Telefon: 021.314.23.15

Email: registratura@dgas.ro

Logo

Serviciul Urgențe Sociale

24/24 la 021/9524

fiipregătit.ro

Situații de Urgență Proiect DSU

021 9524 - Victimele Violenței Domestice

Disponibil 24/24

DGASMB organizează concurs în data de 23.12.2024

nov. 29, 2024 | 23.12.2024, Carieră

ANUNŢ | Direcţia Generală de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti organizează concurs în data de 23.12.2024, pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a posturilor contractuale de execuţie vacante, în baza prevederilor:

– H.G. nr. 1336/28.10.2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice,

– Regulamentul privind ocuparea unui post vacant sau temporar vacant corespunzător unei funcții contractuale și promovarea personalului contractual din cadrul instituțiilor/ serviciilor publice de interes local al municipiului București, aprobat prin Dispoziţia Primarului General nr. 45/ 17.01.2023,

– Art. VII alin. (3) din OUG nr. 115 din 14 decembrie 2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea și completarea unor acte normative, modificat prin art. II pct. 1 din Legea nr. 47/13 martie 2024,

– Referatul P.M.B. – D.M.R.U. nr. 96758/ 18.06.2024 înregistrat la D.G.A.S.M.B. sub nr. 2141/ 27.06.2024, Referatul P.M.B. – D.M.R.U. nr. 102284/ 25.06.2024 înregistrat la D.G.A.S.M.B. sub nr. 2142/ 27.06.2024, Referatul P.M.B. – D.M.R.U. nr. 162940/ 02.10.2024 înregistrat la D.G.A.S.M.B. sub nr. 3898/ 08.10.2024 și Referatul P.M.B. – D.M.R.U. nr. 188546/21.11.2024 înregistrat la D.G.A.S.M.B. sub nr. 4625/25.11.2024, privind aprobarea ocupării prin concurs a unor posturi de execuţie vacantate din statul de funcţii al D.G.A.S.M.B, în timpul anului 2024.

 

Nr

crt

Poz stat func. Funcţia

Nivel de studii

Grad/ treaptă profesională

Serviciul/ Compartimentul Condiţii specifice de participare la concurs Condiţii specifice referitoare la studii
1 111, 809 Muncitor calificat tr. I M,G

(bucătar)

2 posturi

8h/zi/40h/

săptămână

Biroul Gospodărire Cantine Sociale, Biroul Asistență și Suport pentru Activități Instrumentale minimum 4 ani experiența de lucru în domeniu, în unităţi de alimentaţie publică, certificat de calificare pentru bucătar studii generale sau medii
2 201, 249,

357, 370, 509

Asistent medical Pl,

5 posturi

12/24,12/48h

Serviciul Urgențe Sociale, Centrul de zi pentru Consiliere și Sprijin pentru Părinți și Copii, Centrul de Primire în Regim de Urgență pentru Victimele Violenței Domestice, Serviciul ”Centrul Rezidenţial de Îngrijire și Asistenţă pentru Persoane Dependente-Berceni” certificat de membru al OAMGMAMR – specialitatea medicină generală, avizat şi valabil la data concursului, minimum 2 ani vechime ca asistent medical; studii postliceale sanitare/ echivalent, absolvite cu diplomă sau certificat de absolvire
3 735, 846 Asistent medical Pl Principal,

2 posturi

12/24,12/48h

Serviciul ”Centrul Rezidențial – Sfânta Teodora”, Serviciul ”Căminul pentru Persoane Vârstnice al Municipiului București – Academician Nicolae Cajal”

 

certificat de membru al OAMGMAMR – specialitatea medicină generală, avizat şi valabil la data concursului, examen pentru obţinerea gradului de  principal; minimum 5 ani vechime ca asistent medical; studii postliceale sanitare/ echivalent, absolvite cu diplomă sau certificat de absolvire
4 388 Asistent social S Debutant,

1 post

8h/zi/40h/

săptămână

Centrul de Sprijin pentru Femei nu se solicită cerințe privind vechimea în specialitate, avizul de exercitare a profesiei eliberat de Colegiul Național al Asistenților Sociali din România studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă în domeniul asistenţă socială
5 749, 762, 517, 767 Infirmieră G,

4 posturi

12/24,12/48h

 

Serviciul ”Centrul Rezidențial – Sfânta Teodora”, Serviciul ”Centrul Rezidenţial de Îngrijire și Asistenţă pentru Persoane Dependente-Berceni” nu se solicită vechime în muncă învăţământ general obligatoriu, diplomă de absolvire a cursului de infirmiere*
6 588, 593, 790, 791, 795, Îngrijitoare,

5 posturi

12/24h

Serviciul ”Centrul Rezidenţial de Îngrijire și Asistenţă pentru Persoane Dependente-Berceni”, Serviciul ”Centrul Rezidențial – Sfânta Teodora” nu se solicită vechime în muncă nu există cerinţe de studii
7 802 Medic specialist,

1 post

8h/zi/40h/

săptămână

Serviciul Îngrijiri la Domiciliu certificat de membru al Colegiului Medicilor din România, cu aviz de liberă practică la zi, certificat de medic specialist, în specialitatea medicină internă/ medicina de familie/ geriatrie eliberat de Ministerul Sănătăţii studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă în domeniul medicină, stagiul de rezidențiat terminat

* În cazul în care nu posedă diplomă, persoanele care vor ocupa postul de infirmieră sunt obligate să urmeze pe cont propriu acest curs în termen de 6 luni de la data angajării.

Condiţii generale de participare la concurs:

Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplineşte condiţiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi cerinţele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare:

  1. a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
  2. b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
  3. c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
  5. e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
  6. f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
  7. g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
  8. h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare.

 

Documente necesare pentru înscrierea la concurs:

Conform prevederilor art. 35 din HG nr.1336/2022, pentru înscrierea la concurs candidaţii vor prezenta un dosar care va conţine următoarele documente:

  1. a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2 a HG nr. 1336/2022;
  2. b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
  3. c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
  4. d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
  5. e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
  6. f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
  7. g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
  8. h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
  9. i) curriculum vitae, model comun european;
  10. j) documentul de evaluare psihiatrică, la angajarea personalului din cadrul serviciilor sociale și din structura organizatorică proprie, care, prin natura profesiei, intră în contact direct cu persoana beneficiară, în temeiul Articolului 121, Capitolul VI din Legea nr. 292/2011 astfel cum a fost completat de Punctul 106, Articolul III din Legea nr. 100 din 16 aprilie 2024: ”(4) Furnizorii de servicii sociale acreditați au obligația de a solicita certificatul de integritate comportamentală și, după caz, documentul de evaluare psihiatrică, la angajarea personalului din cadrul serviciilor sociale și din structura organizatorică proprie, care, prin natura profesiei, intră în contact direct cu persoana beneficiară. Prevederea se aplică și la încheierea contractelor de voluntariat”.

Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la pct. (1) lit. e) este prevăzut în anexa nr. 3 la HG nr. 1336/2022;

Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.

Copiile de pe actele prevăzute la pct.1 lit. b)-e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul“ de către secretarul comisiei de concurs.

Documentul prevăzut la lit. f) poate fi înlocuit cu o declarație pe proprie răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecția dosarelor și care nu a solicitat expres instituției organizatoare, la înscrierea la concurs, preluarea informațiilor privind antecedentele  penale direct de la autoritatea sau instituția publică competentă are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la lit. f) anterior datei de susținere a probei scrise.

Documentul prevăzut la lit. h) poate fi solicitat și de către instituția publică organizatoare a concursului, cu acordul persoanei verificate, potrivit legii.

Concursul pentru ocuparea posturilor vacante menţionate, constă în următoarele etape:
– selecția dosarelor de înscriere;
– proba scrisă;
– interviul.

 

Procedura de desfăşurare:

Perioada de depunere a dosarelor este de 10 zile lucrătoare începând cu data de 02.12.2024 (data publicării anunțului) și până la data de 13.12.2024, în intervalul orar 08.00 – 16.00, la sediul instituției din Str. Constantin Mille nr.10 Sector 1 București, Serviciul Resurse Umane.

Concursul se va desfăşura la sediul din Str Caporal Grigore Marin nr. 42-44 Sector 4 Bucureşti şi va avea următoarele etape:

  1. Selecţia dosarelor de înscriere – se apreciază cu menţiunea admis/ respins, însoţită de motivul respingerii dosarului.

În termen de maximum 2 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor, comisia de examinare selectează dosarele de concurs pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare 16 – 17.12. 2024.

Rezultatele selecției dosarelor de înscriere se afişează în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de selecţie a dosarelor – 18.12.2024 ora 16.30.

După afişarea rezultatelor obţinute la selecţia dosarelor, candidaţii nemulţumiţi pot depune contestaţie în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului selecţiei dosarelor, sub sancţiunea decăderii din acest drept – 19.12.2024, până la ora 16.30. În situaţia contestaţiilor formulate faţă de rezultatul selecţiei dosarelor, comisia de soluţionare a contestaţiilor va verifica îndeplinirea de către candidatul contestatar a condiţiilor pentru participare la concurs în termen de maximum o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor. Comunicarea rezultatelor la contestaţiile depuse se face imediat după soluţionarea contestaţiilor.

  1. Proba scrisăse va desfăşura în data de 23.12.2024 ora 10.00 la punctul de lucru al instituției din Str Caporal Grigore Marin nr. 42-44 Sector 4 Bucureşti şi va consta în redactarea unei lucrări sau în rezolvarea unor teste grilă, în baza tematicii şi bibliografiei ataşate.

se apreciază cu puncte de la 1 la 100, punctajul minimum de promovare fiind 50 pentru funcţiile contractuale de execuţie, cu afişarea rezultatelor în termen de o zi lucrătoare de la data finalizării probei scrise, în data de  24.12.2024, ora 16.30.

Candidaţii care nu se vor afla în sală în momentul înmânării subiectelor pierd dreptul de a mai susţine testul profesional respectiv.

Orice fraudă sau tentativă de fraudă dovedită se sancţionează cu eliminarea din concurs.

Lucrările care prezintă însemnări de natură să conducă la identificarea candidaţilor se anulează şi nu se mai evaluează.

După afişarea rezultatelor obţinute la proba scrisă, candidaţii nemulţumiţi pot depune contestaţie în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului probei scrise, sub sancţiunea decăderii din acest drept – 30.12.2024, până la ora 16.30. În situaţia contestaţiilor formulate faţă de rezultatul probei scrise, comisia de soluţionare a contestaţiilor va analiza lucrarea doar pentru candidatul contestatar în termen de maximum o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor. Comunicarea rezultatelor la contestaţiile depuse se face imediat după soluţionarea contestaţiilor.

  1. Interviul poate fi înregistrat audio, se va desfăşura în data de 08.01.2025, începând cu ora 09.30 şi va fi susţinut numai de candidaţii declaraţi admişi la celelalte probe. Data exactă, ora şi locul susţinerii interviului vor fi afişate obligatoriu împreună cu rezultatele la proba scrisă.

Interviul se apreciază cu puncte de la 1 la 100, punctajul minim de promovare fiind 50 pentru funcţiile contractuale de execuţie, pe baza criteriilor de evaluare: abilităţi şi cunoştinţe impuse de funcţie; capacitatea de analiză şi sinteză; motivaţia candidatului; comportament în situaţiile de criză; abilităţi de comunicare, iniţiativă şi creativitate.

Afișarea rezultatelor interviului: în termen de o zi lucrătoare de la data finalizării interviului – 09.01.2025, ora 16.30.

* După afişarea rezultatelor obţinute la interviu, candidaţii nemulţumiţi pot depune contestaţie în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului interviului, sub sancţiunea decăderii din acest drept – 10.01.2025, până la ora 16.30. În situaţia contestaţiilor formulate faţă de rezultatul interviului, comisia de soluţionare a contestaţiilor va analiza consemnarea răspunsurilor la interviu doar pentru candidatul contestatar în termen de maximum o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor. Comunicarea rezultatelor la contestaţiile depuse se face imediat după soluţionarea contestaţiilor.

Notă: Fiecare probă de concurs este eliminatorie.

Se consideră admis candidatul care a obţinut cel mai mare punctaj dintre candidaţii care au concurat, cu condiţia ca acesta să fi obţinut punctajul minim necesar.

Afișarea rezultatelor finale: Rezultatele finale se afişează în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de soluționare a contestațiilor pentru proba interviului – 14.01.2025.

Pentru afișarea rezultatelor obținute de candidați la probele concursului, se folosesc codurile numerice pentru identificare, atribuite la înregistrarea dosarelor de concurs.

