Stimulent pentru integrarea socială a persoanelor adulte cu handicap
Info & Contact
Adresă:
Str. Constantin Mille 10, Sector 1, Bucureşti – 010142
Contact:
Șef Serviciu: Sârghi Raluca-Alexandra
Coordonator: Ruști Alexandra
Telefon: 021.314.23.15 tasta #1
Contact:
Telefon: 021 314.23.15
Fax: 021 314.23.16
Tel Verde: 0800.821.218
Adrese E-mail:
Program de lucru cu publicul
Luni – Joi: 09:00 – 15:00
Atenție: În zilele de Vineri NU se lucrează cu Publicul!
Locație
Mijloace de Transport
Următoarele linii de tranzit au rute care ajung aproape de Str. Constantin Mille 10:
Autobuz: 100, 122, 137, 178, 205;
Troleibuz: 61, 66, 69, 70, 85;
Metrou: M2, M3.
Galerie Foto
Social Media
Stimulentul pentru integrarea socială a persoanelor adulte cu handicap, în cuantum de 500 lei/lună, se acordă adulților cu handicap cu domiciuliul pe raza administrativ-teritorială a Municipiului București. Adulții cu dizabilități vor putea achita mai ușor tratamentele pe care le urmează sau terapiile necesare recuperării.
Beneficiarii stimulentului pentru integrarea socială a persoanelor adulte cu handicap sunt adulții cu handicap, încadraţi în oricare dintre cele 4 grade de handicap, care dețin un certificat emis de către una din Comisiile de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap de la nivelul sectoarelor Municipiului Bucuresti, cu domiciliul sau reședința pe raza administrativ-teritorială a municipiului Bucureşti cu cel puțin 6 luni înainte de depunerea cererii și sub rezerva achitării de către beneficiar a obligațiilor de plată față de bugetul local.
- Se acordă pentru adulții cu handicap care au domiciliul stabil/reședința pe raza municipiului București cu cel puțin 6 luni înainte de depunerea cererii;
- Certificatul de încadrare în grad de handicap este emis de către una din Comisiile de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap de la nivelul sectoarelor municipiului București;
- Atenție! Nu puteţi primi stimulentul dacă aveţi certificat emis de alt judeţ decât sectoarele municipiului Bucureşti, chiar dacă aveţi transferat dosarul de plată al indemnizaţiei și dețineți un certificat înlocuit conform art. 3 din H.G. nr. 927/2006. STIMULENTUL SE PRIMEŞTE DOAR DE CĂTRE CEI CU CERTIFICAT EMIS DE SECTOR!!!!
- S-au depus toate actele doveditoare menționate la secțiunea “Acte necesare”;
- Se acordă sub rezerva achitării de către beneficiar a obligațiilor de plată față de bugetul local. D.G.A.S.M.B. va consulta și prelucra informațiile, inclusiv datele cu caracter personal, înregistrate pe numele solicitantului, în evidențele Direcțiilor Generale de Taxe
și Impozite de pe raza sectoarelor Municipiului București la cele două termene de plată a taxelor și impozitelor, așa cum sunt prevăzute de Codul Fiscal, respectiv la 31 martie și 30 septembrie, ale fiecărui an;
Atenție! Dacă aveţi datorii, fie şi de 0,10 bani la bugetul local, nu veţi putea primi stimulentul până în luna achitării datoriilor. VĂ RUGĂM INSISTENT SĂ VERIFICAŢI LA DIRECŢIA DE IMPOZITE ŞI TAXE LOCALE din sectorul în care locuiţi, cel puţin de două ori pe an (în lunile martie, septembrie şi, eventual, decembrie) situaţia dumneavoastră fiscală, chiar dacă ştiţi că sunteţi scutit pe baza certificatului de handicap. Anumite taxe şi impozite locale trebuie plătite şi de persoanele cu handicap (taxa de salubritate, impozit pentru teren în folosință, amenzi etc.)!!!!
DIRECŢIA GENERALĂ DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI BUCUREŞTI NU ARE ATRIBUȚII ÎN A VĂ ÎNȘTIINȚA DACĂ AVEŢI DATORII, ESTE DE OBLIGAȚIA DUMNEAVOASTRĂ SĂ VERIFICAŢI ACEST LUCRU ÎNAINTE DE DEPUNEREA DOSARULUI!!!
