Telefon: 021.314.23.15

Email: registratura@dgas.ro

Logo

Serviciul Urgențe Sociale

24/24 la 021/9524

fiipregătit.ro

Situații de Urgență Proiect DSU

021 9524 - Victimele Violenței Domestice

Disponibil 24/24

Centrul de asistență pentru agresori familiali „O nouă șansă”

Info & Contact

Adresă:

Str. Turnu Magurele, nr. 17, Sector 4, București

Coordonator:

Raluca LUPU-STĂNESCU

Telefon:

021 314.23.15 | Fax: 021 314.23.16

Adrese E-mail:

Program:

Luni, Marţi, Miercuri, Joi, Vineri: 08:30 – 16:30

Locație

Strada Turnu Măgurele 17A, București 041706, Romania

Mijloace de Transport

Următoarele linii de tranzit au rute care ajung aproape de Strada Turnu Măgurele:

Autobuz: 102232243312N106;
Metrou: M2.

Autobuz
Troleibuz
Metrou

Galerie Foto

Social Media

Centrul “O nouă șansă” este dedicat oferirii de asistență și consiliere persoanelor care se confruntă cu probleme de furie, violență sau dependențe, în conformitate cu legislația în vigoare și normele deontologice. Serviciile noastre sunt orientate spre sprijinirea agresorilor în depășirea situațiilor de risc, prin consiliere, mediere familială și reabilitare socială.

La centrul nostru, beneficiarii au acces la tratamente psihologice, psihiatrice, de dezalcoolizare sau dezintoxicare, grație parteneriatelor cu spitale și unități sanitare. Personalul nostru informeză și facilitează accesul la aceste servicii, încurajând beneficiarii să-și gestioneze furia și să depășească comportamentele distructive.

Colaborăm îndeaproape cu poliția, jandarmeria și serviciile de reintegrare socială pentru a asigura siguranța și sprijinul celor implicați în acte de violență domestică, promovând în același timp reinserția socială a beneficiarilor.

Dacă te simți copleșit de furie, dacă te confrunți cu dificultăți în relațiile de familie sau ai probleme cu dependențele, nu ești singur. La Centrul “O nouă șansă” te așteptăm să găsim împreună soluții pentru a depăși aceste provocări și a-ți îmbunătăți viața.

Servicii oferite de Centrul “O nouă șansă”

  • Consiliere psihologică: prin aceasta se încearcă scăderea tensiunilor conflictuale, depășirea barierelor emoționale și a problemelor pe care acestea le generează. Terapiile care se adresează agresorului vizează atât familia ca atare, beneficiarul în mediul său familial, cât și relațiile intrafamiliale propriu-zise;
  • Consiliere socială: prin identificarea situației în ansamblu, a familiei persoanei agresive, având ca instrument principal de lucru ancheta socială;
    Consiliere și mediere a conflictului pentru părțile implicate în vederea depășirii situațiilor de risc: pentru soluționarea conflictelor în cazul disputelor familiale, fiind un mod alternativ de soluționare a conflictelor, pe care fiecare parte, agresor – victimă, trebuie să-l aleagă în mod liber, fără forță coercitivă;
  • Consiliere în domeniul adicțiilor;
  • Consiliere în vederea asigurării și facilitării accesului agresorilor la tratamente psihologice, psihiatrice, de dezalcoolizare sau de dezintoxicare: vizează facilitarea accesului la tratamente specializate, după caz, ca urmare a evaluării făcute de către psiholog, urmându-se un program de reabilitare stabilit de comun acord cu agresorul.

Beneficiarii serviciilor sociale acordate în Centrul de asistență pentru agresori familiali „O nouă șansă” sunt persoane adulte indiferent de vârstă, sex, nivel de instruire, ocupație, venituri, stare civilă, proveniți din toate mediile sociale, care și-au agresat partenerul(a) sau alți membri ai familiei cu care conviețuiesc, trimiși de instituțiile cu care centrul colaborează, precum și persoane agresive care doresc să-și schimbe comportamentul din proprie inițiativă.

La admiterea în Centru, beneficiarul semnează cu reprezentantul legal al D.G.A.S.M.B. un contract pentru acordarea serviciilor sociale.

Pentru fiecare beneficiar al Centrului se va întocmi un dosar personal care va cuprinde date personale, date despre familie, studii şi calificare, fişa medicală, după caz, alte acte necesare şi utile pentru fiecare caz în parte, planul de intervenție.

Primirea sau asistarea în centrul de asistenţă destinat agresorilor se face pe baza evaluării cazului de către persoanele desemnate şi numai cu acordul scris al persoanelor asistate. În urma evaluării inițiale se vor stabili numărul de şedinţe de consiliere şi planul de intervenție.

Planul de intervenție se revizuieşte lunar sau ori de câte ori este necesar, pentru a fi adaptat la nevoile sociale nou-apărute fiind însoțit de fișa de progres.

Acte Necesare

Actul de identitate al solicitantului.

Legislație în domeniu

  • Legea asistenței sociale nr. 292/2011;
  • Legea nr. 217/2003 pentru prevenirea și combaterea violenței în familie, republicată;
  • H.G. nr. 867/2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum şi a regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare a serviciilor sociale;
  • Ordinul nr. 20840 pentru aprobarea Standardelor minime obligatorii privind aplicarea managementului de caz în cadrul serviciilor sociale destinate victimelor violenței domestice;
  • Ordinul nr. 20841 pentru aprobarea Standardelor minime obligatorii privind aplicarea managementului de caz în cadrul serviciilor sociale de asistenţă destinate agresorilor, publicate în M.O. Partea I, nr. 973/06.10.2022;
  • Lege nr. 146/2021 privind monitorizarea electronică în cadrul unor proceduri judiciare și execuțional penale (pentru monitorizare agresori);
  • Ordinul nr. 28/2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate prevenirii şi combaterii violenţei domestice.