Contestaţii

Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului se face în termen de o zi lucrătoare de la data finalizării probei.

Candidaţii nemulţumiţi de rezultatele obţinute la selecţia dosarelor, proba scrisă, practică, interviu, după caz, pot depune contestaţie la Biroul Registratură, în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului selecţiei dosarelor, respectiv de la data afişării rezultatului la proba scrisă şi sau/ a probei interviu, sub sancţiunea decăderii din acest drept.

Termenul de soluţionare a contestaţiilor este de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.

Candidaţii pot contesta numai punctajul propriu obţinut.

Relaţii suplimentare la tel. 0751.519.854 (Serviciul Resurse Umane)

 

Se solicită disponibilitatea pentru desfăşurarea activităţii în alte servicii/ compartimente/ locaţii/ în regim de ture, în funcţie de necesităţile/ urgenţele apărute.

Prin depunerea dosarului candidatul își exprimă acordul cu privire la cele prevăzute în prezentul anunț.

Depunerea dosarului de înscriere atestă luarea la cunoaștință și însușirea celor prezentate mai sus.

 

BIBLIOGRAFIE, TEMATICĂ, ATRIBUŢII

Notă: la studierea actelor normative din bibliografie, candidaţii vor trebui să cunoască toate modificările, completările şi republicările intervenite până la data concursului

MEDIC SPECIALIST

BIBLIOGRAFIE

  1. Legea nr. 53/ 24 ianuarie 2003 – Codul Muncii – republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  2. OUG nr. 57/ 03 iulie 2019 privind Codul Administrativ;
  3. Legea nr. 292 /2011 a asistenţei sociale, cu modificările și completările ulterioare;
  4. Ordinul nr. 976/16.12.1998 + anexa pentru aprobarea normelor de igiena privind producția, prelucrarea, depozitarea, pastrarea, transportul și desfacerea alimentelor;
  5. Legea 46/2003 privind drepturile pacientilor; Ordinul nr. 1410/2016 privind aprobarea Normelor de aplicare a Legii drepturilor pacientului nr. 46/2003;
  6. Codul de conduită și deontologie medicală, aprobat prin Hotărârea Adunării Generale Naționale a Colegiului Medicilor din România nr. 3/04.11.2016, publicată în Monitorul Oficial
  7. Legea nr. 17/2000 privind asistența socială a persoanelor vârstnice; Legea nr. 19/2018 privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2016 pentru modificarea și completarea Legii nr. 17/2000 privind asistența socială a persoanelor vârstnice
  8. Ordinul MS nr. 1.226 din 3 decembrie 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deșeurilor rezultate din activități medicale și a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza națională de date privind deșeurile rezultate din activități medicale
  9. Ordinul ministrului sănătății nr.1761/ 03 septembrie 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private, evaluarea eficacității procedurilor de curățenie și dezinfecție efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecția mâinilor în funcție de nivelul de risc, precum și metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare și controlul eficienței acestuia, cu modificările și completările ulterioare
  10. Gherasim L. (sub red.) Medicina Interna, vol I (1995), II(1996), III (1997) si IV (1999), Editura Medicala, Buc
  11. Păun R. – Medicina Internă – vol I-II, 1999
  12. CMR – Ghiduri de Practică Medicala, vol I (1999) si vol II (2001)
  13. The Merck Manual of Geriatrics, Ed. Merck & Comp, Whitehouse Station, N. J., 2000
  14. Dumitru M. – Geriatrie, Editura Medicala, Buc, 1982
  15. Bogdan C. – Elemente de Geriatrie Practica, Ed. Medicala, 1997
  16. Bălaceanu Stolnici C. – Geriatrie Practică, Editura Medicală Amaltea, Buc., 1998
  17. Romosan I., Spirul L., Geriatrie vol I si Ii , Editura Solness, Timișoara
  18. Legea 319 din 2006 actualizată, Legea privind securitatea si sănatatea în muncă, HG nr. 1425/ 2006 Norme Metodologice din 11 octombrie 2006 de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006
  19. H.C.G.M.B. nr. 601/31.10.2022 privind aprobarea organigramei, numărului total de posturi, statului de funcţii şi Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Direcţiei Generale de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti.

TEMATICA

  1. Drepturile pacientului la tratament şi îngrijiri medicale
  2. Normele de aplicare a Legii drepturilor pacientului
  3. Secretul profesional
  4. Drepturile pacientului
  5. Exercitarea profesiei de medic
  6. Obligația acordării îngrijirilor medicale
  7. Îngrijirea persoanelor vârstnice. Evaluarea clinică a vârstnicului.
  8. Patologia vârstnicului. Particularităţi legate de patologia vârstnicului
  9. Urgențe geriatrice
  10. Obligații etice și deontologice
  11. Răspunderea disciplinară; Modificarea contractului individual de muncă; Executarea contractului individual de muncă
  12. Servicii comunitare pentru persoanele vârstnice
  13. Evaluarea situaţiei persoanelor vârstnice care necesită asistenţă socială
  14. Prevenirea şi combaterea sărăciei şi riscului de excluziune socială – măsură integrată de asistență socială
  15. Asistenţa socială a persoanelor vârstnice
  16. Asistenţa socială a persoanelor cu dizabilităţi
  17. OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, art. 551 alin (3), art. 376 alin. (2), 430, 432-434, 437-441, 443-449, 458, 506 alin. (1)-(9)
  18. Atribuţiile centrului rezidenţial pentru persoane dependente
  19. Primul ajutor, stingerea incendiilor, evacuarea lucrătorilor, pericol grav şi iminent. Informarea lucrătorilor. Obligaţiile lucrătorilor
  20. Bronșita cronică – simptome, tratament
  21. Ocluzia intestinală – simptome, complicații și conduita de urgență
  22. Accidentul vascular cerebral ischemic – simptome, tratament și investigații medicale.