* în situația în care datoriile către bugetul local au fost eșalonate, este necesar să depuneți documentele doveditoare, respectiv: Decizie/Hotărâre judecătorească de eșalonare etc., grafic, chitanțe;
*Stimulentul se acordă doar prin virament bancar;
Nu beneficiază de stimulent persoanele care:
- nu se încadrează în criteriile de eligibilitate stabilite de Metodologia de acordare;
- au depus un dosar incomplet sau actele care fac obiectul dosarului nu sunt valabile;
- adulţii cu handicap îngrijiţi şi protejaţi în centre rezidenţiale publice, cu excepţia centrului de tip respiro;
- adulţii cu handicap care sunt reţinuţi sau condamnaţi definitiv la o pedeapsă privativă de libertate, pe perioada reţinerii ori detenţiei;
- adulţii cu handicap grav sau accentuat care realizează venituri, aflaţi în îngrijirea şi protecţia asistentului personal profesionist.
CERERILE TRANSMISE PRIN POȘTĂ NU SE PROCESEAZĂ!
- nu se încadrează în criteriile de eligibilitate stabilite de Metodologia de acordare;
- au depus un dosar incomplet sau actele care fac obiectul dosarului nu sunt valabile;
- adulţii cu handicap îngrijiţi şi protejaţi în centre rezidenţiale publice, cu excepţia centrului de tip respiro;
- adulţii cu handicap care sunt reţinuţi sau condamnaţi definitiv la o pedeapsă privativă de libertate, pe perioada reţinerii ori detenţiei;
- adulţii cu handicap grav sau accentuat care realizează venituri, aflaţi în îngrijirea şi protecţia asistentului personal profesionist.
Precizăm că nu sunt eligibile următoarele tipuri de documente:
– certificatele de încadrare în grad de handicap emise de alte județe și înlocuite de comisiile din București conform art. 3 din HG nr. 927/2006;
– deciziile asupra capacității de muncă.
Acte Necesare
Actul de identitate (copie si original) al solicitantului stimulentului;
Extras de cont: acesta se obține de la banca unde este deschis contul, eliberându-se pe loc sau on-line, în formatul standard al băncii. Asigurați-vă că acesta conține datele de identificare ale titularului de cont/ persoanei adulte cu încadrare în grad de handicap;
Certificat de incadrare in grad de handicap (copie si original)
Declarație de consimțământ ,dacă este cazul, poate fi completată la locația de depunere sau poate fi descărcată dând click pe titlul documentului. Această declarație este necesară în cazul persoanelor adulte cu handicap, nedeplasabile, care, din motive medicale nu se pot prezenta la o agenție bancară pentru a deschide un cont bancar. În această situație declarația de consimțământ va fi semnată atât de persoana adultă cu handicap cât și de persoana împuternicită, fiind însoțită de extrasul de cont al împuternicitului, cartea de indentitate a acestuia și Nota de informare cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal.;
Documentele necesare acordării stimulentului de integrarea socială a persoanelor adulte cu handicap se depun: la sediul din strada Constantin Mille, nr. 10, sector 1, București (zona Cercului Militar – Calea Victoriei)
SAU
on-line, accesând link-ul online.dgas.ro
CERERILE TRANSMISE PRIN POȘTĂ NU SE PROCESEAZĂ!
STIMULENTUL VA FI ACORDAT DOAR PRIN VIRAMENT BANCAR.
Informații suplimentare:
Stimulentul pentru integrarea socială a persoanelor adulte cu handicap are caracter lunar, se acordă începând cu luna următoare depunerii cererii și încetează cu luna următoare celei în care persoana cu handicap nu mai îndeplinește condițiile care au dus la stabilirea dreptului. Pentru certificatele de handicap nou obținute, prima lună de acordare a stimulentului financiar este luna următoare obținerii acestuia. De exemplu, dacă ați obținut certificat de handicap în luna iunie 2022, prima lună la care aveți dreptul la stimulent este luna iulie 2022.
Aprobarea cererii privind acordarea stimulentului financiar pentru integrarea socială a persoanelor adulte cu handicap este condiționată de îndeplinirea cumulativă a tuturor criteriilor de eligibilitate.
D.G.A.S.M.B. verifică situația fiscală a solicitanților/ beneficiarilor de stimulent atât la momentul depunerii cererii, cât și la cele două termene de plată a taxelor și impozitelor așa cum sunt prevăzute de Codul Fiscal. NU este necesară depunerea altor documente fiscale sau care clarifică situația fiscală decât în situația în care suntsolicitate de către reprezentanții D.G.A.S.M.B.
