (centrala ANSPDCP), +40.318.059.220 (Cabinet Președinte), fax +40.318.059.602, e-mail anspdcp@dataprotection.ro.

Contact și suport privind datele dumneavoastră

Telefon:

021 314.23.15

TelVerde:

0800.821.218

Adrese E-mail:

registratura@dgas.ro – cu subiectul “Solicitare conform GDPR”.

Persoană de contact:

Constantin Doru Roman – Responsabil cu protecția datelor cu caracter personal (DPO)