 

Principalele atribuții/ responsabilități:

– acordarea serviciilor de asistență medicală și monitorizarea serviciilor de îngrijire acordate beneficiarilor centrului rezidențial
– realizează diagnosticarea, prescrie tratamentul şi conduita terapeutică în îngrijirea beneficiarilor;
– monitorizează şi controlează respectarea medicaţiei şi a procedurilor terapeutice în unitate;
– efectuează evaluarea medicală a beneficiarilor rezidenţi şi o consemnează în Fişa de observaţie medicală a fiecărui beneficiar;
– efectuează evaluarea iniţială, evaluarea gradului de dependenta şi periodică dpdv medical pentru fiecare beneficiar identificând nevoile de îngrijire socio-medicale ale acestuia în fişa de evaluare socio-medicală;
– supraveghează activitatea personalului medical şi auxiliar;
– efectuează vizita medicală zilnică la patul beneficiarului şi prescrie indicaţiile terapeutice în funcţie de patologia fiecărui beneficiar (explorări diagnostice, tratament, regim alimentar şi igiena beneficiarului, profilaxia escarelor, etc);
– colaborează cu alţi medici specialişti, medic de familie şi indică tratamentul corect pentru beneficiari şi urmareşte evoluţia stării de sănătate a acestora;
– indică asistentei medicale analizele medicale ce se impun a fi efectuate beneficiarilor şi probele biologice ce trebuiesc recoltate acestora;
– indică tehnicile medicale de îngrijire adecvate patologiei fiecărui beneficiar;
– ţine evidenta şi îşi planifică controalele şi examenele medicale periodice ce se impun pentru menţinerea stării de sănătate a beneficiarilor;
– stabileşte pentru fiecare beneficiar obiectivele Programului de îngrijire socio-medicală în funcţie de nevoile şi patologia beneficiarului;
– participă la întâlnirile echipei multidisciplinare,
– obiectivele neîndeplinite din Programului de îngrijire socio-medicală sunt analizate în echipa multidisciplinară şi se va stabili noile modalităţi adecvate de intervenţie,
– cunoaşte şi îndeplineşte obiectivele individuale şi contribuie la îndeplinirea obiectivelor serviciului;
– cunoaşte misiunea, regulamentele şi procedurile stabilite la nivelul serviciului şi le respectă;
– respectă legislaţia în domeniu, circuitele și normele igienico-sanitare, standardele specifice de calitate, Manualul de proceduri, Regulamentul de organizare şi funcţionare, Codul etic al angajaților şi Regulamentul de ordine interioară stabilite la nivelul serviciului,
– verifică respectarea circuitelor sanitare si a normelor de igienă de către salariaţi şi asigură controlul epidemiologic în unitate;
– la nevoie, ia măsurile necesare izolării şi tratării beneficiarilor la primirea acestora în unitate şi la revenirea acestora din familie după o învoire;
– răspunde de luarea măsurilor antiepidemice în unitate şi fixează restricţiile ce se impun;
– stabileşte împreună cu ceilalţi angajaţi regimul de viaţă al beneficiarilor;
– consemnează medicaţia beneficiarilor în condica medicaţiei;
– acordă împreună cu asistenta medicală primul ajutor în caz de urgenţă şi indică manevrele terapeutice ce se impun;
– întocmeşte actele medicale care însoţesc beneficiarul (reţete, bilete de trimitere, scrisori medicale, certificate de constatare a decesului, etc;
– păstrează confidentialitatea datelor medicale nominale ce îi privesc pe beneficiari;
– susţine sesiuni cu rol informativ şi consiliere sanitară cu beneficiarii lucizi pe diferite teme de larg interes
– planifică şi supraveghează întreaga activitate de îngrijire socio-medicală desfaşurată în unitate;
– planifică împreuna cu kinetoterapeutul activităţile de recuperare medicală;
– verifică starea de igienă a beneficiarilor şi respectarea planificării băilor;
– supraveghează parametrii fiziologici şi evoluţia sănătăţii beneficiarilor;
– păstrează legatura cu medicul de familie şi medicii specialişti ai beneficiarilor;
– păstrează legatura cu aparţinătorii beneficiarilor;
– în cazul evenimentelor deosebite, (când are loc un abuz asupra unui beneficiar), întocmeşte un referat în atenţia şefului serviciului, în care va prezenta pe scurt şi esenţial situaţia şi îl va înainta şefului serviciului;
– gestionează eficient baza materială şi echipamentele din dotare;
– respectă drepturile şi obligaţiile beneficiarilor rezidenti;
– păstrează confidenţialitatea datelor medicale şi a informaţiilor nominale ce ii privesc pe beneficiari si a tot ceea ce se intamplă în centru;

ASISTENT SOCIAL DEBUTANT

BIBLIOGRAFIA

  1. Legea nr. 53/24 ianuarie 2003 – Codul Muncii – republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  2. H.G. nr. 867/14 octombrie 2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum şi a regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare a serviciilor sociale;
  3. H.G. nr. 797/8 noiembrie 2017 pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţă socială şi a structurii orientative de personal;
  4. Legea nr. 292 /2011 a asistenţei  sociale, cu modificările și completările ulterioare;
  5. Legea nr. 466/2004 privind statutul asistentului social;
  6. Ordin nr. 28/2019 din 3 ianuarie 2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate prevenirii şi combaterii violenţei domestice
  7. Legea 319 din 2006 actualizată, Legea privind securitatea și sănătatea în muncă, HG nr. 1425/ 2006 Norme Metodologice din 11 octombrie 2006 de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006
  8. OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, art. 551 alin (3), art. 376 alin. (2), 430, 432-434, 437-441, 443-449, 458, 506 alin. (1)-(9)
  9. H.C.G.M.B. nr. 601/31.10.2022 privind aprobarea organigramei, numărului total de posturi, statului de funcţii şi Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Direcţiei Generale de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti
  10. Legea nr. 217 din 22 mai 2003 Republicată, pentru prevenirea și combaterea violenței domestice
  11. Legea nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările și completările ulterioare;
  12. Legea nr. 197 2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale, actualizată
  13. Hotărârea Guvernului nr. 867/2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum şi a regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare a serviciilor sociale

 

TEMATICA

  1. Executarea contractului individual de muncă; Modificarea contractului individual de muncă; Răspunderea disciplinară.
  2. Nomenclatorul serviciilor sociale
  3. Sistemul de servicii sociale
  4. Independența profesională și responsabilitatea asistentului social
  5. Obligațiile asistentului social față de beneficiari
  6. Principii etice ale profesiei de asistent social
  7. Condiții de stabilire și de acordare a venitului minim de incluziune
  8. Anexa 4 – Standarde minime de calitate pentru serviciile sociale, organizate ca centre de consiliere pentru prevenirea şi combaterea violenţei domestice
  9. Anexa 5 – Standardele minime de calitate pentru serviciile sociale organizate ca centre de informare şi sensibilizare a populaţiei în domeniul prevenirii şi combaterii violenţei domestice
  10. OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, art. 551 alin (3), art. 376 alin. (2), 430, 432-434, 437-441, 443-449, 458, 506 alin. (1)-(9)
  11. Primul ajutor, stingerea incendiilor, evacuarea lucrătorilor, pericol grav şi iminent. Informarea lucrătorilor. Obligaţiile lucrătorilor.