Stimulentul se acordă pentru adulții cu handicap care au domiciliul stabil sau reședința de cel puțin 6 luni pe raza municipiului București. Dacă la momentul depunerii cererii nu respectați această condiție, aveți un termen de 30 de zile să dovediți îndeplinirea acestui criteriu de eligibilitate (dovada domiciliului/reședinței pe raza administrativ teritorială a municipiului București de minim 6 luni se face prin cartea de identitate anterior deținută sau prin adeverință privind istoricul de domiciliu eliberată de Direcția de Evidență a Persoanelor de sector), altfel cererea depusă va fi respinsă.
La momentul când îndepliniți și această condiție este necesară depunerea unei noi cereri.
Stimulentul rămas neîncasat de către persoana cu handicap decedată, pe luna în care a avut loc decesul, și, după caz, stimulentul cuvenit și neachitat până la deces, se plătesc soțului supraviețuitor, copiilor, părinților sau, în lipsa acestora, celorlalți moștenitori, în condițiile dreptului comun.
Direcțiile Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului de sector răspund de corectitudinea datelor transmise către Direcția Generală de Asistență Socială a Municipiului București, respectiv a situațiilor lunare centralizatoare privind documentele ce stau la baza acordării stimulentului, depuse de către beneficiarii domiciliaţi pe raza sectorului.
ATENȚIE! Conform Codului de Procedură Civilă, art. 729, ali. (7), acest beneficiu de asistență socială NU are același regim fiscal ca și indemnizațiile acordate prin legi speciale persoanelor cu încadrare în grad de handicap, care nu pot fi urmărite pentru niciun fel de datorii. Prin urmare, vă atragem atenția că stimulentele virate de Direcția Generală de Asistență Socială a Municipiului București pot fi urmărite de unitățile bancare/executorii judecătorești/firmele de recuperare care au acordat credite și vor să recupereze sumele.
* instituția noastră asigură, în mod gratuit, realizarea fotocopiilor după documentele necesare la dosar, însă sunt acceptate și fotocopii ale documentelor, în situația în care le aveți, la momentul prezențării la ghișeu.
Întrebări Frecvente
Veti anunta pe pagina de facebook momentul in care va fi disponibila aplicatia pentru depunerea cererii pentru acordarea stimulentului de 500 lei pentru persoanele adulte cu handicap?
Unde se va depune dosarul cu restul actelor necesare? Pot fi trimise tot online?
Ce se intampla cu cererea dupa ce este aprobata si care sunt pasii urmatori?
Înteleg ca daca persoana cu handicap are unul sau mai multe locuri de munca, nu afecteaza acest stimulent. Este corect?
Acest stimulent se oferă si persoanelor cu handicap care sunt pensionare?
In cazul in care subsemnatul sunt chiar eu si cererea este completata pentru mine (eu fiind persoana cu dizabilitati), ce trebuie selectat la „reprezentantul legal parinte natural/parinte adoptiv/tutore/curator”?
Sunt o persoana cu Gradul 1 de nevăzător. 1. Eu stau în chirie și am viză de flotant pe sector 2. (Buletin original pe sector 3). Mă pot încadra în stimulent la suma de 500 lei la aceste 3 puncte?
Dacă iau stimulentul pentru integrare mai primesc indemnizația de handicap?
Mai beneficiez de stimulent dacă am datorii?
Cine este reprezentantul legal al persoanei adulte cu handicap?
În cazul în care persoanele cu handicap sunt în imposibilitate parțială sau totală de a-și administra bunurile, acestea beneficiază de protecție juridică sub forma curatelei sau tutelei.
CE ESTE CURATELA?
Curatela are ca scop ocrotirea juridica a unor persoane fizice aflate in situatii speciale prevazute de lege – persoane capabile, dar care, din cauza batranetii, a bolii sau a unei infirmitati fizice, nu pot personal sa-si administreze bunurile sau sa-si apere interesele in conditii multumitoare.
Curatela este organizata de Autoritatea tutelara si se instituie la cerere sau din oficiu, dar cu consimtamantul celui reprezentat si nu aduce atingere capacitatii acestuia.
Curatela se dă „în vederea administrării bunurilor, veniturilor şi ridicării drepturilor băneşti”. Vă permite să ridicaţi pensia fără probleme, în cazul în care persoana este internată, vă ajută să obţineţi acte de la circa financiară, să mergeţi la direcţia de taxe şi impozite. CURATELA NU VĂ PERMITE SĂ VINDEŢI PROPRIETĂŢILE ADULTULUI CU HANDICAP. Pentru a putea vinde în numele lui, este nevoie de ceea ce se cheamă punere sub interdicţie, respectiv desemnarea unui tutore.
