Telefon: 021.314.23.15

Email: registratura@dgas.ro

Logo

Serviciul Urgențe Sociale

24/24 la 021/9524

fiipregătit.ro

Situații de Urgență Proiect DSU

021 9524 - Victimele Violenței Domestice

Disponibil 24/24

Serviciul Urgențe Sociale

Info & Contact

Adresă:

Strada Mitropolit Filaret, 41-41A, Sector 4, 040503 București

Contact:

Șef Serviciu: Iacoboaia Mihăiță
Telefon: +4 0757.047.151

Telefon:

021 314.23.15 | Fax: 021 314.23.16

Adrese E-mail:

Program:

24/24 ore la număr unic 021/9524

Locație

Mitropolit Filaret, 41-41A

Mijloace de Transport

Următoarele linii de tranzit au rute care ajung aproape de Strada Mitropolitul Filaret 41:

Autobuz: 117, 232, N114, N107, N118;
Tramvai:
32;
Metrou: M1M2.

Autobuz
Troleibuz
Tramvai
Metrou

Galerie Foto

Social Media

Serviciul de Urgență pentru Persoanele Adulte Fără Adăpost! oferă ajutor rapid și eficient celor care se află în situații critice sau vulnerabile. Programul de lucru este non-stop, 24 de ore din 24, pentru a răspunde nevoilor urgente ale persoanelor care au nevoie de sprijin.

Dacă cunoști pe cineva care se află într-o situație dificilă, noi suntem aici să ajutăm! Oferim suport de bază, precum adăpost temporar, hrană și îngrijire, și ne asigurăm că persoanele sunt direcționate către resursele de care au nevoie pentru a-și îmbunătăți condițiile de viață.

Nu ezita să ne contactezi dacă știi pe cineva care are nevoie de ajutor. Suntem dedicați să facem o diferență și să oferim un sprijin real celor care se confruntă cu dificultăți.

Caracteristicile cheie ale serviciului de urgență pentru persoanele fără adăpost includ:

  1. Intervenție rapidă: Echipe mobile de urgență care pot fi contactate pentru a oferi ajutor imediat în cazuri de urgență, cum ar fi expunerea la condiții meteorologice extreme, crize de sănătate sau situații de pericol iminent.
  2. Adăpost temporar: Oferirea de cazare de urgență pentru a proteja persoanele fără adăpost de riscurile imediate, asigurând un loc sigur unde pot sta până când se găsește o soluție mai stabilă.
  3. Alimentație și îmbrăcăminte: Distribuirea de alimente și haine pentru a satisface nevoile de bază ale celor în criză.
  4. Coordonare cu alte servicii sociale: Colaborare cu adăposturi, centre de zi, și alte organizații pentru a asigura o tranziție fluidă către soluții de suport pe termen lung.
  5. Identificarea, evaluarea inițială și monitorizarea persoanelor/familiilor aflate în situații de dificultate, prin intermediul echipelor mobile care se deplasează pe teren fiind disponibile 24 ore /zi, 7 zile pe săptămână, inclusiv în perioada sărbătorilor legale;
  6. Primirea sesizărilor și autosesizarea în cazul tuturor categoriilor de persoane aflate în situație de dificultate sau de risc privind marginalizarea socială, pentru care sunt necesare măsuri urgente de intervenție;
  7. Informare și consilierea socială privind rețeaua socială și medicală de la nivelul Municipiului București în vederea depășirii stării de dificultate;
  8. Asigurarea măsurilor necesare pentru protecția în regim de urgență a persoanei aflate în nevoie, inclusiv prin organizarea și asigurarea funcționării în structură proprie a unor centre specializate;
  9. Acompanierea persoanelor fără adăpost la centre şi apelarea numărului unic de urgenţă 112, dacă este cazul, în vederea internării la unităţi sanitare cu paturi/ambulatorii;
  10. Informarea și consilierea socială privind rețeaua socială de la nivelul Municipiului București;
  11. Transportul persoanelor fără adăpost la centre rezidenţiale şi apelarea numărului unic de urgenţa 112, dacă este cazul, în vederea internării la unităţi sanitare cu paturi/ambulatorii;
  12. Acordarea unor măsuri punctuale de sprijin (distribuire articole vestimentare, ceaiuri calde în perioada iernii, apă potabilă în perioadele cu temperaturi ridicate).

Scopul principal al serviciului de urgență este de a preveni situațiile de criză și de a oferi o plasă de siguranță pentru cei mai vulnerabili membri ai comunității. Personalul dedicate lucrează neobosit pentru a răspunde nevoilor urgente și a oferi asistență adecvată și empatică în momentele de maximă necesitate.

  • Persoane adulte fără adăpost;
  • Persoane adulte fără adăpost cu diferite adicţii, respectiv consum de alcool, droguri, alte substanţe halucinogene;
  • Persoane adulte fără adăpost cu afecţiuni psihice;
  • Persoane din comunităţi izolate.

Accesarea serviciilor oferite de Serviciul Urgențe Sociale nu este condiționată de deținerea vreunui document. În cazul în care persoana aflată în dificultate deține un document de identitate, îl prezintă pentru completarea instrumentelor de lucru necesare acordării serviciilor, în conformitate cu prevederile standardelor minime de calitate. În cazul în care persoana aflată în dificultate nu deține un document de identitate, reprezentanții serviciului solicită sprijinul Poliției Locale sau Poliției Naţionale cu competenţe în zona în care a fost găsită persoana pentru identificarea acesteia, în vederea stabilirii serviciilor de care ar putea beneficia și care răspund nevoilor acesteia.

Legislație în domeniu

  • Legea nr. 292/2011, cu modificările și completările ulterioare;
  • O.U.G. nr. 57/03 iulie 2019 privind Codul Administrativ ;
  • H.G. nr. 867/2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum şi a regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare a serviciilor sociale;
  • Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes publice, cu modificările şi completările ulterioare;