 

Principalele atribuții/ responsabilități:

– se adresează tuturor categoriilor de beneficiari şi familiilor acestora, fiind disponibil 24 de ore/ zi, 7 zile pe săptămână, inclusiv în perioada sărbătorilor legale;
– acţionează în cadrul echipelor mobile care se deplasează în teren pentru evaluare şi intervenţii în situaţii de urgenţă;
– asigură măsurile necesare pentru protecţia în regim de urgenţă a persoanei aflate în nevoie, inclusiv prin organizarea şi asigurarea funcţionării în structura proprie a unor centre specializate;
– evaluează nevoile imediate ale beneficiarului şi potenţialul de risc privind expunerea la abuz, neglijare şi exploatare;
– primeşte sesizări şi se autosesizează în cazul tuturor categoriilor de persoane aflate în situaţii de risc, pentru care sunt necesare măsuri urgente de intervenţie;
– identifică familiile în care există riscul dezvoltării unor forme de situaţii de urgenţă de abuz, neglijare, trafic şi migraţie;
– acordă consiliere tuturor categoriilor de persoane aflate în  situaţii de risc şi familiilor acestora;
– asigură de urgenţă sprijin sociol pentru persoanele cu grad ridicat de risc;
– oferă servicii de urgență persoanelor aflate în dificultate, la domiciliu, în cazul în care este pusă în pericol securitatea lor;
– identifică persoanele şi familiile aflate în situaţii de risc, în vederea realizării de acţiuni şi măsuri cu scopul de a preveni situațiile de criză;
– identificarea, evaluarea şi monitorizarea familiilor/ persoanelor aflate în situaţii de criză prin autosezizare sau prin intermediul partenerilor sociali;
– orientare pentru consilierea juridică/ psihologică/ medicală a beneficiarilor;
– propune şi aplică măsuri de urgenţă în vederea înlăturării situaţiei de criză a persoanei/ familiei;
– determinarea nevoilor sociale ale populaţiei cu grad ridicat de risc;
– participă la aplicarea măsurilor de prevenire şi combatere a eventualelor focare de infecţii;
– după administrarea măsurilor de urgenţă, redirecţionează cazul serviciilor competente din cadrul D.G.A.S.M.B. sau  instituţiilor abilitate;
– păstrarea confidenţialităţii cazurilor sociale aflate în atenţia serviciului;
– realizează rapoarte statistice lunare, trimestriale şi anuale;
– participă la pregătirea documentaţiei necesare acreditării serviciilor sociale în vederea furnizării acestora ca servicii sociale publice;
– gestionează şi asigură respectarea procedurilor privind înhumarea gratuită a persoanelor decedate neidentificate sau nereclamate de familie, ori fără susţinători legali, aflate pe raza Municipiului Bucureşti;
– elaborează procedurile de lucru specifice;
– îndeplineşte şi alte sarcini la solicitarea şefului ierarhic superior, în condiţiile legii.

ASISTENT MEDICAL PRINCIPAL PL

BIBLIOGRAFIA

  1. Legea nr. 53/ 24 ianuarie 2003 – Codul Muncii – republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  2. Legea nr. 292 /2011 a asistenţei sociale, cu modificările și completările ulterioare;
  3. Legea nr. 46 din 21 ianuarie 2003 privind drepturilor pacientului, cu modificările și completările ulterioare, Ordin MS nr. 1.410 din 12 decembrie 2016 privind aprobarea Normelor de aplicare a Legii drepturilor pacientului nr. 46/2003
  4. Codul de etică şi deontologie al asistentului medical, adoptat prin Hotărâre Adunării generale naționale a OAMGMAMR nr. 2/ 9 iulie 2009, cu modificările și completările ulterioare ( Hotărârea nr. 28/2020)
  5. OUG nr. 144 din 28 octombrie 2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, cu modificările și completările ulterioare
  6. Ordin MS nr. 1142 din 3 octombrie 2013 privind aprobarea procedurilor de practică pentru asistenţi medicali generalişti
  7. Ordinul MS nr. 1101/2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare,
  8. Ordinul MS nr. 1.226 din 3 decembrie 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deșeurilor rezultate din activități medicale și a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza națională de date privind deșeurile rezultate din activități medicale
  9. Ordinul ministrului sănătății nr.1761/ 03 septembrie 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private, evaluarea eficacității procedurilor de curățenie și dezinfecție efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecția mâinilor în funcție de nivelul de risc, precum și metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare și controlul eficienței acestuia, cu modificările și completările ulterioare
  10. Legea nr. 17/200 privind asistența socială a persoanelor vârstnice, cu modificările și completările ulterioare
  11. Legea 319 din 2006 actualizată, Legea privind securitatea și sănătatea în muncă, HG nr. 1425/ 2006 Norme Metodologice din 11 octombrie 2006 de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006
  12. OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, art. 551 alin (3), art. 376 alin. (2), 430, 432-434, 437-441, 443-449, 458, 506 alin. (1)-(9)
  13. H.C.G.M.B. nr. 601/31.10.2022 privind aprobarea organigramei, numărului total de posturi, statului de funcţii şi Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Direcţiei Generale de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti
  14. Ordinul nr. 29/2019 pentru aprobarea Standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost, tinerilor care au părăsit sistemul de protecție a copilului și altor categorii de persoane adulte aflate în dificultate, precum și pentru serviciile acordate în comunitate, serviciile acordate în sistem integrat și cantinele sociale
  15. Legea nr. 217 din 22 mai 2003 Republicată, pentru prevenirea și combaterea violenței domestice.