CE ESTE TUTELA?
Persoanele lipsite de capacitatea de exercițiu sau având capacitatea de exercițiu restrânsă, vor fi reprezentate prin tutore. Tutela se exercita sub supravegherea, indrumarea si controlul Autoritatii Tutelare.
TUTORELE exercită drepturile și îndeplinește obligațiile ce îi revin, în baza tutelei, în scopul ocrotirii intereselor altei persoane. Astfel, TUTORELE POATE administra averea, se ocupa de cresterea, educarea, invatatura si pregatirea ei profesionala, o reprezinta in justitie sau in fata autoritatilor statului etc.
Ce se înțelege prin: ”Nu beneficiază de prevederile prezentei metodologii persoanele care (…): e) adulţii cu handicap grav sau accentuat care realizează venituri, aflaţi în îngrijirea şi protecţia asistentului personal profesionist.”
Salariații, persoanele cu ajutor social si/sau pensionarii cu handicap (cu pensii limita de varsta, pensie de urmas sau invaliditate) beneficiază de acest stimulent pentru integrare sociala?
– au Certificatul de încadrare în grad de handicap emis de către una din Comisiile de evaluare de la nivelul sectoarelor municipiului București,
– domiciliul stabil/reședința pe raza municipiului București;
– se încadrează în criteriile de eligibilitate;
– figurează la nivelul Direcțiilor Generale de Asistentă Sociala și Protectia Copilului de sector cu toate documentele care fac obiectul dosarului;
– nu figurează cu datorii la bugetul local;
– nu sunt internate în centre rezidențiale publice;
– nu sunt reţinuţi sau condamnaţi definitiv la o pedeapsă privativă de libertate, pe perioada reţinerii ori detenţiei;
Totodată nu beneficiază de acest stimulent adultii cu handicap care se realizează venituri și se află în îngrijirea şi protecţia asistentului personal profesionist.
Bună ziua, vă rog dacă puteți să mă ajutați cu un răpuns eu nu am un certificat de încadrare în grad de handicap, am o decizie, este bună pentru stimulentul pentru integrarea socială a persoanelor adulte cu handicap?
Nu pot trimite că îmi dă Codul IBAN este invalid.
Buna ziua, sunt o persoana care nu s-a informat corect si care a trimis copie de buletin si de certificat de handicap in locul cererii si a extrasului de cont pentru indemnizatia de 500 lei, imi puteti spune va rog cum as mai putea sa remediez situatia. Va multumesc tare mult.
Buna ziua, va rog, cum pot primi confirmarea inregistrarii cererii depuse online?
Buna ziua ! XXXXXX sunt…am handicap grav…nr de dosar este YYYYYY din data de 29.05.2017…cum pot intra in posesia ajutorului dat de primarie ? Multumesc !
Daca se poate, va mai intreb ceva. Cum se poate trimite cererea online? Mai trebuie sa vin apoi si personal cu alte acte? Multumesc
”Buna
Buna ziua, am incarcat pe aplicatia online de pe site-ul dvs, asa cum mi-ati precizat, doar cererea si extrasul de cont/dovada existentei contului, scanate si acum, la televizor, la stiri, s-a precizat ca trebuie si copia dupa buletin si dupa certificatul de handicap Pana la urma este ok cum am depus eu online? daca nu, ce pot face? multumesc
Buna ziua As avea si eu o intrebare in legatura cu stimulentele pentru pers adulte cu handicap Pentru contul de virament este necesar sa fie trecut numele pers in cauza
Buna dimineata ,va rog sa mi spuneti ce trebuie facut daca soția mea a trimis on line cererea pt stimulent handicap adult fara sa atașeze extrasul de cont.La scris doar pe cerere , si a primit nr înregistrare on line.Multumesc mult
Buna ziua, daca n am atasat pozele corespunzatoare cereri pt ajutor de handicap, pot face alta cerere?
Buna ziua.Ma numesc XXXXX si v-am trimis pe mail asa cum mi sa spus la telefon si cum a-ti anunțat si dv pe site ,cererea completată pentru stimulente persoanelor adulte cu handicap.Am trimis pe adresa: dgas_mb@yahoo.co.uk este bine la adresa aceasta?? Si cum voi fi anunțată daca a-ti primit sau nu. Mi sa spus sa trimit doar cererea complectata electronic si o poza cu contul bancar. Mulțumesc mult. Trebuie sa am si eu aceasta aplicatie?