 

TEMATICA

  1. Drepturile pacientului la tratament şi îngrijiri medicale
  2. Normele de aplicare a Legii drepturilor pacientului
  3. Secretul profesional
  4. Drepturile pacientului
  5. Exercitarea profesiei de asistent medical generalist
  6. Obligatia acordarii ingrijirilor medicale
  7. Îngrijirea persoanelor vârstnice.
  8. Particularităţi legate de patologia vârstnicului
  9. Obligatii etice si deontologice
  10. Modificarea contractului individual de muncă; Executarea contractului individual de muncă; Răspunderea disciplinară
  11. Ambalarea deșeurilor medicale
  12. Stocarea temporară a deşeurilor rezultate din activitățile medicale
  13. Clasificarea pe categorii a deșeurilor rezultate din activitatea medicală
  14. Servicii comunitare pentru persoanele vârstnice
  15. Serviciile sociale pentru victimele violenței domestice
  16. Servicii şi prestaţii sociale
  17. Evaluarea situaţiei persoanelor vârstnice care necesită asistenţă socială.
  18. Prevenirea şi combaterea sărăciei şi riscului de excluziune socială – măsură integrată de asistență socială
  19. OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, art. 551 alin (3), art. 376 alin. (2), 430, 432-434, 437-441, 443-449, 458, 506 alin. (1)-(9)
  20. Atribuţiile centrului rezidenţial pentru persoane dependente
  21. Primul ajutor, stingerea incendiilor, evacuarea lucrătorilor, pericol grav şi iminent. Informarea lucrătorilor. Obligaţiile lucrătorilor
  22. Recoltarea probelor de sânge în vacutainere – pregătirea materialelor, tehnica și clasificarea vacutainerelor în funcție de culoarea acestora
  23. Diabetul zaharat de tip II – simptome hipoglicemie
  24. Îngrijirea escarelor – tratament și prevenire.

ASISTENT MEDICAL PL

BIBLIOGRAFIA

  1. Legea nr. 53/ 24 ianuarie 2003 – Codul Muncii – republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  2. Legea nr. 292 /2011 a asistenţei sociale, cu modificările și completările ulterioare;
  3. Legea 46/2003 privind drepturile pacientilor; Ordinul nr. 1410/2016 privind aprobarea Normelor de aplicare a Legii drepturilor pacientului nr. 46/2003;
  4. OUG nr. 144 din 28 octombrie 2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, cu modificările și completările ulterioare, Codul de etică şi deontologie al asistentului medical, adoptat prin Hotărâre Adunării generale naționale a OAMGMAMR nr. 2/ 9 iulie 2009, cu modificările și completările ulterioare ( Hotărârea nr. 28/2020)
  5. Ordinul MS nr. 1226/2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deșeurilor rezultate din activități medicale și a metodologiei de culegere a datelor pentru baza natională de date privind deșeurile rezultate din activități medicale;
  6. Legea nr. 17/2000 privind asistența socială a persoanelor vârstnice, cu modificările și completările ulterioare
  7. Legea 319 din 2006 actualizată, Legea privind securitatea și sănătatea în muncă, HG nr. 1425/ 2006 Norme Metodologice din 11 octombrie 2006 de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006
  8. H.C.G.M.B. nr. 601/31.10.2022 privind aprobarea organigramei, numărului total de posturi, statului de funcţii şi Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Direcţiei Generale de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti
  9. Ordinul nr. 29/2019 pentru aprobarea Standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost, tinerilor care au părăsit sistemul de protecție a copilului și altor categorii de persoane adulte aflate în dificultate, precum și pentru serviciile acordate în comunitate, serviciile acordate în sistem integrat și cantinele sociale

 

TEMATICA

  1. Drepturile pacientului la tratament şi îngrijiri medicale
  2. Normele de aplicare a Legii drepturilor pacientului
  3. Secretul profesional
  4. Drepturile pacientului
  5. Exercitarea profesiei de asistent medical generalist. Executarea contractului individual de muncă. Răspunderea disciplinară
  6. Obligatia acordarii ingrijirilor medicale
  7. Îngrijirea persoanelor vârstnice.
  8. Particularităţi legate de patologia vârstnicului
  9. Obligatii etice si deontologice
  10. Modificarea contractului individual de muncă;
  11. Evaluarea situaţiei persoanelor vârstnice care necesită asistenţă socială.
  12. Ambalarea deşeurilor medicale
  13. Stocarea temporară a deşeurilor rezultate din activitățile medicale.
  14. Prevenirea şi combaterea sărăciei şi riscului de excluziune socială – măsură integrată de asistență socială
  15. Clasificarea pe categorii a deseurilor rezultate din activitatea medicală
  16. Primul ajutor, stingerea incendiilor, evacuarea lucrătorilor, pericol grav şi iminent. Informarea lucrătorilor. Obligaţiile lucrătorilor
  17. Recoltarea probelor de sânge în vacutainere – pregîtirea materialelor, tehnica și clasificarea vacutainerelor în funcție de culoarea acestora
  18. Diabetul zaharat de tip II – simptome hipoglicemie
  19. Îngrijirea escarelor – tratament și prevenire.

 

Principalele atribuții/ responsabilități ale asistentului medical:

– Acordă serviciile medicale, tehnicile de îngrijire și monitorizarea medicală a beneficiarilor internați pentru menținerea stării de sănătate corespunzătoare vârstei și patologiei lor și asigură gestiunea materialelor primite
– Trebuie sa posede autorizatie de liberă practică la zi, conform legislatiei in vigoare
– Administrează tratamentul medical beneficiarilor din complex, conform prescripțiilor medicului
– Completează medicația, ori de cate ori este nevoie, conform prescripțiilor medicului sau prescripțiilor din fișă
– Respectă orele de administrare a medicamentelor și calea de administrare a acestora, conform prescripției medicului
– Notează în raportul de gardă toate acțiunile medicale, tratamentele efectuate sau orice acțiune neobișnuită care s-a întamplat pe parcursul turei lor
– Monitorizează zilnic, sau ori de cate ori este nevoie, anumiți parametri funcționali ai beneficiarilor (ex TA, puls, glicemie, respirație, temperatură, etc)
– În cazul unei urgențe medicale anunță ambulanța și acordă primul ajutor până la venirea acesteia. În caz că este necesar însoțește beneficiarul în altă unitate medicală, pentru a da relații despre beneficiar și pentru a se asigura că acesta este în siguranță
– Informează medicul colaborator cât se poate de rapid de agravarea stării unui pacient,  de plecarea acestuia cu ambulanța în altă unitate medicală sau în cazul unui deces
– Urmarește ca personalul auxiliar (infirmiere și îngrijitoare) să își îndeplinească atribuțiile de serviciu, referitor la starea igienico-sanitară a beneficiarilor, instruiește personalul auxiliar în caz de necunoaștere a activităților ce trebuie efectuate
– Monitorizează curățenia pe etaj (curățenia pardoselii, curățenia în cameră, în oficii, în toalete și în sala de mese), deschiderea periodică a geamurilor, schimbatul pamperșilor și mirosul de pe etaj
– Verifică zilnic efectuarea băilor conform graficului de băi și semnează în caietul de băi
– Urmarește distribuirea hranei către toți beneficiarii, hrănirea celor inconștienți, ridicarea în decubit dorsal și hrănirea celor imobilizați.
– Raspunde de aparatura medicală și medicamentele din gestiune pe parcursul turei
– Supraveghează personalul auxiliar în îndeplinirea sarcinilor vitale cum ar fi hidratarea pacienților, efectuarea mobilizărilor anti-escare, hrănire, igiena corporală, igiena eliminărilor și informează medicul și asistentul coordonator de orice abatere sesizată
– Aplanează conflictele între beneficiari și informează conducerea de orice conflict sau manifestări agresive
– Respectă confidențialitatea tuturor datelor și aspectelor legate de locul sau de muncă. Nu oferă date despre beneficiari nimanui din afara instituției
– Respectă drepturile beneficiarilor
– Folosește cu eficiență și în totalitate timpul de lucru zilnic, executând activitățile specific fișei postului

INFIRMIERĂ

BIBLIOGRAFIA

  1. Legea nr. 53/ 24 ianuarie 2003 – Codul Muncii – republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    2. Ordin nr. 1.761/ 3 septembrie 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private, evaluarea eficacităţii procedurilor de curăţenie şi dezinfecţie efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc, precum şi metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare şi controlul eficienţei acestuia – Anexa 1 Normele tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private.
  2. Ordinul nr. 1226/ 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale
  3. Curs pentru infirmiere, editat de Ordinul asistentelor medicale și moașelor din România
  4. Legea 319 din 2006 actualizată, Legea privind securitatea și sănatatea în muncă, HG nr. 1425/ 2006 Norme Metodologice din 11 octombrie 2006 de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006.

TEMATICA

  1. Răspunderea disciplinară
  2. Modificarea contractului individual de muncă. Executarea contractului individual de muncă
  3. Clasificarea pe categorii a deșeurilor rezultate din activitatea medicală
  4. Schimbarea lenjeriei de corp în cazul pacientului imobilizat
  5. Ajutarea bolnavului să mănânce şi să bea
  6. Norme tehnice privind curățarea și dezinfecția:Dezinfecția
  7. Schimbarea lenjeriei patului ocupat de pacientul imobilizat
  8. Primul ajutor, stingerea incendiilor, evacuarea lucrătorilor, pericol grav şi iminent. Informarea lucrătorilor. Obligaţiile lucrătorilor
  9. Baia parțială la pat a pacientului – materiale necesare și tehnică
  10. Alimentația bolnavului imobilizat
  11. Mobilizarea pacientului cu escare.

Principalele atribuții/ responsabilități:

– Asigură îngrijirea socio medicală a beneficiarilor din centre în vederea menținerii unei stări de sănătate fizică, psihică și mentală corespunzătoare vârstei și patologiei beneficiarilor
– Efectuează zilnic igiena corporală și vestimentară a beneficiarilor din centru, preiau beneficiarii la internare și asigură igiena personală, preluarea hainelor și chiar deparazitarea dacă este necesară
– Ajută beneficiarii să se alimenteze conform indicațiilor date de medic
– Hidratează beneficiarii care nu pot să bea și asigură recipiente cu apă la dispoziția celor care pot sa bea singuri.
– Ajută asistenta medicală la manevre medicale când este solicitată
– Inlocuiește și transportă rufele murdare ale beneficiarilor în condițiile stabilite de normele igienico-sanitare.
– Asigură igiena păturilor și a mobilierului din cameră. Schimbă lenjeria ori de cate ori este nevoie. O dată pe lună asigură o curațenie generală
– Efectuează baile zilnice și le consemnează în caietul de băi conform graficului de băi
– Asigură transportul resturilor menajere și a deșeurilor medicale la locul de depozitare, conform normelor sanitare în vigoare
– Colectează materialele sanitare de unică folosință utilizate, în recipiente speciale și asigura transportul lor in spatii special amenajate în vederea colectării
– Asigură transportul alimentelor preluate de la oficiu și asigură distribuirea meselor în condiții igienice corespunzatoare conform normelor sanitare în vigoare
– Sesizează asistenta medicală în cazul deteriorării stării unui beneficiar
– Supraveghează și monitorizează beneficiarii și ziua și noaptea. Anunță asistenta de tură de orice eveniment ieșit din comun, defecțiune tehnică sau posibilă problemă sesizată
– Supraveghează și îndrumă activitatea îngrijitoarelor
– Aplanează conflictele între beneficiari și informează conducerea de orice conflict sau manifestări agresive
– Respectă confidențialitatea tuturor datelor și aspectelor legate de locul său de muncă. Nu oferă date despre beneficiari nimanui din afara instituției
– Respectă drepturile beneficiarilor
– Cunoaște, respectă și este capabil să indeplinească oricare dintre atribuțiile și competențele din fișa postului
– Cunoaște și respectă prevederile Regulamentului de Ordine Interioară (ROI)
– Folosește cu eficiență și în totalitate timpul de lucru zilnic, executând activitățile specific fișei postului

ÎNGRIJITOARE

BIBLIOGRAFIA

  1. Legea nr. 53/ 24 ianuarie 2003 – Codul Muncii – republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  2. Ordin nr. 1.761/ 3 septembrie 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private, evaluarea eficacităţii procedurilor de curăţenie şi dezinfecţie efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc, precum şi metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare şi controlul eficienţei acestuia – Anexa 1 Normele tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private.
  3. Ordinul MS nr. 1226/2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deseurilor rezultate din activitati medicale si a metodologiei de culegere a datelor pentru baza nationala de date privind deseurile rezultate din activitati medicale
  4. Legea 319 din 2006 actualizată, Legea privind securitatea și sănătatea în muncă, HG nr. 1425/ 2006 Norme Metodologice din 11 octombrie 2006 de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006.