Cererea si extrasul se incarca pe aplicatia noastra
Pe www.dgas.ro, la sectiunea Stimulente Financiare. Accesati linkul online.dgas.roAcolo aveti un formular de completat si de atasat cererea si extrasul.
buna ziua am o rugminte pot drpune actele direct la sediu sau trebuie cerea olain zile astea sau mai asteot paina pa 12 noiembrie .mai am nelamurire .pa cerere .scriu doar numele la .la baiat . mentionez ca nare insotitor are certificat gradu .2. permanent . rog raspuns multumesc
Buna ziua din nou! Pentru acel ajutor financiar acordat persoanelor cu handicap este nevoie de un extras de cont Exista vreo banca anume agreeata de DGASPC sau oricare??
Contul trebuie deschis doar pe numele beneficiarului direct, al persoanei cu handicap sau se poate si pe numele insotitorului–sot, sotie???
Nu vreau sa va sacai, au existat zvonuri ca DOAR la BRD Dar merg pe mana dumneavoastra!! Adica la CEC, e cea mai apropiata unitate bancara. Multumesc pt informatii!
Sunt persoana cu handicap grav -2, dar si persoana care produc venituri din salariu, fiind angajat. Nu sunt in îngrijirea şi protecţia asistentului personal profesionist, nefiind necesar acest lucru. Pot depune pentru acest stimulent?
Buna ziua ! Pe carte provizorie CP cu domiciliul in raza sect 2 se poate beneficia de cei 500 lei ?
Buna dimineata ,va rog sa mi spuneti daca este bine cererea depusa ieri 12 noiem.cu nr de inregistrare XXXXXXX daca mai trebuie ceva si cum asteptam răspuns !Va multumesc anticipat !
Buna ziua,va rog din suflet sa ma ajutati si pe mine cu o scurta lamurire in legatura cu stimulentul acordat de primarie.pot beneficia de el daca am xertificat de handicap dar sunt salariata?
Bună ziua! Cum comunicați numarul și data înregistrării cererii online pentru cerere stimulent adult cu handicap? Nu am observat nici un câmp Email inserat în conținutul cererii online?! Mulțumesc!
Bună ziua. Pentru a nu abuza de această facilitate acordată de instituţia dvs. aş dori o lămurire. În cererea menţionată pentru acordarea acestui stimulent se precizează: ,,adultul cu handicap…nu realizează venituri,,. Această formulare are în vedere alte venituri în afara celor din salariu? Eu sunt angajată, lucrez pe un post adecvat cu dizabilitatea mea fizică şi sunt plătite de către instituţia unde lucrez toate contribuţiile prevăzute, Pot aplica şi eu pentru acordarea acestui stimulent? Mulţumesc!
Da.
Pe extrasul de cont apare adresa apartamentului nou, buletinul inca nu este schimbat, dar titularul este același la ambele documente. Este ok?
Incerc sa trimit online actele și nu merge .Rezolvați problema sau dati_ne o adresa de mail .Nu va merge sistemul.
Eu n-am gasit pe site nici o sectiune cu aceste denumiri, afara de informatiile despre stimulentul social pentru adulti aflat la inceputul primei pagini a site-ului! Indicati-mi va rog exact unde gasesc aceste sectiuni, sau trimeteti-mi va rog Link-ul respectiv.
Buna ziua! Am o intrebare legata de stimulentul financiar de 500 de lei. O persoană care are pământ moștenit de la părinți pe care realizeaza venituri se încadrează la acest stimulent?
Se acordă sub rezerva achitării de către beneficiar a obligațiilor de plată față de bugetul local. (D.G.A.S.M.B. va consulta și prelucra informațiile, inclusiv datele cu caracter personal, înregistrate pe numele solicitantului, în evidențele Ministerului Finanțelor Publice – Agenția Națională de Administrare Fiscală) Care sunt aceste obligatii de plata catre bugetul local?
Legislație în domeniu
- O.U.G nr. 57/2019 privind Codul Administrativ;
- Legea asistenței sociale nr. 292/2011, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificările și completările ulterioare;
- H.G. nr. 440/2022 pentru aprobarea Strategiei naţionale privind incluziunea socială şi reducerea sărăciei pentru perioada 2022—2027;
- H.C.G.M.B. nr. 330/2017 privind acordarea unui stimulent pentru integrarea socială a persoanelor adulte cu handicap;
- H.C.G.M.B. nr. 297/2018 privind stabilirea unor condiții de acordare a stimulentelor financiare;