 

TEMATICA

  1. Răspunderea disciplinară
  2. Modificarea contractului individual de muncă
  3. Clasificarea pe categorii a deșeurilor rezultate din activitatea medicală
  4. Norme tehnice privind curățarea și dezinfecția:Curațarea
  5. Norme tehnice privind curățarea și dezinfecția:Dezinfecția
  6. Primul ajutor, stingerea incendiilor, evacuarea lucrătorilor, pericol grav şi iminent. Informarea lucrătorilor. Obligaţiile lucrătorilor
  7. Executarea contractului individual de muncă

 

Principalele atribuții/ responsabilități:

– Asigură operațiunile de curățenie, dezinfecție și gospodărire în spațiile comune ale clădirilor și anexelor ei respectând normele de protecție a muncii și PSI
– Efectuează zilnic curațenia în sectorul repartizat (spălat coridoare, holuri, scări,  geamuri, pardoseală, mobilier, etc) ori de cate ori este nevoie
– Curață cel puțin o dată pe zi scarile de acces, și spațiile de intrare comune cu spitalul
– Curață și dezinfectează toaletele, holurile și camerele cu soluțiile special antibacteriene
– Efectuează aerisirea periodică a holului și a camerelor
– Transportă gunoiul și rezidurile alimentare în condiții corespunzatoare la locurile de depozitare. Curață și dezinfectează recipientele de transport ale gunoiului
– Ajută infirmiera în acțiuni specific de mobilizare a beneficiarului, sub supravegherea infirmierei (de ex. baie, mobilizare, etc)
– Sesizează infirmierei și asistentei orice defecțiune tehnică sau orice posibilă problemă
– Aplanează conflictele între beneficiari și informează conducerea de orice conflict sau manifestări agresive
– Respectă confidențialitatea tuturor datelor și aspectelor legate de locul său de muncă. Nu oferă date despre beneficiari nimanui din afara instituției
– Respectă drepturile beneficiarilor
– Folosește cu eficiență și în totalitate timpul de lucru zilnic, executând activitațile specific fișei postului
– Îndeplineşte orice alte atribuţii dispuse de conducerea instituţiei, în vederea realizării sarcinilor şi obiectivelor instituţiei, în limitele Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al D.G.A.S.M.B., precum şi alte atribuţii cu caracter specific ce decurg din actele normative în vigoare, cu respectarea pregătirii şi experienţei profesionale.

MUNCITOR CALIFICAT (BUCĂTAR) M,G TR I

BIBLIOGRAFIE

  1. Legea 319 din 2006 actualizata, Legea privind securitatea și sănătatea în munca, HG nr. 1425/ 2006 Norme Metodologice din 11 octombrie 2006 de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006
  2. Norme de igienă din 16 decembrie 1998 (*actualizate*), privind producţia, prelucrarea, depozitarea, păstrarea, transportul şi desfacerea alimentelor, aprobate prin Ordinul MS nr. 976 din 16 decembrie 1998
  3. Legea nr. 53/ 24 ianuarie 2003 – Codul Muncii – republicată, cu modificările şi completările ulterioare
  4. H.G. nr. 924/ 11 august 2005 privind aprobarea Regulilor generale pentru igiena produselor alimentare

 

TEMATICA

  1. Modificarea contractului individual de muncă
  2. Răspunderea disciplinară
  3. Norme generale de igienă privind producţia, prelucrarea, depozitarea, păstrarea, transportul şi desfacerea alimentelor
  4. Norme privind prepararea alimentelor (alimentaţia publică şi colectivă)
  5. Norme privind depozitarea şi transportul alimentelor
  6. Norme privind personalul unităţilor alimentare
  7. Condiții pentru servirea meselor în sălile de grupă din creșe și grădinițe
  8. Cerințe generale pentru obiective din domeniul alimentar
  9. Cerințe specifice pentru încăperile unde sunt preparate, tratate sau procesate produse alimentare
  10. Igiena personalului care lucrează în zona de manipulare a alimentelor; Ambalarea și împachetarea produselor alimentare
  11. Primul ajutor, stingerea incendiilor, evacuarea lucrătorilor, pericol grav şi iminent. Informarea lucrătorilor. Obligaţiile lucrătorilor.

 

Principalele atribuții/ responsabilități:

– Răspunde de pregătire corectă a mesei şi de calitatea preparatelor executate;
– Răspunde de respectarea cerinţelor igienico-sanitare în bucătărie şi dependinţe, spală şi dezinfectează atât vesela din dotare după fiecare utilizare, cât şi a veselei pentru servirea mesei;
– Răspunde de împărţirea corectă a mesei;
– Produsele alimentare ce nu corespund organoleptic vor fi scoase imediat din uz cu acordul administratorului, magazinerului, asistentei medicale şi şefului ierarhic;
– Va păstra în frigider, timp de 36-48 ore, toate probele din alimentele consumate cu scopul de a preveni toxiinfecţiile alimentare;
– Colectarea reziduurilor solide, cât şi a resturilor alimentare lichide se va face în recipiente etanşe cu capac, confecţionate din material rezistent, uşor de spălat şi de dezinfectat;
– Spală şi dezinfectează ori de câte ori este nevoie pereţii impermeabili şi perimetrul impermeabil prevăzut cu sifoane de scurgere la reţeaua de canalizare;
– Ia măsuri pentru dezinsecţie periodică a blocului alimentar şi a anexelor acestora;
– Nu va depozita în acelaşi loc produsele finite cu cele neprelucrate termic, produsele care emană mirosuri specifice cu cele ce împrumută mirosuri;
– Decongelarea alimentelor va fi făcută în încăperi neexpuse contactului cu insecte;
– Va respecta circuitele de intrare şi ieşire a alimentelor în şi din bucătărie, fără a intersecta fazele insalubre cu cele salubre;
– Va respecta spaţiile de prelucrare preliminară a alimentelor (curăţare, spălare, tocare) care sunt spaţii cu circuite separate pentru legume, carne, peşte, ouă;
– Păstrează vesela pentru masă, curată, în rafturi prevăzute cu uşi glisante sau perdeluţă din pânză sau tifon, iar vasele de bucătărie pe rastele sau dulapuri închise sau mese de lucru tip dulap;
– Răspunde de starea tehnică şi de buna funcţionare a utilajelor pe care le are în dotare;
– Răspunde de inventarul aflat în grija sa şi respectă regulile de exploatare tehnică a instalaţiilor şi utilajelor deservite;
– Răspunde de condiţiile de manipulare, depozitare şi păstrare a mărfurilor.

Notă: la studierea actelor normative din bibliografie, candidaţii vor trebui să cunoască toate modificările, completările şi republicările intervenite până la data concursului

Șef Serviciu Resurse Umane
Zenovia ROPOTICĂ

Articole Similare